Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() 8gb is inmens veel.. ongeveer alle moederborden bestemt voor gewone particulieren kan geen 8gb geheugen aan het gemiddelde ligt zo op 256mb en het max op 2gb ok nu serieus.. je bedoelt hdd ruimte ![]()
|
Voor het branden heb je zeker 1GB vrije ruimte op je hardeschijf nodig, maar dat heb je wel zei je.
Verder zie ik niet waarom het niet zou kunnen, wel op lagere snelheden schrijven, en verder geen programma's op de achtergrond hebben. Je gebruikt waarschijnlijk Windows 98. Als je CD'tjes niet goed worden gebrand, en je het lampje van je harde schijf veel ziet knipperen of zelfs constant ziet branden, kun je overwegen er meer geheugen in te zetten. Dat kost ongeveer €20 en dan heb je 192MB geheugen (PC133 neem ik aan). Als brander raad ik een Lite-On brander aan. Vanaf 32-speed, dat is snel genoeg en kun je later voor een snellere computer ook nog gebruiken. veel succes!
||
Citaat:
Moet dus wel lukken lijkt mij ![]() Trekt ie geen 32x als je andere dingen gaat doen? Staat ie nog in de PIO mode zeker?
||
Citaat:
![]() ligt vooral aan het geheugen, maar 96 mb.. mijn pc heeft 1024 mb en p3 667@733 maar 32x is em teveel als ik de pc verder nog wil benutten, ik denk dat de bottleneck mijn bootdisk is (maxtor 30gb 5400tpm) dus ik ga nog eens herinstalleren op mijn nieuwe hd (maxtor 120gb 9plus) |
![]() |
|
Je moet gewoon meer geheugen erin proppen. 64 mb is veelste weinig. Dan gaat ie op 4 speed nog moeilijk doen. Ik had ook een P2 350mhz met 128mb en als ik ging branden op 4speed dan kon ik niks meer met mn pc doen. Als ik ook maar 1 prog ging starten, internet explorer bijv dan was de cd mislukt.!!!
ik raad je 256 mb geheugen aan.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik kon altijd perfect op 4x branden met 64mb intern, zelfs met m'n oude Pentium-MMX 200MHz. De schijf destijds was een 4.3Gb Quantum Fireball ATA-33. Je moet gewoon de buffer lekker groot instellen, dan kun je best andere dingen doen ondertussen. Kijk, UT2003 spelen of 3d Studio Max gebruiken is er natuurlijk niet bij, maar surfen etcetera wel natuurlijk. |
![]() |
||
Citaat:
Dat het bij de één wel werkt zal best. Dit hangt af van je OS, aantal programma's actief (en dus hoeveel geheugen gebruikt), welk brandprogramma, gekozen instellingen (buffer) en cache van de CD-writer. En niet te vergeten je hardeschijf, Quantum Fireball was destijds een van de snelste hardeschijven. Conclusie: meer geheugen helpt. ![]() * weltrusten ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 25-01-2003 om 05:00. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
CD Brander brandt te snel Verwijderd | 5 | 01-05-2008 22:27 | |
Software & Hardware |
[Nieuw Systeem] High-end Game systeem, een aantal vragen! Verwijderd | 30 | 18-08-2006 00:04 | |
Software & Hardware |
[Algemeen] Nieuwe pc: hulp gewenst Balance | 120 | 23-10-2005 02:00 | |
Software & Hardware |
[Videokaart]Geforce 4 Ti4200 Methuus | 26 | 29-08-2004 10:08 | |
Software & Hardware |
[Hardware] System check ]{ing | 9 | 14-12-2003 18:56 | |
Software & Hardware |
computer kopen. Maurice | 4 | 27-10-2003 14:42 |