Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Nachtleven & Festivals

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2001, 15:56
jemoeder
jemoeder is offline
In Zwolle heb je een keer in het jaar een groot gala, Het ZGB Gala.
kaartjes worden al gauw doorverkocht voor 100,-. Je Moet dus over een goed netwerk beschikken om die kaartjes voor de normale prijs te krijgen.

Je wordt met bussen naar een discotheek buiten de stad gereden om daar dan feest in stijl te hebben.

Waar ik me altijd aan erger zijn

a. Heren zonder date
b. Heren zonder smoking, meestal in een samengeraapt pak bestaand uit pantalon en colbert
c. Dames die de etiquettes niet kennen

Doel van deze rubriek:

Moet een Gala voor iedereen toegankelijk zijn en Wat kan absoluut niet op een gala?
Advertentie
Oud 09-12-2001, 16:28
Verwijderd
Ze moeten gewoon iedereen uitnodigen, zodat ze een kans krijgen, maar ff aangeven hoe t hoort, en alleen de mensen die zich aan de regeltjes houden binnen laten.. Als dat helpt....
Oud 09-12-2001, 17:32
beuk
beuk is offline
Je beschrijving lijkt op een stel boeren en burgers.. zou ik geen zin in hebben.
Oud 09-12-2001, 20:56
RuffThugg
RuffThugg is offline
Hoe bedoel je toegankelijk?
Alleen voor de hogere sociale klasses?
Iedereen moet een kaartje kunnen kopen.

Kijk een streng deurbeleid voeren moet je natuurlijk wel.
En dan vooral qua kleding.

Ja, de etiquettes voor dames ben ik niet zo heel erg mee bekend dus daar kan ik nix over zeggen.

En dat zonder date...ach ja met date is veel leuker.

En idd aangeven hoe het moet, niet iedereen wordt zo volledig opgevoed.
Oud 09-12-2001, 22:25
OOBLOW
OOBLOW is offline
Het is maar waar je van houdt, maar als je er al heen gaat en er ook nog eens een aardige entree voor betaald, dan vind ik dat je het ook wel helemaal goed moet doen en vooral niet die dingen die jij noemde.
ltr
Oud 10-12-2001, 00:57
D-man
D-man is offline
Citaat:
beuk schreef:
Je beschrijving lijkt op een stel boeren en burgers.. zou ik geen zin in hebben.
ochjee, weer iemand die zich te goed voelt voor anderen
Oud 10-12-2001, 00:59
D-man
D-man is offline
En trouwens als de kaarten al snel FL 100,-- kosten denk ik dat er maar weinig "boeren en burgers" aanwezig zullen zijn.
Oud 10-12-2001, 16:26
Verwijderd
Citaat:
jemoeder schreef:

b. Heren zonder smoking, meestal in een samengeraapt pak bestaand uit pantalon en colbert
c. Dames die de etiquettes niet kennen

Hahahahaha! HAHAHAHAHAHAHAHAHA! HAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Je kent ZELF de etiquettes niet, anders wist je wel dat er voor heren een Rok-kostuum staat voorgeschreven, en geen Smoking...

Daar maak je je zelf best wel hard af ja... klopt............
Oud 10-12-2001, 16:40
beuk
beuk is offline
Citaat:
D-man schreef:
ochjee, weer iemand die zich te goed voelt voor anderen
Onzin, het is alleen zo dat als ik 100 piek etaal ik ook wel een gala wil en niet, zoals hierboven beschreven, een hoop mensen met 'samengeraapte pakken' die de etiquette niet kennen en er slechts zijn om interessant te doen.
Oud 10-12-2001, 16:43
beuk
beuk is offline
Citaat:
Bliksem schreef:

Je kent ZELF de etiquettes niet, anders wist je wel dat er voor heren een Rok-kostuum staat voorgeschreven, en geen Smoking...

Grow up. Een rokkostuum is netter maar een smoking kan ook (een pak met das echter niet).

Oud 10-12-2001, 16:43
Prins
Prins is offline
Citaat:
Bliksem schreef:

Hoe weet JIJ nou wat ZIJ als dresscode voeren?!? Vind ik erg knap.
Niet ieder gala is hetzelfde.
Oud 10-12-2001, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Prins schreef:
Hoe weet JIJ nou wat ZIJ als dresscode voeren?!? Vind ik erg knap.
Niet ieder gala is hetzelfde.

Ik HAD het niet over de dresscode, it had het over de etiquettes, en die schrijven voor dat heren voor een gala een rokkostuum dragen, en voor na het diner (lees: avond gelegenheden) een smoking dragen.

En als het echt een gala was waar je 100 piek voor betaald, en er ik komt met een bij elkaar geraapt pakje, dan ga je echt naar de verkeerde feestjes.

Maar een andere vraag, in welke leeftijdsklasse valt dit feest..?
Oud 10-12-2001, 18:43
evathatsme
evathatsme is offline
ik vind t eigenlijk allemaal een beetje arrogant en bekakt klinken hoor! het gaat toch om de lol allemaal. wat maakt het nou uit of je precies het goede zegt en precies het goede draagt! okee je moet niet als een zwerver aankomen, maar dan zetten ze maar van die uitsmijters bij de deur.
Oud 10-12-2001, 19:44
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
Bliksem schreef:

Ik HAD het niet over de dresscode, it had het over de etiquettes, en die schrijven voor dat heren voor een gala een rokkostuum dragen, en voor na het diner (lees: avond gelegenheden) een smoking dragen.

Ja hij heeft gelijk mensen....
Het staat toch echt in de etiquette

Ik heb zelf een aantal gala's deze maand waarvan drie officiele, net afgelopen zaterdag de eerste gehad, en daar waren de heren toch echt allemaal in rokkostuum
Zo hoort het nou eenmaal...
Maar het ligt er een beetje aan wat voor gala het is, of je het ook opvolgt.
Oud 11-12-2001, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Esmée schreef:
Ja hij heeft gelijk mensen....
Het staat toch echt in de etiquette

Ik heb zelf een aantal gala's deze maand waarvan drie officiele, net afgelopen zaterdag de eerste gehad, en daar waren de heren toch echt allemaal in rokkostuum
Zo hoort het nou eenmaal...
Maar het ligt er een beetje aan wat voor gala het is, of je het ook opvolgt.

ja INDERDAAD!!!

Oud 15-12-2001, 19:07
Lollypopje
Lollypopje is offline
Citaat:
Bliksem schreef:

Maar een andere vraag, in welke leeftijdsklasse valt dit feest..?
Ok, ik zal t je wel ff uitleggen. Het is officieel een gewoon schoolfeest van het Gymnasium Celeanum, dat door de ZGB (=Zwolse Gymnasiasten Bond) georganiseert wordt. In de loop der jaren is het echter zon succes gebleken dat er ook heel veel mensen van andere scholen heen wilden. Die kwamen in de pauzes dan gewoon naar onze (ja, ik zit daar op school ) school om een kaartje te kopen. Het gevolg was dat er meer mensen van buiten het Celeanum kwamen dan van onze school zelf. Daarom komt de ZGB nu de klassen rond zodat iedereen die er van onze school heen wil een kaartje kan kopen en er mogen nu maar max. 2 introducée-kaartjes gekocht komen. Gevolg: een zwarte handel in galakaartjes. Omdat het zo'n populair feest is, zijn veel mensen bereid er wel iets extra's voor te betalen (zou ik nooit doen btw, maar goed ). De prijzen lopen op tot wel meer dan F100,- en de 'handelaren' maken dus heel veel winst. (Een normaal kaartje, niet-lid met bus, kost F20,-). Maar om op je vraag terug te komen: het is dus gewoon een schoolfeest, dus de leeftijden lopen uiteen van 14 (2e-klassertjes) tot 18-20 (6e-klassers). De gemiddelde introducée zal niet ouder zijn dan 25 (ruwe schatting )
Hoop dat je het nu een beetje snapt !

Kben er gister heengeweest (met kaartje van F17,50 ) was supergaaf!! Dus ZGB BEDANKT!!
Oud 15-12-2001, 20:36
RuffThugg
RuffThugg is offline
Nou op m'n oude school was er elk jar een galafeest.
En nu op m'n nieuwe school(2e jaar da 'k erop zit) dit jaar voor het eerst.

En het is meer gewoon net, maar niet strikt volgens de etiquettes.
Maar een pak is wel vereist natuurlijk, maar je hoeft niet per se in een rokkostuum of in een smoking te komen.

Maar een spijkerbroek+overhemd+stropdas komt er natuurlijk niet in.
Oud 22-12-2001, 20:54
Bram
Bram is offline
Ik ben naar de Zwinneblomme in Knokke geweest daar is het om het even: smoking of rokkostuum
Oud 22-12-2001, 22:02
Skatertjuh13
Skatertjuh13 is offline
fuck 'm all
kging gewoon in mn normale kleren.
Oud 22-12-2001, 22:05
Skatertjuh13
Skatertjuh13 is offline
Citaat:
Lollypopje schreef:
Ok, ik zal t je wel ff uitleggen. Het is officieel een gewoon schoolfeest van het Gymnasium Celeanum, dat door de ZGB (=Zwolse Gymnasiasten Bond) georganiseert wordt. In de loop der jaren is het echter zon succes gebleken dat er ook heel veel mensen van andere scholen heen wilden. Die kwamen in de pauzes dan gewoon naar onze (ja, ik zit daar op school ) school om een kaartje te kopen. Het gevolg was dat er meer mensen van buiten het Celeanum kwamen dan van onze school zelf. Daarom komt de ZGB nu de klassen rond zodat iedereen die er van onze school heen wil een kaartje kan kopen en er mogen nu maar max. 2 introducée-kaartjes gekocht komen. Gevolg: een zwarte handel in galakaartjes. Omdat het zo'n populair feest is, zijn veel mensen bereid er wel iets extra's voor te betalen (zou ik nooit doen btw, maar goed ). De prijzen lopen op tot wel meer dan F100,- en de 'handelaren' maken dus heel veel winst. (Een normaal kaartje, niet-lid met bus, kost F20,-). Maar om op je vraag terug te komen: het is dus gewoon een schoolfeest, dus de leeftijden lopen uiteen van 14 (2e-klassertjes) tot 18-20 (6e-klassers). De gemiddelde introducée zal niet ouder zijn dan 25 (ruwe schatting )
Hoop dat je het nu een beetje snapt !

Kben er gister heengeweest (met kaartje van F17,50 ) was supergaaf!! Dus ZGB BEDANKT!!
Ha, naar dat gala is mijn vriendje ook geweest.. hij zit in de Arnhemse Gymnasiasten Bond..heel verbond van bonden..

Regels voor berichten