Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Nachtleven & Festivals

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2001, 13:46
pinky
pinky is offline
Ik wil graag jullie standpunt weten tegenover wapenbezit en herrieschoppen>>vandalisme, tijdens het uitgaan, voor een p.o. maatschappijleer;

> Wat zou je doen als je vrienden de boel begonnen te slopen en mensen lastigvallen op de terugweg na uit te gaan?
> Hoe sta je tegenover wapenbezit in het uitgaansleven?
> Welke voorbereidingen tref je voor uit te gaan?
> Maak je duidelijke afspraken met je vrienden en ouders vooraf, of laat je alles over je heen komen?

Ik bedenk later wel meer, maar dit wil ik nu ff weten.
Alvast bedankt voor de medewerking!
Oud 18-12-2001, 14:12
miro
miro is offline
1. Natuurlijk zou ik ze eerst proberen te stoppen, als dat niet werkt zou ik weggaan zodat ik er tenminste niet bijhoor.
2. Gebeurt veel maar zou ik eigenlijk niet moeten kunnen, doordat iemand wapens mee gaat nemen voelt een ander zich onveilig waardoor diegene ook weer een wapen mee op zak heeft. Er hoeft maar een klein ruzietje te komen tegenwoordig en er worden al wapens gebruikt
3. Als ik heel eerlijk ben heb ik zelf altijd pepperspay bij me, niet alleen met uitgaan, gewoon met alles. behalve als ik naar n discotheek ga, daar kijken ze namelijk je tas/zakken na.
4. niet echt, ik laat alles over me heen komen.
Oud 18-12-2001, 14:15
more.than.a.woman
more.than.a.woman is offline
Citaat:
pinky schreef:

> Wat zou je doen als je vrienden de boel begonnen te slopen en mensen lastigvallen op de terugweg na uit te gaan?
ik zou ze proberen te stoppen, helemaal als ze mensen lastig zouden gaan vallen.
belachelijk, waarom zou je wapens meenemen als je uitgaat? dan ga je er dus al vanuit dat het ergens vechten wordt
uhhh, douchen, aankleden, opmaken, geld halen enz.
> Maak je duidelijke afspraken met je vrienden en ouders vooraf, of laat je alles over je heen komen?
ik ga altijd met iig een paar mensen uit mn buurt, zodat ik nooit alleen hoef te fietsen. als er iets mis gaat waardoor ik toch alleen zou moeten fietsen moet ik mn ouders bellen.

Oud 18-12-2001, 14:25
RuffThugg
RuffThugg is offline
1. Ik heb geen vrienden die dat doen, zulke personen wil ik niet als vriend.
Maar ik zou ze stoppen.

2. Ik doe er niet aan. Als er al gevochten moet worden, doe het dan met de vuisten en begin niet te steken of te schieten.

3.Uhm, douchen,scheren,aankleden en geld halen.
Als je dat bedoelt.
Maar nix qua voorbereidingen om je te verdedigen ofzo.
Ik heb geen pepperspray bij me ofzo.
M'n lichaam is m'n wapen.

4.Afspraken waarover?
Oud 18-12-2001, 20:29
dopehead
dopehead is offline
al me vrienden hebben wapens ik zit er niet mee als ze iets slopen zeg ik dat ze normaal moeten doen maar soms sloop ik ook wel wat wapens moet je altijd bij je hebben dan ben je tenminste vijlig !!!!!
nee hoor geintje
Oud 19-12-2001, 00:01
Undeclinable
Undeclinable is offline
Citaat:
dopehead schreef:
al me vrienden hebben wapens ik zit er niet mee als ze iets slopen zeg ik dat ze normaal moeten doen maar soms sloop ik ook wel wat wapens moet je altijd bij je hebben dan ben je tenminste vijlig !!!!!
nee hoor geintje
Hehe net ff beswel vaak op backspace geramd... had nogal een aggresief stukkie getikt, omdak in eerste instantie over "nee hoor geintje" had heen gelezen | .. laatmaar

... geweld is zielig, als m'n vrienden zoiets zouden doen zou ik domweg weggaan en daarna ook niet meer met ze omgaan...
Oud 19-12-2001, 13:24
Verwijderd

Ik zou ze tot de orde roepen, eventueel met fysieke dwang. Mijn vrienden moeten het niet in hun hoofd halen dat te doen (wat ze ook niet doen).

Alleen voor kansloze paupers en opgefokte allochtonen

Wat bedoel je? Ik neem geld mee, ik neem sleutels mee, verder niks.

Ik kom thuis wanneer ik dat zelf wil. Ik ben nu wel oud genoeg ( ) om m'n eigen reilen en zeilen te bepalen. Met vrienden maak ik wel afspraken, hoe laat we waar zijn enz. Ik heb er ook een gruwelijke hekel aan als ze dat niet nakomen.
Oud 19-12-2001, 22:26
Junkfood Junkie
Junkfood Junkie is offline
Ik neem meestal 3 vlinders en m'n 9 mm mee

dan trek ik het wel
Oud 20-12-2001, 00:19
Spacey
Spacey is offline

ff zeggen dat ze op moeten houden

niet tof

spreek met vrienden af.

nee niet echt. al is het logisch dat als 1 in de problemen zit dat je elkaar allemaal helpt.

Oud 20-12-2001, 20:13
konflict
konflict is offline
[QUOTE]pinky schreef:

(EDIT) had ff verkeerd gelezen, als het m'n eigen vrienden waren zou ik ze laten ophouden... hoe dan ook maar m'n vrienden zouden zoiets toch nooit doen, als ze daar wel toe in staat waren zouden het ook m'n vrienden niet zijn...

hieronder dan nog maar ff wat ik in eerste intstantie had getypt... dacht dat niet m'n vrienden maar onbekenden het onderwerp waren, beetje fout gelezen
(/EDIT)

Eerlijk gezegd zou ik niets doen, behalve dan misschien een uitsmijter/politie waarschuwen. Verder zou ik die mensen uit de weg gaan. Kheb vaak genoeg meegemaakt dat als men er wat van zegt je zelf problemen krijgt.

Wapenbezit in het uitgaansleven is terecht verboden.

ehh... eten, douchen, omkleden, met wat vrienden indrinken... dat was 't

ik laat alles over me heen komen

Ik bedenk later wel meer, maar dit wil ik nu ff weten.
Alvast bedankt voor de medewerking!

no problem

[Dit bericht is aangepast door konflict (20-12-2001).]
Advertentie

Regels voor berichten