Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2002, 17:55
scara
scara is offline
De Grote Prijs van Francorchamps staat volgend seizoen niet meer op de Formule 1-kalender. Dat heeft het persagentschap Reuters vernomen van de F1-teambazen.

Donderdag kwamen de teambazen bij elkaar. Ze beslisten om volgend seizoen het circuit van Francorchamps niet meer aan te doen, omdat België tabaksreclame verbiedt. Maandag volgt het officiële verdict, na een meeting in aanwezigheid van Max Mosley, voorzitter van de automobielbond en F1-baas Bernie Ecclestone

bron
Oud 25-10-2002, 19:43
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Zou echt jammer zijn als Spa van de kalender verdwijnt...
Het is een mooie lange en snelle baan. Er gebeurt meestal heel veel in een GP weekend op Spa.

En dit is immers ook het circuit waar onze Jos 2 maal bijna is verongelukt. (Grote Pit-brand en Zware Crash)
Oud 25-10-2002, 20:48
Tofke_H
Tofke_H is offline
Laat me hopen dat dit niet waar is, want dat zou doodjammer zijn! Het mooiste baan verdwijnt dan
Oud 25-10-2002, 21:31
Verwijderd
Stomme belgische regering, anders kan ik het niet zeggen. en maar vast blijven houden met geen tabakreclame hoor..

ik vind dit ook erg jammer, zowaar verliezen wij dan een circuit waar altijd al wel veel spectacel is geweest. en waar de kans op regen nog een groot was ook, wat het altijd spannender maakte.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 22:29
Mitros
Mitros is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
Laat me hopen dat dit niet waar is, want dat zou doodjammer zijn! Het mooiste baan verdwijnt dan
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 11:43
zeep007
zeep007 is offline
Jammer!!!! ik wou volgend jaar naar spa gaan
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 13:19
Boogie
Boogie is offline
Dat is inderdaad jammer. Vooral voor de vele Belgische maar ook Nederlandse fans die daar heen gaan . Of het een mooie baan is weet ik niet, want ik kijk niet zo vaak naar Formule 1. Wel kan ik mij een GP herinneren op Spa, waar een massale crash was in de allereerste bocht. Dat was mooi
Oud 26-10-2002, 15:55
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Mwah, dan hebben we over twee jaar een GP van Luxemburg op Spa?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 15:57
Kirk22
Kirk22 is offline
OMG! hoe dom kan je zijn... je sport verraden en naar een lager niveau brengen (Spa is cool, dat vind iedere fan) voor wat geld van tabakreclame. Boe!
Oud 26-10-2002, 16:45
zeep007
zeep007 is offline
zo wordt de hele tijd al het spelletje gespeeld...

Nog even en ik kijk geen formule1 meer
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 17:31
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
zeep007 schreef:
zo wordt de hele tijd al het spelletje gespeeld...

Nog even en ik kijk geen formule1 meer
IDD,het gaat de laaste tijd alleen maar om het geld en haast niet meer om het racen...

Daarom volg ik de laatste tijd veel meer de MotoGP, das veel interessanter en daar staat het racen nog steeds vol op de eerste plaats.
(+ de verschillen in het veld tussen de rijders zijn stukken kleiner, het gebeurd zelden dat er iemand op een ronde wordt gezet.)
Oud 26-10-2002, 19:59
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Heeeeel jammer, das een circuit met een historie. Echt spijtig. Nooit meer bus stop, nooit meer eau rouge, nooit meer blanchimont... Diep triest.
Oud 26-10-2002, 20:14
Kirk22
Kirk22 is offline
eau rouge *wist niet dat je dat zo schrijft* is de mooiste bocht van de hele F1.
Tyft die hele tabaksreclame lekker het raam uit en laat je sponsoren door andere multinationals.
Oud 27-10-2002, 00:43
Conan the Librarian
Citaat:
The Senna Fan schreef:
Heeeeel jammer, das een circuit met een historie. Echt spijtig. Nooit meer bus stop, nooit meer eau rouge, nooit meer blanchimont... Diep triest.
Hoezo nooit meer?

Over een paar jaar is in heel Europa de tabakswet hetzelfde, of praktisch hetzelfde, en is er dus geen enkele reden om niet naar Francorchamps af te reizen.

Dan duurt het niet lang meer voordat de contracten aflopen en tabaksgiganten niet meer willen sponsoren, zodat over de hele wereld er geen enkele reden meer is om wat dat betreft circuits voor te trekken, zodat ze niet massaal ergens in het Midden-Oosten gaan zitten, China verkennen of weer in Argentinië zouden gaan rijden.

Binnen een paar jaar staat de GP van België wel weer op het programma. Geen enkele twijfel.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 11:29
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Hoezo nooit meer?

Over een paar jaar is in heel Europa de tabakswet hetzelfde, of praktisch hetzelfde, en is er dus geen enkele reden om niet naar Francorchamps af te reizen.

Dan duurt het niet lang meer voordat de contracten aflopen en tabaksgiganten niet meer willen sponsoren, zodat over de hele wereld er geen enkele reden meer is om wat dat betreft circuits voor te trekken, zodat ze niet massaal ergens in het Midden-Oosten gaan zitten, China verkennen of weer in Argentinië zouden gaan rijden.

Binnen een paar jaar staat de GP van België wel weer op het programma. Geen enkele twijfel.

O, ok, ik dacht dat het voor altijd weg was met Francochamps... Maar dan moet ik mijn post ff aanpassen.

Voorlopig geen eau rouge meer, geen bus stop etc etc.

Maar het blijft jammer.
Oud 27-10-2002, 14:22
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
zeep007 schreef:
Jammer!!!! ik wou volgend jaar naar spa gaan
Ik wilde ook ooit gaan maar waarschijnlijk zal het dus nooit worden Verdomme, een van de mooiste banen verdwijnt gewoon, echt k*t man. Ze willen volgend seizoen nog Belgie met Oostenrijk gaan wisselen, want dan mag het nog wel (die regels over tabaksreclame gaan pas in juli 2003 in)... hoop het, maja dan is het ook nog maar voor 1 jaartje
Oud 27-10-2002, 17:23
Methuselah
Methuselah is offline
vind ik echt 'n stomme maatregel, schrap dan Frankrijk ofzo, daar mag ook geen tabaksreclame, en die baan is niet half zo interessant om te rijden als Spa
Oud 28-10-2002, 16:31
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Het is gebeurd.... Belgie is officieel van de F1 kalender geschrapt.

Lees HIER voor meer info.
Oud 29-10-2002, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Geen Spa meer, of toch wel?

(29 oktober 2002) Gisteren kwam de mededeling dat de Grand Prix van Spa Francorchamps van de F1 2003 kalender geschrapt was wegens het tabaks reclameverbod. De Belgische regering gaat tabaksreclame verbieden en dat is onverenigbaar met enkele F1 teams die met tabaksreclame hun rondjes rijden.

Echter, op de Belgische radio viel vandaag te beluisteren dat enkele politici het idee geopperd hebben om voor de Grand Prix van Spa Francorchamps een uitzondering te maken voor wat betreft een reclameverbod op tabakswaren. Er komt momenteel tegengas van de Belgische senaat die voor dergelijke evenementen geen uitzondering wil maken. Hoe dan ook, de discussie is momenteel gaande. De Belgische politici moeten in elk geval haast maken want als men de Belgische Grand Prix wil redden dan moet men er eerst intern uit zien te komen. Als dat lukt dat schijnen er bepaalde wetten te moeten worden herzien en dat alles moet gerealiseerd zijn voor december, want dat staat er een vergadering van de FIA World Council op het programma. Mocht de Belgische Grand Prix voor die tijd niet gered worden, dan is de absentie op de F1 kalender definitief.
© http://www.verstappen.nl

Hoopt echt dat de politici het gaat lukken, maar dan nog dken ik waarom niet eerder gedaan! Ik wil dat Spa blijft... Spa moet gewoon blijven!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 12:48
REIE
REIE is offline
Gisteren op het vrt of vtm nieuws werd gezegd dat veel Waalse politici tegen de schrapping staan aangezien de omloop een belangrijke inkomstenbron is voor die regio. Ik vind het stom principieel gelul over die reclameborden van sigarettenfabrikanten. Natuurlijk kun je vaak beter consequent zijn, anderzijds hebben ze ruim de tijd gehad andere sponsors te zoeken voor de GP van België (als die er zijn, want alleen Marlboro e.d. bulken van het geld)

REIE
Oud 30-10-2002, 19:01
zeep007
zeep007 is offline
hij gaat definitief in 2003 niet door. zie www.f1racing.nl

misschien in 2004?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 21:06
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Oud 31-10-2002, 10:10
AirRaid
AirRaid is offline
dan zullen ze in frankrijk ook niet meer gaan rijden daar mogen ze ook gen tabakreclame vertonen

komen China en rusland dus op de kalender te staan
Oud 31-10-2002, 11:15
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
zeep007 schreef:

misschien in 2004?
2006 waarschijnlijk. Dan is nergens meer tabac reclame.
Oud 31-10-2002, 12:46
Verwijderd
Citaat:
AirRaid schreef:
dan zullen ze in frankrijk ook niet meer gaan rijden daar mogen ze ook gen tabakreclame vertonen

komen China en rusland dus op de kalender te staan
Frankrijk blijft gewoon, op Spa werd gewoon altijdmet tabaksreclame gereden en niet in Frankrijk, frankrijk kan dus gewoon doorgaan

Maar spa gaat idd niet meer door, ook al maakt de politici nu wel een uitzondering voor spa. En reken er maar niet iop dat wij Spa nog terug zien als er geen tabaks reclame mag komen. Ik zie ze iig niet in 2006 terugkomen, want dan zullen er al vast wel andere races zijn zoals in Rusland, China etc.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2002, 12:58
Conan the Librarian
Citaat:
jdiezrequejo schreef:
Frankrijk blijft gewoon, op Spa werd gewoon altijdmet tabaksreclame gereden en niet in Frankrijk, frankrijk kan dus gewoon doorgaan

Maar spa gaat idd niet meer door, ook al maakt de politici nu wel een uitzondering voor spa. En reken er maar niet iop dat wij Spa nog terug zien als er geen tabaks reclame mag komen. Ik zie ze iig niet in 2006 terugkomen, want dan zullen er al vast wel andere races zijn zoals in Rusland, China etc.
Tegen die tijd rijden ze allang niet meer op Magny-Cours, Barcelona en Boedapest, dus is er kalenderplek zat.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Tegen die tijd rijden ze allang niet meer op Magny-Cours, Barcelona en Boedapest, dus is er kalenderplek zat.
Je bedoeld, dat ze niet meer in Engeland en Hongarije rijden Want ik denk niet dat ze Frankrijk, en Spanje laten vallen Dan denk ik eerder een zo'n italiaanse Grand Prix, of een zo'n duitse grand prix
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 18:22
WolterB
WolterB is offline
of ze schrappen één van de duiste GP's
Oud 31-10-2002, 22:32
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef:
Je bedoeld, dat ze niet meer in Engeland en Hongarije rijden Want ik denk niet dat ze Frankrijk, en Spanje laten vallen Dan denk ik eerder een zo'n italiaanse Grand Prix, of een zo'n duitse grand prix
Engeland gaan ze nooit laten vallen, te grote traditie in de racerij...
Oud 28-01-2003, 21:49
Mitros
Mitros is offline
En nu is voor 2004 ook oostenrijk eraan, en er volgen er meer

Oostenrijk zal dit seizoen voor het laatst de Formule 1 verwelkomen. De Oostenrijkers hadden nog een contract tot en met 2006, maar net als in België maakt de invoering van een algemeen verbod op tabaksreclame daar voortijdig een einde aan.

Bernie Ecclestone liet weten via de Oostenrijkse "Kronen Zeitung" dat er in 2004 geen F1-race meer in Oostenrijk zal gereden worden. "Dit jaar zal de laatste keer in Oostenrijk zijn, daarna is het afgelopen."

"We hadden een contract tot 2006 met een exit-clausule erin waarvan we gebruik zullen maken," legde Ecclestone uit. "De minister van gezondheid in Oostenrijk is hiervan de oorzaak omdat hij tabaksreclame gaat verbieden."

"In plaats van de Grand Prix van Oostenrijk en België komt de Grand Prix van Shanghai en Bahrein in 2004. In 2005 zal de Grand Prix van Turkije in Istanbul gehouden worden en zal tevens de Grand Prix van Rusland toegevoegd worden aan de kalender. Hierdoor zullen er waarschijnlijk vijf Europese races overblijven."

Welke races moeten wijken voor Rusland en Turkije hield de F1-baas nog voor zichzelf, maar vooral San Marino en Silverstone zouden in gevaar zijn.

Bron: F1racing.nl
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 13:27
Methuselah
Methuselah is offline
Ecclestone maakt gewoon handig gebruik van de nieuwe regelgeving op het gebied van reclame op tabakswaren.

Hij was sowieso al van plan van het hele circus voor 'n groot deel te verhuizen omdat hij merkt dat de grote hype hier in Europa wat over is en in Azië is die nog betrekkelijk nieuw en dus GELD waard...

Nu blijft hij buiten schot en steekt hij 't op de overheden...
Oud 29-01-2003, 15:04
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Gewoon een slimme actie van Ecclestone. Zo zorgt hij ervoor dat de andere europese GP's (nog)niet de tabac's reclame verbieden.
Oud 29-01-2003, 18:03
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Mwah ja, van de ene kant jammer dat veel GP's in Europa weg gaan, maar ik denk aan de andere kant dat het juist goed is: met Grand Prixes in steden als Moskou, Bahrein en Shanghai, krijgen die werelddelen ook eens wat meer te zien. Zo gaat Formule 1 meer over de hele wereld leven! Alleen maar goed. En zo heb je ook weer een aantal nieuwe circuits die de coureurs weer eens grondig onder de loep moeten nemen. Alleen jammer dat nou de mooiste Grand Prix van Europa eruit is... maja dat zag je al lang aan komen na de geruchten van een aantal jaren geleden.
Oud 29-01-2003, 18:23
zeep007
zeep007 is offline
IK BEN TEGEN!

Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 20:24
Verwijderd
ermoet plaats gemaakt worden voor twee nieuwe circuits volgend jaaar. Belgie was al afgevallen wat goed uitkwam en nu valt Oostenrijk dan ook alweer af. Jammer vond het circuit toch lekker snel, en altijd een leuke grand prix om te zien

in 2004 zullen er nog wel 2 circuits afvallen (Europese bodem denk ik wel) aangezien de Formule 1 in Shanghai en Bahrein gaan rijden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten