Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2003, 11:26
Evito
Evito is offline
Wat denken we van Paars III? PvdA-VVD-D66
Laat het CDA er maar gewoon helemaal buiten liggen! (Samen hebben deze partijen (op dit moment zonder de restzetels) 76 zetels! )
Ik moet zeggen dat Paars toch zo slecht nog niet was,
het is jarenlang goed gegaan met het land,
de waakzaamheid ontbrak hier en daar waardoor er ook af en toe verloedering is opgetreden, dat kan nu veranderen.
Op zich ben ik erg tegen de VVD maar het CDA begint op dit moment met haar hypocrisie en gezeik nog veel irritanter te worden!

Paars III? Ik ben voor!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2003, 11:31
Boogie
Boogie is offline
Wordt 'm nie. Zowel PvdA als VVD hebben dat uitgesloten. En ook D'66 wil niet regeren met hun zetel verlies.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 11:53
Mariebel
Mariebel is offline
Zou ook een beetje heel erg tegen de democratie ingaan, aangezien het CDA de verkiezingen heeft gewonnen.

ps. ik wil überhaupt niet dat de VVD gaat regeren
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 11:55
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Het is natuurlijk zeker dat dit niet gebeurd, maar ik zou het niet zo erg vinden. Het is in die 8 jaar Paars opzicht heel goed gegaan, natuurlijk was niet alles perfect, maar het ging in elk geval beter dan de afgelopen periode (wat was het toch een mooie tijd voor de LPF).

Er is alleen geen enkele kans dat VVD en PvdA tot een regeerakoord komen, dus helaas. Op naar CDA-VVD-D66 ofzow.
Oud 23-01-2003, 11:55
Evito
Evito is offline
Citaat:
Mariebel schreef:

Ik eigenlijk ook niet.
Maar misschien wel beter dan het CDA. :r
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 11:57
Ik ben de Walrus!
Citaat:
Mariebel schreef:
Zou ook een beetje heel erg tegen de democratie ingaan, aangezien het CDA de verkiezingen heeft gewonnen.

Ik dacht persoonlijk dat de PvdA de verkiezingen heeft gewonnen. De VVD heeft zelfs nog een stuk meer gewonnen dan de CDA. Dus als je de democratie op jouw manier interpreteerd, moet er een regering met PvdA en VVD komen (en eventueel CDA erbij, die heeft ook een beetje gewonnen).

ps. ik wil überhaupt niet dat de PvdA gaat regeren
Oud 23-01-2003, 13:04
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
Ik ben de Walrus! schreef:
Ik dacht persoonlijk dat de PvdA de verkiezingen heeft gewonnen. De VVD heeft zelfs nog een stuk meer gewonnen dan de CDA. Dus als je de democratie op jouw manier interpreteerd, moet er een regering met PvdA en VVD komen (en eventueel CDA erbij, die heeft ook een beetje gewonnen).

ps. ik wil überhaupt niet dat de PvdA gaat regeren
PvdA is dan wel heet meest gegroeid, maar (jammer genoeg) nog steeds niet de grootste partij. Dus zal het CDA altijd in de regering komen. En VVD komt bij lange na niet in de buurt van de twee grootste partijen, al hebben ze dan 4 zetels gewonnen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 13:28
Boogie
Boogie is offline
Het CDA is inderdaad de grootste partij dus zij mogen het voortouw nemen in de formatie. En ze zullen zichzelf niet buitenspel zetten neem ik aan
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 14:01
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
ik ben ook voor paars drie,
want PA+CDA is misschien wel een té links kabinet voor nederland.

BTW: pa,cda is natuurlijk linkser dan paars.

Laatst gewijzigd op 23-01-2003 om 14:12.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 14:01
noodlle
noodlle is offline
Ik hoop dat het CDA-PvdA wordt. Ik ben de VVD best wel zat. In paars hebben ze het niet slecht gedaan hoor, maar ik zit nu dus echt niet te wachten op een CDA-VVD en nog iets (LPF) Kabinet.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 14:08
Ik ben de Walrus!
Citaat:
noodlle schreef:
Ik hoop dat het CDA-PvdA wordt. Ik ben de VVD best wel zat. In paars hebben ze het niet slecht gedaan hoor, maar ik zit nu dus echt niet te wachten op een CDA-VVD en nog iets (LPF) Kabinet.
Nee, jij vindt het natuurlijk leuk om over twintig jaar driekwart van je inkomen aan de bejaarden te geven..

Oud 23-01-2003, 14:14
noodlle
noodlle is offline
Ik ben inderdaat voor een eerlijke verdeling van de lasten, maar CDA-PvdA gaat er echt niet voor zorgen dat ik over 20 jaar 3/4 van mijn inkomen aan bejaarde ga geven. En misschien zit ik zelf over tien jaar wel in WAO en dan mag jij dat lekker aan mij betalen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 14:25
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
noodlle schreef:
Ik ben inderdaat voor een eerlijke verdeling van de lasten, maar CDA-PvdA gaat er echt niet voor zorgen dat ik over 20 jaar 3/4 van mijn inkomen aan bejaarde ga geven. En misschien zit ik zelf over tien jaar wel in WAO en dan mag jij dat lekker aan mij betalen.
over WAO en bijstand gesproken. Wat zou het nieuwe kabinet gaan doen om misbruik te voor komen?
Er was ooit een tijd in nederland dat je voor zwart werken je uitkering kwijt kon raken. (Implicieert niet dat ik voor zon beleid ben, btw)
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 14:32
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef:
over WAO en bijstand gesproken. Wat zou het nieuwe kabinet gaan doen om misbruik te voor komen?
Er was ooit een tijd in nederland dat je voor zwart werken je uitkering kwijt kon raken. (Implicieert niet dat ik voor zon beleid ben, btw)
Ik ben wel voor zo'n beleid, zodat de mensen die de uitkering echt nodig hebben wat meer kunnen krijgen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 14:34
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ik vind eigenlijk dat de kiezer wel duidelijk heeft gemaakt wie ze in de regering willen zien!

PvdA !! en CDA
Oud 23-01-2003, 14:38
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
Mariebel schreef:
Ik ben wel voor zo'n beleid, zodat de mensen die de uitkering echt nodig hebben wat meer kunnen krijgen.
ja, maar zoals het vroeger in 1930 ging was natuurlijk ook geen pretje
Ik vind wel dat er strengere controlle moet zijn, en misschien de regels veranderen er over.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 14:39
Verwijderd
Ik heb liever het CDA in de regering dan de VVD.

Het CDA heeft tenminste, vanuit hun Christelijke normen en waarden, nog redelijk wat empathie en compassie met de zwakkeren van de samenleving: naastenliefde, respect, noem maar op. Vanuit maatschappelijk oogpunt is het CDA helemaal zo gek nog niet.

Dan die egoïsten van de VVD: zolang het geld maar niet bij hen, hun huis en hun vijf BMW's wordt weggenomen, kan het ze geen reet schelen wat er met de zwakkeren gebeurt. Laat ze daarom maar lekker rotten in de oppositiebankjes.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 14:46
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
nare man schreef:
Dan die egoïsten van de VVD: zolang het geld maar niet bij hen, hun huis en hun vijf BMW's wordt weggenomen, kan het ze geen reet schelen wat er met de zwakkeren gebeurt. Laat ze daarom maar lekker rotten in de oppositiebankjes.
gelukkig krijgen partijen in nederland nooit 100% gelijk.
waar heb ik dat nou eerder gelezen.. even denken...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 15:18
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
nare man schreef:

Tuurlijk jongen. Links is goed en rechts slecht, zullen we het zo kort samenvatten?
Oud 23-01-2003, 15:22
Anne
Anne is offline
Citaat:
nare man schreef:

@ martijn1985: daarmee wil ik in ieder geval niet zeggen dat rechts daarmee meteen slecht is. Ik ben het er alleen niet mee eens.
Oud 23-01-2003, 15:36
alwaysgood
alwaysgood is offline
dan komt er over 4 jaar een of ander populist met het boek; de puinhopen van 12 jaar paars
Oud 23-01-2003, 16:08
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Citaat:
nare man schreef:

Het CDA heeft tenminste, vanuit hun Christelijke normen en waarden, nog redelijk wat empathie en compassie met de zwakkeren van de samenleving: naastenliefde, respect, noem maar op. Vanuit maatschappelijk oogpunt is het CDA helemaal zo gek nog niet.

Wat een ontiegelijk vooroordeel

K heb VVD gestemd, omdat ik niet wil dat het een economische puinhoop gaat worden in dit land.
Het CDA vind ik helemaal niks, laat die eerst maar hun eigen mening vormen ipv over omheen te lullen en met alle anderen mee te praten.
Oud 23-01-2003, 16:08
Isa
Isa is offline
Citaat:
nare man schreef:

vertel mij eens wat het CDA nou eigenlijk gedaan heeft dat overeenstemt met hun christelijke normen en warden. ze
hebben volgens mij ook niks goeds gedaan voor de zwakkeren.
maar toch, liever CDA dan VVD idd.
Citaat:
vreemd dat iemand die zelf een BMW wil kopen en zoveel mogelijk geld wil verdienen dit zegt. maar ik ben het ermnee eens. lang niet gezien trouwens nare man.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 16:36
WolterB
WolterB is offline
dit zit er dus niet in

maar ik denk dat het heel erg problematisch gaat worden om een stabiele coalitie te vormen

CDA moet
CDA kan niet met VVD
CDA wil PvdA het liefst niet
LPF,D66,SP,GL,CU willen VVD en CDA niet

dan blijft alleen CDA/PvdA coalitie over waar de CDA niet om zit te springen.

ik ben bang dat dit niet echt heel erg goed zal gaan, maar we zullen het zien
Oud 23-01-2003, 19:06
Verwijderd
Never gonna happen.. ik zie VVD echt niet meer met de PvdA regeren.. dus.. en dan zal D66 ook moeten winnen en dat lukt ze ook niet echt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2003, 22:19
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Milk schreef:
Never gonna happen.. ik zie VVD echt niet meer met de PvdA regeren..
Voorlopig niet, eerst het traumatje verwerken dat tot gevolg heeft dat het CDA machtiger is dan ooit. JP probeert dat uit te buiten, dat 'm hopelijk niet gaat lukken. Als LPF en VVD slim zijn doen ze net alsof ze mee willen regeren, daarmee moet het PvdA dan meer toegeven omdat CDA er anders met VVD/LPF vandoor gaat. Daardoor wordt er meer CDA beleid uitgevoerd waardoor er meer rechtse politiek wordt gevoerd waar LPF/VVD meer mee tevreden zijn met de CDA/PvdA coalitie.
Oud 23-01-2003, 23:07
Joostje
Joostje is offline
geen paars 3 svp. De weinige punten waaropze overeenkwamen,en die nietzonder het cda geregeld konden worden ( euthanasie, abiortus, homohuwelijken) zijn aardig geregeld.

maar rond nieuwe ontwikkelingen staan de vvd en het cda mijlenver van elkaarweg.

de ziekenzorg
het onderwijs
de staatsschuld
de integratie (hoewel de pvda steeds meer naar de burger gfaat luisteren ( strenger en inrechtvaardiger word)

dus no way

verder, om op kenny in te gaan

niet dat ik zo'n fervent bijbellezer ben, maar ik geloof me iets te herinneren over "goed rentmeesterschap" en "heb uw naasten lief". Iets wat ik de laatste tijd totaal niet terugzie bij het cda.
Oud 24-01-2003, 08:52
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Voorlopig niet, eerst het traumatje verwerken dat tot gevolg heeft dat het CDA machtiger is dan ooit. JP probeert dat uit te buiten, dat 'm hopelijk niet gaat lukken. Als LPF en VVD slim zijn doen ze net alsof ze mee willen regeren, daarmee moet het PvdA dan meer toegeven omdat CDA er anders met VVD/LPF vandoor gaat. Daardoor wordt er meer CDA beleid uitgevoerd waardoor er meer rechtse politiek wordt gevoerd waar LPF/VVD meer mee tevreden zijn met de CDA/PvdA coalitie.
Als de PvdA dan echter slim is, zeggen ze hen dan het gewoon te doen. Resultaat: Balkenende gaat gigantisch af dat ie toch weer iets met de LPF wil, en bij een volgende verkiezing (er kan immers geen stabiel kabinet gevormd worden) is er een linkse meerderheid
Oud 24-01-2003, 08:54
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
nare man schreef:

Ja, ze roepen hard dat we normen en waarden moeten herstellen, en opkomen voor de zwakkeren enzo. Ondertussen hebben ze weinig solidaire maatregelenm genomen in de regering met de VVD. (Denk aan de ziekenfondpremie)
Oud 24-01-2003, 16:49
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Anneee schreef:

@ martijn1985: daarmee wil ik in ieder geval niet zeggen dat rechts daarmee meteen slecht is. Ik ben het er alleen niet mee eens.

Het ging mij niet om de linkse partijen; maar om de manier waarop nare man de VVD afzeek. Dit soort commentaar slaat natuurlijk volledig nergens op en is misleidend. Vandaar mijn opmerking...
Oud 24-01-2003, 17:18
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Ik ben de Walrus! schreef:
Nee, jij vindt het natuurlijk leuk om over twintig jaar driekwart van je inkomen aan de bejaarden te geven..

dat overdrijven is je goed gelukt.

En dan nog ik zou nog liever driekwart van mijn inkomen aan die bejaarde betalen dan ze op straat zetten zonder geld en onderdak. Die mensen hebben ook jaren hard gewerkt en belasting betaald voor onze opleiding en ik vind dat we daar best wat voor terug moeten doen. Zij hebben er tenslotte voor gezorgd dat we uberhaupt inkomen hebben.
Oud 24-01-2003, 17:20
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
autodropje schreef:
dat overdrijven is je goed gelukt.

En dan nog ik zou nog liever driekwart van mijn inkomen aan die bejaarde betalen dan ze op straat zetten zonder geld en onderdak. Die mensen hebben ook jaren hard gewerkt en belasting betaald voor onze opleiding en ik vind dat we daar best wat voor terug moeten doen. Zij hebben er tenslotte voor gezorgd dat we uberhaupt inkomen hebben.
Oud 24-01-2003, 17:22
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef:
Dat is toch juist goed? Mensen die zwart werken hebben die uitkering niet nodig en bedriegen de zaak alleen maar. Ze zoeken maar wit werk als ze meer willen verdienen dan die uitkering.
Oud 24-01-2003, 17:25
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:

Het ging mij niet om de linkse partijen; maar om de manier waarop nare man de VVD afzeek. Dit soort commentaar slaat natuurlijk volledig nergens op en is misleidend. Vandaar mijn opmerking...
Inderdaad het CDA is gigantisch verrechtsts en van dat sociale gezicht is nauwelijks iets meer over.
Oud 24-01-2003, 17:25
Ellun
Ellun is offline
Ik ben absoluut voor PvdA in een coalitie. Ik zou het liefst CDA/VVD zien, maar dat is uitgesloten omdat ze geen meerderheid behalen. Dan CDA/VVD/D66, maar D66 wil niet regeren omdat ze verloren hebben. Dus dan moeten ze misschien toch maar (niet echt geweldig, maar beter dan PvdA) LPF erbij doen. *zucht* die rotpolitiek ook...
Oud 24-01-2003, 17:27
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Inf3sted Funk schreef:
K heb VVD gestemd, omdat ik niet wil dat het een economische puinhoop gaat worden in dit land.
Nog zo'n vooroordeel, net alsof de andere partijen dat wel willen. (ze kijken alleen ook nog naar andere zaken en vinden de economie niet het belangrijkste dat er is)
Oud 24-01-2003, 17:40
@Moon
@Moon is offline
Ik ben persoonlijk gewoon voor CDA-PvdA. Ik zie dit echt véél liever dan VVD-CDA. Bovendien kunnen ze niet om de PvdA heen! Ze kunnen moeilijk een kwart (!) van de kiezers die PvdA hebben gestemd negeren. Uitslag = uitslag. Ik snap echt niet waarom Balkie zo moeilijk doet. HIj heeft geen andere keus. Hij vind coalitie met LPF ongeloofdwaardig en D66 wilt niet. Ze moeten het wel doen met de PvdA. Ze moeten roeien met de riemen die ze hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 20:39
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
@Moon schreef:
Ik snap echt niet waarom Balkie zo moeilijk doet.
Hij belooft zijn kiezers indirect alles te doen wat binnen zijn macht ligt om de doelen geformuleerd in het partijprogramma te bereiken. Balkie weet dondersgoed dat daar veel minder van gerealiseerd kan worden als hij met de PvdA moet regeren. En dat kost hem gegarandeerd kiezers! Hij wil zich bewijzen, maar kon dat alleen samen met de VVD.

Genesis
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 20:43
Anne
Anne is offline
Ik las in het NRC dat Balkenende het de koningin heel moeilijk maakt, omdat hij de enige is die niet voor een coalitie PvdA en CDA is, terwijl de rest van de Tweede Kamer dit wel heeft aangegeven.
Waarom doet die man zo moeilijk? Ik vind dat hij nu gewoon naar de kiezers moet luisteren, en zij hebben aangegeven geen coalitie VVD + CDA te willen.

Maar ik dwaal af.

Oud 24-01-2003, 20:46
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Ik las in het NRC dat Balkenende het de koningin heel moeilijk maakt, omdat hij de enige is die niet voor een coalitie PvdA en CDA is, terwijl de rest van de Tweede Kamer dit wel heeft aangegeven.
Waarom doet die man zo moeilijk? Ik vind dat hij nu gewoon naar de kiezers moet luisteren, en zij hebben aangegeven geen coalitie VVD + CDA te willen.

Maar ik dwaal af.

Alsof de kiezer altijd gelijk heeft... Ik dacht dat we nu wel zo langzamerhand zouden meoten realiseren dat dat niet het geval heeft. Het vorige kabinet is daar toch gewoon het bewijs van?

Balkenende is het zijn eigen kiezers verplicht zovel mogelijk te doen aan het realiseren van zijn eigen punten. Als hij op voorhand al een coalitie vormt met de PvdA, sluit hij een groot deel van zijn punten al uit.

Genesis
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 20:49
Anne
Anne is offline
Citaat:
Genesis schreef:
Alsof de kiezer altijd gelijk heeft... Ik dacht dat we nu wel zo langzamerhand zouden meoten realiseren dat dat niet het geval heeft. Het vorige kabinet is daar toch gewoon het bewijs van?

Balkenende is het zijn eigen kiezers verplicht zovel mogelijk te doen aan het realiseren van zijn eigen punten. Als hij op voorhand al een coalitie vormt met de PvdA, sluit hij een groot deel van zijn punten al uit.

Genesis
Ja. Dat is waar. Er zijn heel veel grote verschillen tussen de PvdA en het CDA, waardoor ik ook twijfel of het wel goed is als die twee samen gaan regeren. Maar toch vind ik dat hij zich wel iets socialer op kan stellen tegenover de PvdA en kiezers, ook al is bewezen dat kiezers (niet iedereen ) het ook niet altijd bij het rechte eind hebben.
Oud 24-01-2003, 21:12
faith666
faith666 is offline
Ik ben voor paars III!!!!!!!!!!!!!

Redenen:
* Balkenende doet te moeilijk....
* Waarschijnlijk hebben PvdA en CDA zoveel stemmen gekregen omdat het een 2-strijd werd, wie gaat er winnen en wie gaat de coalitie leiden en daarom hebben veel (niet alle!!!) mensen op een van die partijen gestemd...
* De VVD is nu te rechts aan het worden en CDA gaat mee, PvdA en D66 kunnen ze afremmen...
* VVD is de enige met goede ideeen om de problemen met de economie op te lossen.
* En verder heeft iedereen de laatste tijd zoveel te zeiken op paars maar zo slecht hebben ze het nog niet gedaan!

Genoeg????
Oud 24-01-2003, 21:32
Verwijderd
No way dat VVD samen gaat werken met PvdA. En D'66 wil ook niet meer regeren, dus het gaat toch niet door. Ergens wel jammer, ik zou Balkenende z'n hoofd wel willen zien op het moment dat 't besloten werd.

Maar, in principe lijkt PvdA+CDA me toch de beste oplossing. CDA moet alleen even uitscheien met hun kinderachtige gedoe. :/
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 22:34
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
faith666 schreef:
Ik ben voor paars III!!!!!!!!!!!!!

Redenen:
* Balkenende doet te moeilijk....

nee das een rede

* Waarschijnlijk hebben PvdA en CDA zoveel stemmen gekregen omdat het een 2-strijd werd, wie gaat er winnen en wie gaat de coalitie leiden en daarom hebben veel (niet alle!!!) mensen op een van die partijen gestemd...

nee das een rede

* De VVD is nu te rechts aan het worden en CDA gaat mee, PvdA en D66 kunnen ze afremmen...

nee, de vvd vaart nog steeds zijn eigen koers, zal alleen tijdens regeringsdeelname een beetje moeten conformeren, hun 2e kamerfractie verandert echt niet. En trouwens, met een rechtsere vvd wordt het regeerakkoord ook rechtser. En verder zijn er gewoon geen overeenkomsten op belangrijke puinten tussen de pvda en de vvd.

* VVD is de enige met goede ideeen om de problemen met de economie op te lossen.

dat is gewoon totaal niet waar. Ze focussen weliswaar op de staatsschuld, maar kijken niet in de toekomst. Verder heeft meer wegen bouwen gewoongeen zin. En verder investeren ze niet in onbderwijs, milieu, enzovoort, dat toch wel degelijk belangrijk is voor de economie vd toekosmt.

* En verder heeft iedereen de laatste tijd zoveel te zeiken op paars maar zo slecht hebben ze het nog niet gedaan!

tuurlijk, maar betekent dat dat er een paars3 moet komen?

Genoeg???? [/B]
nee, totaal onlogische argumenten.
Oud 24-01-2003, 23:08
Martian
Martian is offline
Citaat:
Paranoide schreef:
Ergens wel jammer, ik zou Balkenende z'n hoofd wel willen zien op het moment dat 't besloten werd.
Dat zou idd het mooiste aan zo'n coalitie zijn: de reactie van Balkje
Oud 25-01-2003, 10:47
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
nare man schreef:

CDA heeft laatst een naamswijziging onderrgaan
ze heten tegenwoordig Centrum Democratisch Appel

Dat rewgeeraccoord is een christelijk beleid ver te zoeken evenals hun verkiezingsprogramma
CDA gaat voor de compromissen en het meeregeren.
niet voor een christelijk geluid
Oud 25-01-2003, 10:55
Gatara
Gatara is offline
D66 zou terecht daar niet aan mee willen werken.
Ze klaagden al (en terecht) dat zo weinig "macht" hadden (door een te weinig aantal zetels) binnen Paars II.
Nu is het alleen maar minder geworden, dus zullen ze het al
helemaal niet doen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 11:04
JJzD
JJzD is offline
daarnaast moet je niet vergeten dat als je PvdA in de oppositie zet je daar zo'n blok hebt dat je elke keer op erg grote weerstand stuit.

Daarnaast hoeft maar 1 persoon uit een regeringspartij tegern te stemmen (wat vaak gebeurd) en dan komt je voorstel er niet doorheen
Dus het is echt totaal onmogelijk
Oud 25-01-2003, 17:10
Genesis
Genesis is offline
euhm.. paars 3 kan ook niet, want het CDA komt er sowieso in, omdat ze de grootste partij zijn

Genesis
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 17:29
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Genesis schreef:
euhm.. paars 3 kan ook niet, want het CDA komt er sowieso in, omdat ze de grootste partij zijn

Genesis
Dat is geen vereiste.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten