Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2003, 20:54
rlont
rlont is offline
Ik heb eigenlijk 3 vragen (ik hoop dat ik er mee weg kom)

1. Zijn er sites of brochures waar universiteiten en opleidingen vergeleken worden, met voorkeur voor een universiteit in amsterdam en iets met economie/organisatie/managment/bedrijfkunde/iets in die richting

2. Zijn er economische studies zoals hierboven genoemd te combineren

3. Ik wil na mn havo een heao opleiding doen ipv vwo, kan dat? en welke heao opleiding kun je me aanraden?

Dat was het, ik hoop (ooit) antwoord te krijgen

bvd
Oud 18-01-2003, 10:26
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
rlont schreef:
Ik heb eigenlijk 3 vragen (ik hoop dat ik er mee weg kom)

1. Zijn er sites of brochures waar universiteiten en opleidingen vergeleken worden, met voorkeur voor een universiteit in amsterdam en iets met economie/organisatie/managment/bedrijfkunde/iets in die richting

2. Zijn er economische studies zoals hierboven genoemd te combineren

3. Ik wil na mn havo een heao opleiding doen ipv vwo, kan dat? en welke heao opleiding kun je me aanraden?

Dat was het, ik hoop (ooit) antwoord te krijgen

bvd
1. Ja, die zijn er. Er is de zogenaamde 'Studiekeuzegids' (o.i.d.), die heeft de decaan bij je op school vast wel. Ook is er een thema-editie van Elsevier waarin alle opleidingen op de verschillende universiteiten met elkaar vergeleken worden (idem met hbo-opleidingen).

2. Ik denk het wel, maar dat kan je vast wel vinden in een brochure van die bepaalde studie.

3. Heao is toch een vorm van hbo? In dat geval kan het wel. Ik zou echter niet weten welke studie je zou moeten kiezen. Dat moet je toch echt zelf doen.
Oud 18-01-2003, 10:31
Verwijderd
Misschien is dit iets voor je: http://www.ime.hva.nl/mer/beroep.htm

Laatst gewijzigd op 18-01-2003 om 14:58.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 12:22
rlont
rlont is offline
ik bedoel eigenlijk dat ik alleen mn propedeuse haal, 1 jaar dus en dat ik dan een economische studie doe, welke sluit dan het beste aan, en kan dat ook
Oud 18-01-2003, 15:00
Verwijderd
Citaat:
rlont schreef:
ik bedoel eigenlijk dat ik alleen mn propedeuse haal, 1 jaar dus en dat ik dan een economische studie doe, welke sluit dan het beste aan, en kan dat ook
Je kan dan toch je propedeuse op de MER halen? Want dat sluit toch wel aardig aan op wat je wilt volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 19:22
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
rlont schreef:
Je HBO P halen en dan uni gaan doen wordt zwaar. Heel zwaar. Maar als je het trekt
Oud 18-01-2003, 20:39
Lilything
Lilything is offline
hmmz maybe
alles is al beantwoord behalve die van
of je studie kunt combineren
bedrijswetenschappen wat universitair is?
daar is een soort hbo versie van genaamd personeel & arbeid
zoek t ns uit

knuffels......
Oud 21-01-2003, 16:05
rlont
rlont is offline
ik denk dat ik eerst een jaar bedrijfseconomie in alkmaar ga studeren voor mn prop, dan naar groningen (alleen daar hebben ze deze opleiding) voor 3 jaar economie en management, en een master management & consultancy (selectief dus wel mn best doen) doen. Als ik andere vakken niet in mn vrije ruimte kan kiezen dan zal ik misschien nog eens over een 2e studie nadenken maar dat lijkt me niet waarschijnlijk

al die folders bestellen heeft wel geholpen dusss..

bedankt
Reageren

Regels voor berichten