Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2003, 18:24
Verwijderd
als jij
en ik en jij zo
en alles overal
alles is jou

onwezelijkheid
onwerkelijkheid
jij

niet weten
hoe jij
en ik en jij zo

liefde?

en overal alles

Offtopic: (even over het vraagteken: voor mij is er een volgorde verliefdheid - houden van - liefde... ik noem dus niet zomaar iets 'liefde', zelfs niet als ik echt van iemand hou)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2003, 19:27
Gothic
Gothic is offline
ik vind het niet zo mooi. Er wordt in mijn ogen eigenlijk weinig gezegd en ik vind ook dat je hetgeen je zegt niet bijzonder verwoord, ik vind het beetje te simpel. Je hebt veel mooiere dingen geschreven...
Oud 03-02-2003, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Je hebt veel mooiere dingen geschreven...
dat is vreemd, want dit is de tweede keer dat ik hier iets post en de eerste keer vond je t ook niet mooi
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 20:31
murwari
murwari is offline
Citaat:
sarahbressers schreef:
dat is vreemd, want dit is de tweede keer dat ik hier iets post en de eerste keer vond je t ook niet mooi
Oud 03-02-2003, 20:34
Verwijderd
Ik vind hem wel geinig, wel beetje simpel.. maar daardoor juist wel leuk
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 20:39
Kip187
Kip187 is offline
ik vind hem niet te simpel, vind hem wel een beetje vaag.
de onzekerheid van verliefd zijn, datzie ik er in. ennuh dat die persoon altijd in je hoofd is, ja het gedicht spreekt wel.
kweet alleen niet hoe.....kan zelf al lang niet meer dichten

Ik krijg het idee dat je dingen schreef die in je opkwamen, de samenhang is wel te zien en toch niet erg duidelijk, waardoor het gevoel wel overkomt...

welk aspect de 2de strofe precies uitbeeld weet ik niet, hij hoort er wel bij vind ik.

laatste zin is voor mij ook een beetje een raadsel

misschien kan je wat uitleg geven ofzow
Oud 03-02-2003, 20:44
Verwijderd
zal ik morgen doen, eerst even nadenken over een duidelijke uitleg
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 21:00
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
sarahbressers schreef:
serieus ... ik dacht echt dat ik meer gelezen had van je... sorry dan
Oud 04-02-2003, 18:43
Verwijderd
Ik heb hem net wat beter gelezen, met meer aandacht zeg maar (ik zat met die rottige Stalin in mijn hoofd ) En ik vind hem steeds mooier worden
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 18:50
Verwijderd
uitleg:

als jij
en ik en jij zo

hiermee bedoel ik: als we bij elkaar zijn op de meest fantastische manier, met alles helemaal goed, maar het moet stamelend klinken, stamelend van verliefdheid dan...

en alles overal
alles is jou

en als je dan overal om me heen bent, me dus omhelst, vasthoudt... het 'alles is jou' is iets ehm... als ik bij hem (=degene over wie het gedicht gaat) ben dan lijkt dat alles te zijn, niet per se alles wat er is, maar wel alles wat er zou moeten zijn

onwezelijkheid
onwerkelijkheid
jij

zo voelt het dan dus... alsof het niet echt is, of alsof het niet mij overkomt... als een droom of déja-vu...

niet weten
hoe jij
en ik en jij zo

dit is wat kip178 de onzekerheid van het verliefdzijn vond denk ik... dat is het wel een beetje... het onbegrip van hoe het kan, hoe het mogelijk is dat mensen van elkaar houden... en dan ik en hij nog wel...

liefde?
en of je dat houden van elkaar, ook liefde zou kunnen noemen... want zo lijkt het wel...

en overal alles
dit is beetje stijlfigurig, het is een omkering van de derde regel, en hiermee bedoel ik dat het gevoel van alles-wat-er-zou-moeten zijn er altijd is, overal is

mijn gedicht bestaat uit begrippen die een idee moeten omschrijven, niet uit zinnen die een verhaal moeten omschrijven zoals de meeste gedichten op het forum, ik denk dat mede daardoor jullie het 'vaag' vinden... en het is ook wel een vaag gedicht, maar het geeft goed weer wat ik wil zeggen, vind ik..

dat het simpel is vind ik niet erg
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 19:54
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef:

dat het simpel is vind ik niet erg
Ik ook niet, zo hoort het juist... stripped down to what really matters
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 20:42
Kip187
Kip187 is offline
gedichten moeten ook vaag zijn
anders kan je beter verhalen schrijven, ben ik met je eens ben ik dus ook gaan doen(al tijdje)

Ik reply nooit zo lang, kwam dus omdat ik het interessant vond. vond hem goed en wou meer weten, kijken of het klopte wat ik dacht.
vind het 1 van de betere hier

precies zoals dat stuk groente zegt, je moet hem vaker lezen...
Oud 05-02-2003, 14:44
shine-C
shine-C is offline
Ik vind dat je gedichten niet uit hoeft te leggen. Een gedicht is nooit goed of slecht toch?
Ik bedoel, veel mensen begrijpen gedichten van andere mensen niet. Ach daarom hoeft een gedicht niet slecht te zijn. Nou ja, ik vond hem in elk geval wel mooi, ook zonder uitleg
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 20:06
Verwijderd
Citaat:
shine-C schreef:
Ik vind dat je gedichten niet uit hoeft te leggen. Een gedicht is nooit goed of slecht toch?
Ik bedoel, veel mensen begrijpen gedichten van andere mensen niet. Ach daarom hoeft een gedicht niet slecht te zijn. Nou ja, ik vond hem in elk geval wel mooi, ook zonder uitleg
dankje

ik vond de uitleg ook niet nodig, maar er werd om gevraagd
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 20:38
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Zonder de uitleg is het leuker om het te lezen, je kunt dan een eigen idee erbij hebben. 'k vond em meteen al heel veel zeggen, je kunt er zoveel bij verzinnen. 'k vind dat mooi, het zegt genoeg, voor mij.
Heel goed, vind ik!
Reageren

Regels voor berichten