Advertentie | |
|
![]() |
|
ik vind hem niet te simpel, vind hem wel een beetje vaag.
de onzekerheid van verliefd zijn, datzie ik er in. ennuh dat die persoon altijd in je hoofd is, ja het gedicht spreekt wel. kweet alleen niet hoe.....kan zelf al lang niet meer dichten Ik krijg het idee dat je dingen schreef die in je opkwamen, de samenhang is wel te zien en toch niet erg duidelijk, waardoor het gevoel wel overkomt... welk aspect de 2de strofe precies uitbeeld weet ik niet, hij hoort er wel bij vind ik. laatste zin is voor mij ook een beetje een raadsel misschien kan je wat uitleg geven ofzow
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
uitleg:
als jij en ik en jij zo hiermee bedoel ik: als we bij elkaar zijn op de meest fantastische manier, met alles helemaal goed, maar het moet stamelend klinken, stamelend van verliefdheid dan... en alles overal alles is jou en als je dan overal om me heen bent, me dus omhelst, vasthoudt... het 'alles is jou' is iets ehm... als ik bij hem (=degene over wie het gedicht gaat) ben dan lijkt dat alles te zijn, niet per se alles wat er is, maar wel alles wat er zou moeten zijn onwezelijkheid onwerkelijkheid jij zo voelt het dan dus... alsof het niet echt is, of alsof het niet mij overkomt... als een droom of déja-vu... niet weten hoe jij en ik en jij zo dit is wat kip178 de onzekerheid van het verliefdzijn vond denk ik... dat is het wel een beetje... het onbegrip van hoe het kan, hoe het mogelijk is dat mensen van elkaar houden... en dan ik en hij nog wel... liefde? en of je dat houden van elkaar, ook liefde zou kunnen noemen... want zo lijkt het wel... en overal alles dit is beetje stijlfigurig, het is een omkering van de derde regel, en hiermee bedoel ik dat het gevoel van alles-wat-er-zou-moeten zijn er altijd is, overal is mijn gedicht bestaat uit begrippen die een idee moeten omschrijven, niet uit zinnen die een verhaal moeten omschrijven zoals de meeste gedichten op het forum, ik denk dat mede daardoor jullie het 'vaag' vinden... en het is ook wel een vaag gedicht, maar het geeft goed weer wat ik wil zeggen, vind ik.. dat het simpel is vind ik niet erg |
![]() |
|
gedichten moeten ook vaag zijn
![]() anders kan je beter verhalen schrijven, ben ik met je eens ben ik dus ook gaan doen(al tijdje) ![]() Ik reply nooit zo lang, kwam dus omdat ik het interessant vond. vond hem goed en wou meer weten, kijken of het klopte wat ik dacht. vind het 1 van de betere hier precies zoals dat stuk groente zegt, je moet hem vaker lezen...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ik vond de uitleg ook niet nodig, maar er werd om gevraagd |
![]() |
|
Zonder de uitleg is het leuker om het te lezen, je kunt dan een eigen idee erbij hebben. 'k vond em meteen al heel veel zeggen, je kunt er zoveel bij verzinnen. 'k vind dat mooi, het zegt genoeg, voor mij.
Heel goed, vind ik!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Ik houd mijn onschuld, en jij van de mijne. xineof | 4 | 16-01-2007 09:26 | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |