Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja!
Voor een column is deze tekst natuurlijk veel te lang, maar dat doet geen afbreuk aan de waarde die het voor mij heeft. Ik werd er echt gelukkig van. Je taalgebruik is goed. Soepel vlecht je zinnen alsof het spaghetti is om de vork van de structuur en vaak weet je beeldspraak, sappig als stevige vleesballen, erbij te prikken. Dit alles glijdt soepel door de keel en smaakt uitermate goed. Hier en daar zit er een hard stukje groente in; een spelfout, een zin die niet klopt of een stuk Engels, maar dat is maar kleinschalig leed. Hoewel het niet politiek correct is en half puberend Nederland jou op dit moment het liefste aan een brandend kruis zou zien hangen, klop ik je op de schouder en prijs ik je. Het is geweldig hoe jij het fenomeen stereotype hier weet uit te buiten. De ironie in jouw panische reacties maakt het allemaal nog mooier dan het al lijkt. Aan het einde dacht ik even dat je me in de steek liet. Ging je uitzoomen om een algemeen oordeel te vellen? Nee, daarmee zou je veel te makkelijk onderuit te halen zijn. Houdt het liever kleinschalig, zeik verzonnen mensen af. Dat is veel mooier. Bovendien: er zijn altijd genoeg slachtoffers die zich aandienen om zich met jouw platte karakters te identificeren. De conclusie aan het einde is leuk, misschien niet bijster origineel, maar wel leuk. Toch ben ik van mening dat de laatste twee alineas niet goed aansluiten bij de rest. Misschien kun je ze zelfs weglaten, maar iets anders ervoor in de plaats zou ook goed kunnen. Ik heb alleen geen flauw idee wat. LUH-3417 - P.S.: Neem eens een kijkje op http://home.kabelfoon.nl/~kdh. Misschien vind je het wat. |
![]() |
|
Heel leuk en goed geschreven! Misschien iets aan de lange kant voor een column, maar eigenlijk is het niet zo heel erg. Het verhaal loopt goed, het commentaar is leuk en ik heb er ook echt om gelachen.
Idd een beetje veel vooroordelen, maar dat geeft niet in zo’n column, moet juist ook wel een beetje. ![]()
|||
Goh, wat goed! Enorm scherp geschreven (aan het einde misschien iets minder, maar evengoed) en de inhoud is fantastisch. De column zoals hij bedoeld is, zal ik maar even zeggen.
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Ja, was leuk om te lezen
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Bovendien vind ik dat je wel erg bevooroordeeld bent tegenover mensen die bevooroordeeld zijn. Da's niet netjes. 'Je moet iedereen in zijn waarde laten!' en 'mensen moeten zichzelf zijn!'
Blarg! Wat een aangepraatte onzin. Dit zijn momenten waarop in mensen onder de zestien zou willen verbieden. Maar daarmee maak je je niet populair op een scholierenforum. Excuses. ![]() Ik zag er trouwens vandaag één in de tram, een echte panda. Hij had een lange, zwarte leren jas, zijn hoofd wit geverfd, zwarte ogen en mondhoeken, een shirt met een bebloedde print erop en ongeveer dertien meter stalen ketting aan zijn broek. Het was bijna schattig om te zien hoe erg hij zijn best deed om boos te kijken en iedereen te negeren. LUH-3417 |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik heb nog meer staan op http://nietzman.endoria.net *zo ff tijd zoekt om uitgebreider te readingussen* |
![]() |
||
Citaat:
Nietzman, je gebruikt soms zinnen en/of woorden die apart zijn, leuk om te lezen ![]() Maar het verhaal is te 'overdone'... kweet niet wat het is maar het komt te gemaakt op me over. Je spreekt van de "hedendaagse zelfmoordgeneratie..." Volgens mij is die generatie er altijd al wel geweest.. ![]() In de eerste alinea zitten een paar zinnen die wel érrug lang zijn. Misschien je bedoeling maar het leest vervelend. Pff en te veel vooroordelen... Alhoewel 't soms komisch is ![]() Waar t op neer komt: Er is al te vaak over geschreven. Breezermeiden/skaters/gothics... Nu weet ik het wel.
|
He-he.... kbederweer.
![]() Maargoed, het onderwerp... tja, het heeft iets uitgemolkens, maar echt veel andere columns over het onderwerp ben ik nou ook weer niet tegengekomen... en welk onderwerp is nou weer niet uitgemolken? en iets als politiek, daar zou ik alleen mijn eigen voorkeur maar weer naar voren brengen. ![]() ![]() En vooroordelen? In hokjes plaatsen? Dat is niet echt van toepassing. Ik heb het namelijk over de in mijn ogen 'smirnoffgoths,' kleine, beinvloedbare pubertjes die hun plaats in de samenleving nog niet kennen, en zelf maar al te graag in het hokje 'gothic' geplaatst willen worden, terwijl ze niet eens weten wat gothic, noch en hokjesgeest inhoud. Ze splaatsen zichzelf dus in een hokje. Maargoed. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ik vind het een heel goeie tekst, en als vooroordelen tegenwoordig al een probleem zijn, waar gaat onze wereld dan naartoe? iedereen heeft vooroordelen! dat is net het leuke aan de tekst, dat we tenminste niet doen alsof we ze niet hebben (trouwens, sommige mensen gedragen zich ook echt naar het vooroordeel dat anderen van hen hebben)
|
Ik vind het een goed column! Het is onzin dat het te lang is, want ik heb wel eens langere columns gelezen in tijdschriften of wat dan ook. En een column is juist een spotpraatje, dus vooroordelen, of meningen komen er ongetwijfeld in voor!
Wel vind ik, dat je sterk begint, maar later wat afzwakt. Net of je dan geen zin meer er in hebt, en het snel afmaakt.
|
kool stuk
ik kan trouwens alleen maar hoera zeggen tegen die mensen, ze gaan namelijk op een gegeven moment ook nadenken waar ze mee bezig zijn. Ze zullen maybe terug veranderen en op de vervolg opleiding weer anders gekleed gaan, ze hebben in ieder geval wel nagedacht.... Misschien komen de alternatieven, later als groep dan ook met alternatieven kben zo'n persoon die gelooft dat er binnenkort veel gaat veranderen, er zit een nieuw tijdperk aan te komen. Denkt ik... Verder word je mening denk ik door veel mensen gedeeld. Ik kan alleen zeggen maak je niet druk... ![]() Boeien laat mij maar lullen, ik zwam kben stoned.
||
![]() |
Citaat:
Alleen ben ik het met bbb eens dat het aan het eind iets minder wordt, dat is jammer. |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Sloop de twee laatste alinea's eruit. En er zijn een paar zinnen waarbij de logica volledig zoek is. Maar verder heb ik in een deuk gelegen, heerlijk stukkie. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|