Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2003, 19:54
cltcl
cltcl is offline
mijn ene "beste" vriendin vond me opeens niet belangrijk genoeg meer en wil het telkens goed maken en verpest het dan weer. een andere denkt het geheim te weten dat ik al 3 jaar voor iedereen verberg en met niemand over praat te weten en lult dat tegen iedereen door, terwijl ze niet weet of het echt zo is, dus dat is juist weer een reden voor me om niets te zeggen erover. een andere heeft zelf allemaal problemen en is vaak erg ongelukkig en ze wil mij helpen, ik wil haar echt alles vertellen wat ik voel maar ik kan het niet. Gewoon omdat ik bang ben dat het op de een of andere manier bij anderen terecht komt. dus die tweede vriendin kan ik het al helemaal niet zeggen, tenzij ik wil dat heel de wereld het binnen een minuut weet. allemaal klasgenoten van me (ook die tweede vriendin) lopen te lullen dat ik verliefd ben op een of andere lompe gozer die ik niet eens ken, en dan telkens erover lullen dat ik met hem wil en dat het mijn vriendje is enzo. ik vind het echt irritant dat ze dit doen, maar ze stoppen maar niet iemand advies?
Oud 23-01-2003, 21:00
Verwijderd
Nou ten eerste denk ik niet dat dit nou echt goede vriendinnen zijn (vooral diegene die alles doorlult), het lijkt niet echt alsof ze jou echt respecteren en dergelijke.. Ik zou me dus eens afvragen of dit wel allemaal mensen zijn met wie je om wil gaan?

Ten tweede denk ik dat dit topic beter op Liefde & Relatie past omdat het over de relatie tussen jouw en jouw vriendinnen gaat, en het niet echt met psychologie te maken heeft (naar mijn mening). Dus ik verplaats hem daarheen als je het niet erg vind
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 22:11
G.T.C.
G.T.C. is offline
jah, das erg kut idd. Ik kan je eigenlijk niet echt vertellen wat je eraan kan doen. Ik denk eigenlijk dat het een algemeen bekend probleem is. HEt is waarschijnlijk ook lastig om gewoon met andere mensen om te gaan. Je bent 13 dus je zit waarschijnlijk nu in de brugklas. Net een nieuwe school. Allemaal nieuwe mensen. Dan ben je blij als je bij een 'groepje' hoort.
je zou het misschien zo kunnen spelen dat je toch wel een beetje met je huidige vriendinnen blijft rondhangen, maar dat je stiekem ook een beetje opzoek gaat naar ander gezelschap.
Stiekem klinkt misschien een beetje krom, maar ik kan me eigenlijk wel een beetje indenken dat je vriendinnen zouden kunnen gaan zeuren over dat jij opeens met andere mensen om wil gaan, snap je. Ik bedoel er dus mee dat je daar toch ook wel voorzichtig mee moet zijn.

Maar het lijkt mij in ieder geval duidelijk dat dit geen echte vriendinnen kunnen zijn, als jij je geen eens op je gemak bij hun voelt en ze niet al je geheimen toe kan vertrouwen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
groetjes,
Gerard
Oud 24-01-2003, 19:21
Verwijderd
mijn advies: Word ouder en zoek een paar andere vriendinnen.
Dit is typisch brugklassers gedrag (ow ik had er zo'n hekel aan)
En die vriendin die alles doorlult zal dat altijd blijven doen. Niet vertrouwen. Nooit, never, niemal, jamais.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 19:28
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
scorpio1989 schreef:
mijn ene "beste" vriendin vond me opeens niet belangrijk genoeg meer en wil het telkens goed maken en verpest het dan weer. een andere denkt het geheim te weten dat ik al 3 jaar voor iedereen verberg en met niemand over praat te weten en lult dat tegen iedereen door, terwijl ze niet weet of het echt zo is, dus dat is juist weer een reden voor me om niets te zeggen erover. een andere heeft zelf allemaal problemen en is vaak erg ongelukkig en ze wil mij helpen, ik wil haar echt alles vertellen wat ik voel maar ik kan het niet. Gewoon omdat ik bang ben dat het op de een of andere manier bij anderen terecht komt. dus die tweede vriendin kan ik het al helemaal niet zeggen, tenzij ik wil dat heel de wereld het binnen een minuut weet. allemaal klasgenoten van me (ook die tweede vriendin) lopen te lullen dat ik verliefd ben op een of andere lompe gozer die ik niet eens ken, en dan telkens erover lullen dat ik met hem wil en dat het mijn vriendje is enzo. ik vind het echt irritant dat ze dit doen, maar ze stoppen maar niet iemand advies?
gewoon dumpen klinkt bot maarb ik heb ook eens van die "vrienden" gehad vroegen ze of ik meeging naar de stad ofzo toen heb ik gewoon gezegt dat ik ze niet meer wilde zien omdat ze alles doorlulden
Hun: maar zonder ons heb je niemand
ik: pech alles is beter als jullie dag!!

het is moeilijk te doen maar het loont de moeite ennu als je het gezegt hebt laat je niet de grond in praten
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten