Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2003, 11:57
Verwijderd
Oftewel D.P.M. (Disruptive Pattern Material), inmiddels tot algemeen modegoed verheven. Het huidige straatbeeld is doordrenkt van citaten uit de army-, outdoor- en hunting-garderobes, maar camouflage is ook daarbuiten een heel eigen leven gaan leiden.

Ondergoed, ovenhandschoenen, md-spelers en muismatten zijn allemaal verkrijgbaar met camouflageprint.

Dit alles is niet zonder risico's; een modebewuste tiener in Senegal werd door rebellen doodgeschoten omdat ze hem voor een soldaat aanzagen .

Wat vinden jullie van de camouflagemode, en hoe stonden jullie hier tegenover in de afgelopen oorlogsperiode? Was het toen 'not done' om in je legerbroek de straat op te gaan, omdat je daarmee wellicht zou provoceren? En kan dat nu weer wel?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2003, 11:59
Verwijderd
Ik vind het not done ivm de oorlog, maar ik vond het sowieso al not done! afschuwelijk!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 12:17
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Ik heb t.t.v. de oorlog in irak wel met m'n urban camo gelopen.
Niet om te provoceren maar omdat het gewoon een broek is die lekker zit en het ook nog mode is(al sinds december ofzo maja dat terzijde).

Mijn geschiedenisleraar heeft wel een hele les aan m'n broek gewijd.
Het begon met een vraag van "Vindt je dit nu wel gepast vanuit de huidige ontwikkelingen?" maar toen heb ik gezegd dat het gewoon kleding/mode was(ik heb echt een hekel om dat te zeggen...ik draag het want het is mode...ik draag m'n urban camo al 3/4 jaar, toen keek iedereen hier me aan van "ben je alto geworden?") en dat daar geen politiek bedoeling/mening achter zat.
Toen begon hij de discussie over of je dan niet kleding moet aanpassen aan wat er in de/je wereld gebeurt.

1 jongen was wel heel duidelijk aan het provoceren ermee...loopt normaal in heel normale kelding en die droeg dus ineens een urban camo met een amerikaanse vlag erop...en op z'n jas de amerikaanse vlag.........werd ik ook weer gelijk met die kerel geassocieerd.

Maar ja, ik vind dus dat je het wel mag dragen, en acht...de zgn "camouflagemode" ik heb 1 broek....

Vroeger was er onder de jongens wel "camouflagemode" want dat was natuurlijk veel beter als je gecamoufleerd oorlogje kon spelen in de bosjes....
Oud 04-05-2003, 12:19
Laïs
Laïs is offline
Ik vind het niet super.
En al zeker niet t-shirts met 'army' op.
Bah.
Oud 04-05-2003, 12:27
S
S is offline
Citaat:
Noé schreef op 04-05-2003 @ 12:59:
Ik vind het not done ivm de oorlog
Hmm, dat vind ik een beetje bullshit. Dat is net als 'Patatje Oorlog' verbieden, omdat het oorlog is.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 12:31
Verwijderd
Citaat:
S schreef op 04-05-2003 @ 13:27:
Hmm, dat vind ik een beetje bullshit. Dat is net als 'Patatje Oorlog' verbieden, omdat het oorlog is.
'Patatje Feest' hadden ze daar toch op bedacht?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 12:35
S
S is offline
Citaat:
Hermione schreef op 04-05-2003 @ 13:31:
Mja, dalijk worden oorlogtinten verboden en moet iedereen in feestkleuren lopen.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Hermione schreef op 04-05-2003 @ 13:31:
Nee, een frietje vrede. Gatverdamme. Ik heb met veel plezier een broodje Osama besteld in die snackbar.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Hermione schreef op 04-05-2003 @ 12:57:
Ondergoed, ovenhandschoenen, md-spelers en muismatten zijn allemaal verkrijgbaar met camouflageprint.
Muhaha Dat krijg je ervan als je modebewust ben.

Uh ik vind het echt dikke bullshit om je kledingkast aan te passen op een oorlog die 3000 km hier vandaan woedde. Dat wil zeggen, dat je geen camo meer mag dragen. Als je nou 'n shirt met I love Saddam of 'n SS pet zou dragen da's wat anders..
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 12:46
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Ik vind legerbroeken e.d. over het algemeen niet mooi, oorlog of geen oorlog. Ik vind het iets fouts uitstralen.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 12:49
Jules
Jules is offline
Legerprintjes zijn opzich toch niet echt nieuw in het mode beeld? (Denk terug aan Captain Jack en die gele legerbroeken van de Venga Boys) waarom weet ik dit
Oud 04-05-2003, 13:11
Belphegore
Belphegore is offline
Ik ga niet in het leger. Ik vind legerbroeken nou echt zo mega-nichterig. Zelfs alle zeehondjes liefhebbende anti oorlog muppets lopen erin.. Tsk.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 13:21
substantial
substantial is offline
camouflagebroeken zijn mooi
Oud 04-05-2003, 13:28
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
ik vind camouflagebroeken lelijk.
(eigenlijk alles met zo'n print.)
Oud 04-05-2003, 13:32
Qamra
Qamra is offline
Ik heb een blauwe combatbroek.. Al iets van 2 jaar. Draag ik alleen als ik echt niets anders te dragen heb.
En een blauw leger truitje. Voor uitgaan (niet dat ik dat doe ). Heb ik ookal 2 jaar..

Verder boeit het me weinig, tis wel grappig.
Oud 04-05-2003, 13:33
Belphegore
Belphegore is offline
Citaat:
Dit alles is niet zonder risico's; een modebewuste tiener in Senegal werd door rebellen doodgeschoten omdat ze hem voor een soldaat aanzagen
En terecht
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 14:26
ruby soho
ruby soho is offline
camouflafeprinten, jak
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 14:35
rodina
rodina is offline
Kvind 't niet mooi
Oud 04-05-2003, 14:38
Chelsea
Chelsea is offline
Citaat:
eXo schreef op 04-05-2003 @ 13:42:
Muhaha Dat krijg je ervan als je modebewust ben.

Uh ik vind het echt dikke bullshit om je kledingkast aan te passen op een oorlog die 3000 km hier vandaan woedde. Dat wil zeggen, dat je geen camo meer mag dragen. Als je nou 'n shirt met I love Saddam of 'n SS pet zou dragen da's wat anders..
inderdaad
Oud 04-05-2003, 15:18
Verwijderd
Citaat:
De 'French Fries' in Amerika zijn al omgedoopt in 'Freedom Fries' omdat Frankrijk Amerika niet gesteund heeft.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 15:22
soske
soske is offline
Wel mooi maar wel een beetje subtiel dragen graag. In details vind ik wel mooi, en een broek met die print ook wel. Als je er niet uitziet als een militair vind ik het best kunnen. Maar shirtjes met army erop enzo zijn wel heel fout idd.
Oud 04-05-2003, 16:06
Verwijderd
Citaat:
idd, het zijn ook meestal hypocriete mensen die zulke dingen gaan boycotten etc.

ik vind zo'n "echte" legerbroek niet geweldig, beetje te, maar groenige broeken enzo vind ik wel leuk..heb ik zelf ook.
beetje jammer dat al die dozen ineens in leger lopen, terwijl ze dat 1 jaar geleden walgelijk vonden.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Sooz schreef op 04-05-2003 @ 13:49:
Legerprintjes zijn opzich toch niet echt nieuw in het mode beeld? (Denk terug aan Captain Jack en die gele legerbroeken van de Venga Boys) waarom weet ik dit
Heb je ergens zien staan dat het nieuw is?
Het komt elke 4 jaar terug in het modebeeld, maar telkens anders. Zo zijn het nu bijvoorbeeld de legerbroeken met drawstrings en pumps eronder, in plaats van de grote legergroene schoudertassen van de dump, etc. etc.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 20:01
Verwijderd
bwhehe.

/me loves camo.

lichtgewicht-combatbroeken (die ikzelf in zwart en grijs heb) zijn overigens ideale dingen.

je hebt 2 lekker grote afsluitbare zakken aan je bovenbenen, en het droogt heel snel op.
en ze zitten fijn.

gewone combatbroeken vind ik ook wel fijn; kga binnenkort ook en urban-patroon halen denk ik.
it suits me

Laatst gewijzigd op 04-05-2003 om 20:06.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Noé schreef op 04-05-2003 @ 12:59:
Ik vind het not done ivm de oorlog, maar ik vond het sowieso al not done! afschuwelijk!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2003, 20:19
DeadNation
DeadNation is offline
Ik draag al tijden afgeknipte camobroeken. Heel normaal in bepaalde subculturen...
Oud 04-05-2003, 20:26
meem
meem is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 04-05-2003 @ 21:19:
Ik draag al tijden afgeknipte camobroeken. Heel normaal in bepaalde subculturen...
ik hou van camo broeken. en al die mensen die ze met aladdin schoenen dragen zijn GAY
Oud 04-05-2003, 20:27
Verwijderd
Citaat:
meem schreef op 04-05-2003 @ 21:26:
ik hou van camo broeken. en al die mensen die ze met aladdin schoenen dragen zijn GAY
Je zegt het alsof het iets slechts is?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 20:29
Verwijderd
ik heb een camobroek
tja, fijn

het ziet niet uit in combi met nette kleding, maar met wat alternatiever spul wel imo
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 20:31
meem
meem is offline
Citaat:
eXo schreef op 04-05-2003 @ 21:27:
Je zegt het alsof het iets slechts is?
kom op dude. puntschoenen zijn überhaupt al gay
Oud 04-05-2003, 20:34
very drunk driver
very drunk driver is offline
ik vind oorlog slecht (ik ben voor de oorlog van irak maar ik juich het niet toe) en dan vind ik niet dat kinderen daar mee te koop lopen. ik vind ook niet dat je met carnaval daar rond mag lopen. ik wou dat het nooit gedragen werd
Oud 04-05-2003, 20:36
Faery
Faery is offline
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 04-05-2003 @ 21:34:
ik vind oorlog slecht (ik ben voor de oorlog van irak maar ik juich het niet toe) en dan vind ik niet dat kinderen daar mee te koop lopen. ik vind ook niet dat je met carnaval daar rond mag lopen. ik wou dat het nooit gedragen werd
Oh puh-fuckin'-lease .
Oud 04-05-2003, 20:38
Verwijderd
Citaat:
meem schreef op 04-05-2003 @ 21:31:
kom op dude. puntschoenen zijn überhaupt al gay
again:

Je zegt het alsof het iets slechts is.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 20:42
meem
meem is offline
Citaat:
eXo schreef op 04-05-2003 @ 21:38:
again:

Je zegt het alsof het iets slechts is.
gast. alsjeblieft
Oud 04-05-2003, 20:44
very drunk driver
very drunk driver is offline
en de rede voor de puh-fuckin'-lease is??
Oud 04-05-2003, 20:47
Faery
Faery is offline
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 04-05-2003 @ 21:44:
en de rede voor de puh-fuckin'-lease is??
Oorlog afkeuren, maar wel voor de Irak-oorlog zijn, maar wel weer camo-kleding afkeuren. Kun je niet kiezen, knul?
Oud 04-05-2003, 20:51
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef op 04-05-2003 @ 15:35:
Kvind 't niet mooi
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 21:02
DeadNation
DeadNation is offline
Je bent voor de oorlog, maar juicht t niet toe....right.

Alleen afgeknipte camobroeken zijn leuk en lange camobroeken bij meisjes ook wel als ze niet te wijd zijn.....maar alleen als ze door de juiste mensen gedragen worden natuurlijk. Niet door die fuckin modepopjes natuurlijk.....iets lamers is er haast niet. Puntschoenen misschien...
Oud 04-05-2003, 21:06
meem
meem is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 04-05-2003 @ 22:02:
Je bent voor de oorlog, maar juicht t niet toe....right.

Alleen afgeknipte camobroeken zijn leuk en lange camobroeken bij meisjes ook wel als ze niet te wijd zijn.....maar alleen als ze door de juiste mensen gedragen worden natuurlijk. Niet door die fuckin modepopjes natuurlijk.....iets lamers is er haast niet. Puntschoenen misschien...
tell 'em d!!!
Oud 04-05-2003, 21:19
Verwijderd
Erg onhandig, doe je bv je broek uit om te schijten/neuken op het weiland, vind je je broek oppeens niet meer terug door de godverdomme camouflage. .
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Ninh schreef op 04-05-2003 @ 22:19:
Erg onhandig, doe je bv je broek uit om te schijten/neuken op het weiland, vind je je broek oppeens niet meer terug door de godverdomme camouflage. .
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 21:52
Verwijderd
Oeh, ik zag laatst een meisje lopen in een combatbroek, en daarbij een t-shirt met 'peace' erop... het meisje naast haar droeg een t-shirt met 'army' erop, en daarop een button met het vredesteken... Ik neem aan dat ze dat expres zo tegenstrijdig deden.

Ik vind het printje op zich wel mooi en ik vind niet dat je je kleding moet aanpassen op de politiek...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 22:21
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 04-05-2003 @ 22:52:
Oeh, ik zag laatst een meisje lopen in een combatbroek, en daarbij een t-shirt met 'peace' erop... het meisje naast haar droeg een t-shirt met 'army' erop, en daarop een button met het vredesteken... Ik neem aan dat ze dat expres zo tegenstrijdig deden.

Blijf vooral hopen
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 22:25
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 04-05-2003 @ 22:52:

Ik vind het printje op zich wel mooi en ik vind niet dat je je kleding moet aanpassen op de politiek...
Full Metal Jacket ten voete uit
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 23:07
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
Ninh schreef op 04-05-2003 @ 22:19:
Oud 05-05-2003, 13:36
Denise84
Denise84 is offline
niet mooi als mode
Oud 05-05-2003, 14:06
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
Hermione schreef op 04-05-2003 @ 12:57:
Dit alles is niet zonder risico's; een modebewuste tiener in Senegal werd door rebellen doodgeschoten omdat ze hem voor een soldaat aanzagen .
beetje lullig maar ik lag echt dubbel toen ik dat las
(ja ach, mijn humor)

Citaat:
Wat vinden jullie van de camouflagemode, en hoe stonden jullie hier tegenover in de afgelopen oorlogsperiode? Was het toen 'not done' om in je legerbroek de straat op te gaan, omdat je daarmee wellicht zou provoceren? En kan dat nu weer wel?
ik had op de basisschool een wijde leger broek, dat vond ik toen echt koel uitlokken nee, half 12 jarig skate-land liep er toen mee
de laatste jaren vind ik het niks meer. beetje op uitgekeken.
ik zou me er iig niets van aantrekken door die oorlog als ik het graag zou dragen, ik zou er dan verder toch geen achterliggende betekenis bij hebben...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 17:19
Verwijderd
Ik vind camouflageprints leuk als ze zandkleurig of niet te fel groen zijn. Zelf heb ik een broek met die twee kleuren als camouflageprint. Tijdens de oorlog in Irak heb ik hem ook gewoon gedragen. Naar mijn mening is het nogal hypocriet als je geen camouflageprint droeg tijdens die oorlog als je het normaal wel deed. Dit keer leefde heel de wereld met de oorlog mee en had er een mening over, maar dat komt eerder doordat er zoveel aandacht aan werd gegeven dan dat het nu echt zo'n speciaal iets was. Er wordt nu eenmaal altijd wel ergens gevochten/oorlog gevoerd. Naar maar waar.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 18:01
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 21:14
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Havock schreef op 05-05-2003 @ 19:01:
[afbeelding]
nuttig.

Hmz, ik vind 't niet echt leuk, bovendien vind ik het 'raar' overkomen als er nu mensen met US Army truitjes lopen. Ik neem namelijk niet aan dat die meisjes uit klas 2 bij mij op school het dragen voor de US Army.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten