Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2004, 22:17
obmod
obmod is offline
In Amerika is het al zo... in nederland niet... Werken in de gevangenis... wat vinden jullie ervan? we hebben een cellen tekort, we geven er veel geld aan uit, en ze werken er nieteens voor, mensen die zwerven laten zich soms oppakken om in de gevangenis te komen omdat ze het daar beter hebben dan op straat.... veel mensen zeggen dat het overschot komt omdat we te gewiekst zijn op drugscourriers... en dat we beter de harddrugs kunnen legaliseren maar als ik dit verder vertel ga ik over op een andere stelling...

wat vinden jullie dus van de stelling:
Nederland moet gedetineerden laten werken in de gevangenis.

Mijn mening:
100% mee eens... laat die mensen maar werken voor hun 'onderdak'.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2004, 23:13
Ieke
Ieke is offline
Ik weet niet hoor, maar volgens mij doen die mensen wel wat werk in de gevangenis. Van dat hele simpele werk, maar of ze dat overal doen weet ik niet.
Oud 24-02-2004, 08:23
obmod
obmod is offline
Citaat:
Ieke schreef op 24-02-2004 @ 00:13:
Ik weet niet hoor, maar volgens mij doen die mensen wel wat werk in de gevangenis. Van dat hele simpele werk, maar of ze dat overal doen weet ik niet.
in neder;land moeten ze alleen hun eigen cellen gewoon schoonmaken enzo, verder niets...
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 08:23
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Ieke schreef op 24-02-2004 @ 00:13:
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 08:52
Verwijderd
ik geloof dat ze moeten werken om sigaretten te krijgen, tv en radio en zo, maar van mij mag dat uitgebreid worden om hun eigen verblijf daar te bekostigen
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 09:24
Go
Go is offline
Op dit moment wordt gedetineerden de mogelijkheid al geboden om te werken tegen een laag loon. Laat ze wat mij betreft ook maar garnalen pellen, hebben ze ook nog wat geld als ze uit de gevagenis komen, zodat ze niet direct genoodzaakt zijn om te gaan stelen.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 12:25
waaromniet?
waaromniet? is offline
Waar wil je naartoe, Nederlandse gedetineerden werken al (tenminste, de meeste langgestraften). Als je dit snel aangeeft zal ik het open laten, anders heeft dit topic weinig waarde.
Oud 24-02-2004, 13:33
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ik wou al zeggen ze werken gewoon voor hun eigen spullen eten enz...

Maar wat voor werk had je anders in gedachten ?
Oud 24-02-2004, 16:45
obmod
obmod is offline
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 24-02-2004 @ 14:33:
Maar wat voor werk had je anders in gedachten ?
voor de onderdakkosten...??? bedoelde ik
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 20:00
Verwijderd
Gevangenen werken in Nederlandse gevangenissen vaak al. Daar kunnen ze symbolisch geld mee verdienen zodat ze een radio of tv kunnen aanschaffen. In Nederland zijn we niet zo snel met het concept van letterlijke dwangarbeid in de vorm van een chain gang bijvoorbeeld, omdat wij nogal aanhikken tegen de inbreuk die dat oplevert op iemands vrije wil. Als iemand niet wil werken kan hij niet gedwongen worden, is de communis opinio in penitentiair Nederland.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 20:55
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Lijkt me dat het op dit moment perfect geregeld is. Wil je relatieve luxe, dan werk je ervoor. Maar niemand dwingt je.
Oud 24-02-2004, 21:03
Verwijderd
Inderdaad. Je kunt mensen niet fysiek dwingen om werk te verrichten: hooguit kun je zeggen dat als ze bepaalde werkzaamheden niet willen doen, ze in de isoleer moeten o.i.d. Maar dan introduceer je dus wel allerlei oneigenlijke componenten in de straf die er eigenlijk niet inhoren. De rechter zou dan bij het uitspreken van het vonnis óók dwangarbeid hebben moeten opleggen, maar aangezien wij die straf niet kennen gaat dat feest dus niet door. En da's maar goed ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten