![]() |
|
Ik heb een Nederlandstalige Korn site (http://www.areyouready.tk), bladiebladiebla
Alle content is in het nederlands, dus ook de biografieën en andere lappen tekst. Deze heb ik persoonlijk lopen vertalen naar het nederlands (en dat is te lezen, erg slecht vertaald op sommige stukken ![]() Maar anyway, ik heb er dus best wat tijd ingestoken. Nou bezocht ik net http://www.kornflakes.nl en wat zie ik tot m'n stomme verbazing? De biografie exact hetzelfde als die van mij, zoals ik die vertaald heb, met dezelfde stomme fouten erin en dezelfde zinnen in het engels (uitspraken die ik gewoon niet naar NL vertalen kon)... ![]() Is het zo moeilijk om toestemming te vragen? Wat doe ik hier tegen? Want ik heb er echt onwijs veel tijd ingestoken. Ik heb een mailtje gestuurd met de vraag of ze een link naar mijn pagina er bij willen vermelden, maar of ik antwoord krijg.. Wat moet ik doen om dit in de toekomst te voorkomen? Op de pagina vermelden dat het mijn vertaling is en dat er eerst toestemming gevraagd moet worden? Is dat genoeg?
|
![]() |
||
Citaat:
Alleen doordat ik het vertaald heb (en dus zinnen heb herschreven), word het toch een andere tekst dan die op de officiële site staat. Eigenlijk word het dan een vertaalde tekst gebaseerd op de oorspronkelijk tekst. Of schend ik dan ook een auteursrecht van hun? :/ Ik ben wel de eerste persoon die dit vertaald (nou of ik de eerste ben weet ik niet, geloof van wel. Ik ben in ieder geval de eerste persoon die deze tekst in exact deze woorden heeft vertaald). Ik heb er dus duidelijk tijd ingestoken. Maar nou ga ik me afvragen of ik niet verkeerd bezig ben, hehe. Al zou het wel zo zijn: korn.com zou me nooit aanklagen. Het is heel gebruikelijk dat officiële biografieën worden door fansites worden overgenomen. Ik vind wel dat er een link naar de officiële site bij moet staan, 'taken from official site'.
|||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Het is heel moeilijk aan te tonen dat ik eerst was. Ik zou natuurlijk een screenshot kunnen maken van de eigenschappen van het bestand of met het bestand op diskette ergens aan tonen dat ik eerst was. Maar: 1. screenshot valt te photoshoppen 2. je kan natuurlijk ook met de klok/datum van windows kloten Dus het is inderdaad erg moeilijk aan te tonen ![]() Maarrrr, heb zojuist e-mail terug gehad van de webmaster, dat hij het niet beleefd vind en vind dat het niet kan en de betreffende redacteur erop zal aanspreken, enzo ![]()
|
Iemand die ik ken heeft ook -bijna letterlijk- de site overgenomen van Sita.
Site van haar: http:// www.xsnienke.nl Site van Sita: http://www.sitaland.nl Kun je zo iemand aanklagen op basis van copyrightschending? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En tja lycos: Ik had voorheen al een forum (ook phpBB), die had ik gedelete. Hij was al aan het raar doen geloof ik. Maar toen kreeg ik een nieuw forum niet meer geïnstalleerd (ik weet niet meer wat voor melding ie precies gaf). Maar ik had destijds ook dingen veranderd met PhpMyAdmin, dus ik denk dat de database een beetje f*cked up was, oid. Maar ik had geen zin / was te lui om Michel er mee lastig te vallen ![]() Oh en by the way: kornflakes.nl heeft een link naar mijn site erbij vermeld ![]()
||
Citaat:
phpBB : Critical Error Could not connect to the database 2. als ik dus die oude account naam gebruik, krijg ik het volgende: An error has occurred during installation An error occurred trying to update the database Table 'phpbb_auth_access' already exists
||
Verwijderd
|
Citaat:
(ik heb wat gezegd dat dit niet sociaal is en dat ik wist dat het van jou kwam want ik controleer wel eens endoria acounts etcetc zo''n verhaal ongeveer ![]() Ennuh, met phpBB hebben er weleens vaker mensen problemen gehad :/ |
![]() |
|
Lycos heeft ook zo'n brakke PHP installatie. Ze gebruiken één of andere niet standaard installatie die vaak voor problemen zorgt met dingen als forums...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Schoolcomputers... H0pe | 33 | 14-09-2005 13:44 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Zubr Gatara | 22 | 07-03-2003 10:56 |