Advertentie | |
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
|
Weet je zeker dat je ook de FDD Controller enabled hebt in de BIOS? In BIOS moet zowel 1.44MB 3½ floppy goed staan en de FDD controller enabled zijn.
En heb je kabel wel goed aangesloten? In tegenstelling tot IDE devices moet bij de floppydrive de rode rand aan de andere kant van de stroomvoorziening zitten. Check dit even goed.
||
![]() |
Citaat:
maar die disks kunnen kapot zijn De kabels heb ik goed zitten ![]() ik zal even kijken ofdat ergens fdd nog enabled moet worden
||
Citaat:
Probeer ook die diskettes uit op een andere pc |
![]() |
||
Citaat:
75% van mijn diskettes zijn rot ja, daarom dank ik allah dat ik eindelijk van die rotzooi verlost ben. ![]() Lang leve Flash en Pen Drives. ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
BIOS resetten is niet altijd ongevaarlijk...Om de een of andere reden zou hij misschien bepaalde hardware niet vinden (wat hij sowieso al weigert lol)
Het is soms niet vanzelfsprekend om alles terug goed in te stellen in combinatie met sommige hardware of os'en
|
Een CMOS clear doet niets met je harde schijf nee, maar de instellingen gaan terug naar de factory settings, wat wel problemen kan geven, mits je ze niet opnieuw goed instelt.
CMOS clear doe je alleen als dat ook echt moet (b.v. na een te hoge overclock), of als je weet wat je doet. In die geval lijkt het me overbodig, gewoon de FDD controller aanzetten en 3½" 1.44MB floppy aanzetten en met het BIOS is niks mis wat betreft de floppy drive.
|
![]() |
nou ik heb nu 1 FDD met 1 kabel op 1 pc werkende
waarschijnlijk werkt een andere FDD op een andere pc met andere kabel ook maar de werkende kabel + fdd werkt niet op mijn acer P2 ik heb floppy aanstaan in de bios evenals de floppycontroller maar bij bios zegt hij dat er dingen fout gaan met floppy a: maakt niet uit hoe ik de kabel erin stop de werkende werkt niet en de bijgeleverde die maar op 1 manier past netzomin op zich niet superbelangrijk want hij kan van CDrom booten maar een floppy is op zich wel handig ![]()
|
![]() |
|
|