Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2003, 18:42
Zeebsman
Zeebsman is offline
Kweet ni of het hier thuishoort... verplaats maar hoor!!

hello guys, I need your opinion on a mixer...

Tis al te laat heb 'em al besteld hoor maja...
'Tzit zo heb een jaartje terug een cheapstyle turntable (gemini xl 200 dacht ik?!) aangeschaft... met absoluut geen ambities om te gaan scratchen ofzo gewoon om wat vynil te kunnen spinnen (omdat er toch wel veel dope shit alleen maar op vinyl uitkomt) Hooguit pruts ik er af en toe is mee ofzo ma die tafel is echt van plastiek en echt niet gemaakt voor te scratchen believe me maja kbedoel 150 eur...
anyway
De table is dus aangeslote op de 'AUX' uitgang van m'n stereo maar dat geeft ni echt veel geluid... je moet het al op max volume zetten om echt deftig te luisteren. Ben er dus achtergekomen dat dat komt doordat die
AUX uitgang bedoeld is voor vcr's en dergelijke op aan te sluiten en dat je voor phono een soort van versterker nodig hebt (juist?!)

Dus... ik dacht aan een cheapstyle mixer om die het te versterken dat is dan de gemini pmx 250 geworde
puur en alleen om de prijs dus!

Good choice? Iemand al ervaringen mee ofzo?
En ik kan dus mijn turntable met die rood-wit aarding in de mixer pluggen en dan de mixer in de AUX uitgang en dan zou ik een goed normaal geluid hebben he ja toch?! En nog even dit hoe zit dat met al die kabels (bv. de kabel voor vanuit de mixer in de stereo te pluggen) zit dat bij de mixer ofzo?

Ja sorry hoor ik ben niet echt technisch aangelegd you know...
ben een echte analfabeet op dit dj-vlak!

anyway thanks in advance!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2003, 23:00
Droyd
Droyd is offline
Kweetniet...Toen ik mijn gitaar kocht raadde de verkoper me een voorversterker aan...Heb ik niet gekocht, en er komt niet zo verschrikkelijk veel geluid uit

Een voorversterker zou dit misschien oplossen...De verkoper beweerde wel dat ze die niet appart verkopen (zal wel...) maar dat ik toen zo een effectpedaaltje moest kopen die een voorversterker ingebouwd had

Dat is alles wat ik kan zeggen...Want ik heb totaal geen ervaring met mixtafels enzo
Oud 24-01-2003, 18:29
mcsun
mcsun is offline
Conrad verkoopt wel simpele voorversterkers die het mogelijk maken platenspelers en microfoons via een normale hogesignaals-ingang aan te sluiten. Kost 33 euro.

Zie www.conrad.nl en kijk daar bij audio en video>audio/videotoebehoren>
audio/videotoebehoren>hifi toebehoren

Laatst gewijzigd op 24-01-2003 om 20:24.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 14:50
Verwijderd
Ken je die reclameboodschap van Unox waar ze zo'n yup ondertitelen? Dat moeten ze bij jou [topicstarter] ook doen.

" Kweet ni of het hier thuishoort... verplaats maar hoor!!

hello guys, I need your opinion on a mixer...

Tis al te laat heb 'em al besteld hoor maja...
'Tzit zo heb een jaartje terug een cheapstyle turntable (gemini xl 200 dacht ik?!) aangeschaft... met absoluut geen ambities om te gaan scratchen ofzo gewoon om wat vynil te kunnen spinnen (omdat er toch wel veel dope shit alleen maar op vinyl uitkomt) Hooguit pruts ik er af en toe is mee ofzo ma die tafel is echt van plastiek en echt niet gemaakt voor te scratchen believe me maja kbedoel 150 eur...
anyway
De table is dus aangeslote op de 'AUX' uitgang van m'n stereo maar dat geeft ni echt veel geluid... je moet het al op max volume zetten om echt deftig te luisteren. Ben er dus achtergekomen dat dat komt doordat die
AUX uitgang bedoeld is voor vcr's en dergelijke op aan te sluiten en dat je voor phono een soort van versterker nodig hebt (juist?!)

Dus... ik dacht aan een cheapstyle mixer om die het te versterken dat is dan de gemini pmx 250 geworde
puur en alleen om de prijs dus!

Good choice? Iemand al ervaringen mee ofzo?
En ik kan dus mijn turntable met die rood-wit aarding in de mixer pluggen en dan de mixer in de AUX uitgang en dan zou ik een goed normaal geluid hebben he ja toch?! En nog even dit hoe zit dat met al die kabels (bv. de kabel voor vanuit de mixer in de stereo te pluggen ) zit dat bij de mixer ofzo?

Ja sorry hoor ik ben niet echt technisch aangelegd you know ...
ben een echte analfabeet op dit dj-vlak!

anyway thanks in advance ! "

Je bent ook een behoorlijke analfabeet op het Nederlandse vak of ben je half Engels / Amerikaans wat dan ook..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten