Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2003, 19:08
Verwijderd
mijn moeder wil dat ik naar een psycholoog ga omdat ze vindt dat ik de laatste tijd een duister karakter heb gekregen....

ik snap eigenlijk wel wat ze bedoeld, ik kleed me de laatste tijd bijna altijd in donkere kleding (niet gothic ofzo) ik luister muziek met nogal harde teksten (manic street preachers - the holy bible etc.), ik heb gebroken met veel vrienden waar ik lang mee bevriend ben geweest maar die ik nu niet meer mag of niet meer interessant vind. verder heb ik de laatste tijd keiharde denkbeelden over politiek en over onderwerpen als de doodstraf enzo, en die meningen/ideeen steek ik niet onder stoelen of banken

het gekke is: ik heb me nog nooooit beter gevoeld!!
ik kan ook niet echt een reden bedenken hoe het nou precies komt dat ik de laatste tijd zo ben, ik heb niets echt schokkends meegemaakt ofzo
het is wel een beetje vreemd als ik vergelijk hoe ik nu ben vergeleken met hoe ik was een half jaar geleden om deze tijd, maar ik vind dat ik er een heel stuk op vooruit ben gegaan...

maar ja, dat vindt dus niet iedereen.
wat denken jullie? moet ik m'n moeders raad opvolgen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2003, 19:30
Miracle
Miracle is offline
ik ben niet echt in een praat bui, maar toch ff wat:
Ik denk dat je dat zelf moet beoordelen. Vind je het nodig om met een proff. iemand te praten? Vind je zelf dat het niet goed met je gaat? Wil je je beter gaan voelen? Denk je dat diegene je kan helpen?
misschien moet je daar es over na gaan denken

Succes ermee!
Oud 21-01-2003, 19:33
@Moon
@Moon is offline
het kan in ieder geval geen kwaad. je zou dan kunnen praten waarom je de laatste tijd zo bent. misschien weet de psycholoog er wel een verklaring op Maar je moet het uiteindelijk zelf beslissen of je naar een psycholoog gaat. Als je zelf vind dat je nodig is kan je er naar toen en anders ga je gewoon toch niet. Je hoeft niet per se altijd je moeders raad op te volgen. En anders kan je misschien 1 keerttje uitproberen. als het je bevalt ga je er vaker naar toe en anders ga je toch gewoon niet meer.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 20:04
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
mmm... klinkt wel bekend...

ik had een vraagje: leef je ook een beetje in je iegen wereldje? veel suf enzo en heel veel nadenken... en dan echt abnormaal veel?...
als je dat hebt zou ik als ik jou was naar een psycholoog gaan ...
bij mij heeft het geholpen.

als het bovenste idd zo is zal ik nog wel wat dingetjes enzo uitleggen

succes ermee...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 20:19
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
tis tog jouw leve? als jij je er zo goed bij voelt lekker door gaan, en misschien ben je wel aan un grote verandiring besig, da je gwoon un hele ommezwaai maakt?
naar un psycholoog vin ik persoonlijk nogal overdreve, enkel omda je je anders kleedt, en naar andere muziek luister
wa boeit ut nou al ga jij je anders gedragen? nix tog, jouw leven jou lichaam maak daar maar ut beste van
Oud 21-01-2003, 20:24
Quiana
Quiana is offline
Voel jij je er goed bij?
Vooral zo doorgaan dan denk ik.
Waarom zou je naar een psych moeten,
als jij je er goed bij voelt,
en er geen problemen zijn..?
Leg je moeder uit
dat het goed met je gaat,
vertel waarom het niet nodig is..
Oud 21-01-2003, 21:41
Verwijderd
Citaat:
ik had een vraagje: leef je ook een beetje in je iegen wereldje? veel suf enzo en heel veel nadenken... en dan echt abnormaal veel?...
ja ik leef een beetje in m'n eigen wereldje en ik denk wel heel veel na ja

Citaat:
naar un psycholoog vin ik persoonlijk nogal overdreve, enkel omda je je anders kleedt, en naar andere muziek luister
het is niet alleen om deze redenen, dit zijn slechts een paar voorbeelden. maar je hebt wel gelijk het is mijn leven en ik voel me echt super de laatste tijd, ook al gaat dat een beetje ten koste van anderen
bijv. ik hou me niet meer in als ik het ergens niet mee eens ben of ik ruzie met iemand heb; ik ben echt keihard in discussies en ik heb gewoon geen zin meer om me te gaan beheersen tegen mensen die in mijn ogen ongelijk hebben
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 13:14
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef:
ja ik leef een beetje in m'n eigen wereldje en ik denk wel heel veel na ja
het kan zijn dat je je dan na een tijdje eenzaam gaat voelen enzo. bij mij kwam dat omdat ik dingen waar ik weleens mee zat nooit vertelde enzo. ik kon me zo kut voelen maar echt niemand wist daar dan wat van :/

als je naar een psycholoog gaat kan je dingen vertellen en voel je je meer in de realiteit staan. het is ook wel fijn om gewoon eens 'je gedachte te toetsen'.

maar ik weet natuurlijk niet hoe je je echt voelt en je hoeft je natuurlijk niet meteen aangesproken te voelen
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 16:34
gothicje
gothicje is offline
hum ik herken vrij veel van wat je zegt...
en ook heel veel van wat beltaine zegt...
maar ik ga verder als jou, en ik voel me ook niet goed met hoe ik nu ben en doe, dus wat betreft is alles anders
maar wat ik ff wilde zeggen is: het is jou leven en als jij je goed voel zo, blijf dan gewoon lekker zo, denk er gewoon ff over na.
ik denk dat je in dit stadium (waarin je je goed voelt) zelf wel weet wat het beste is, maar als je problemen krijgt met je omgeving door je gedrag dan moet je er wel wat aan doen..
sterkte
Oud 26-01-2003, 10:45
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
het is niet alleen om deze redenen, dit zijn slechts een paar voorbeelden. maar je hebt wel gelijk het is mijn leven en ik voel me echt super de laatste tijd, ook al gaat dat een beetje ten koste van anderen
bijv. ik hou me niet meer in als ik het ergens niet mee eens ben of ik ruzie met iemand heb; ik ben echt keihard in discussies en ik heb gewoon geen zin meer om me te gaan beheersen tegen mensen die in mijn ogen ongelijk hebben [/B][/QUOTE]

neej dat heb ik dus ook...
ik kleed me het liefst gewoon helemal zwart, omdat ik me bij die kleur comfortabel voel, en mijn moeder heeft daar de grootste probleme mee en waarom snap ik niet, tis net zoals un skater altijd skate kleding draagt (hoef nie perse, maare...)
en ik ben nu ook veel geinteresseerder in die "duistere" kant van het leven, want daar voel me tot aangetrokken, en mijn arme moeder vind ut moeilijk om daar mee om te gaan.....
en wat betreft dat jij je niet kunt inhouden met discussies ofsow?
heb ik óók al....(lijke wel op mekaar )
ik ben (in de discussies) de enige die gelijk heeft, en als iemand anders daar probleme mee heeft, sla ik er op of wor ik meteen zuper pissig, wat dus niet moet...

ik blijf mezelf tog beheersen, wat jij ook es moet proberen.
hou je gewoon rustig, en reageer niet meteen té opgefokt, maar probeer het uit te leggen ofsow
Oud 26-01-2003, 11:11
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Dark Tish schreef:
neej dat heb ik dus ook...
ik kleed me het liefst gewoon helemal zwart, omdat ik me bij die kleur comfortabel voel, en mijn moeder heeft daar de grootste probleme mee en waarom snap ik niet, tis net zoals un skater altijd skate kleding draagt (hoef nie perse, maare...)
en ik ben nu ook veel geinteresseerder in die "duistere" kant van het leven, want daar voel me tot aangetrokken, en mijn arme moeder vind ut moeilijk om daar mee om te gaan.....
en wat betreft dat jij je niet kunt inhouden met discussies ofsow?
heb ik óók al....(lijke wel op mekaar )
ik ben (in de discussies) de enige die gelijk heeft, en als iemand anders daar probleme mee heeft, sla ik er op of wor ik meteen zuper pissig, wat dus niet moet...

ik blijf mezelf tog beheersen, wat jij ook es moet proberen.
hou je gewoon rustig, en reageer niet meteen té opgefokt, maar probeer het uit te leggen ofsow
Maar kijk, jij bent nog op een leeftijd dat je jezelf aan het aftasten bent, wie je nou bent en wat je leuk vindt. Zeer waarschijnlijk is dat over een jaar of 2 anders. Ik ben ook lange tijd bezig geweest met duistere dingen. Satanisme, Wicca, de dood ed. Droeg zwart, wilde het liefst mn hele kamer zwart verven. Nu is alles wat rustiger en hoef ik niet per se alles zwart te hebben, mijn interesses zijn ook wat minder geworden... Waarschijnlijk is het gewoon een periode... Nu zal je wel beweren dat het niet zo is, snap ik, want dat heb ik ook geroepen, nu weet ik wel beter
Oud 26-01-2003, 11:38
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Gothic schreef:
Nu zal je wel beweren dat het niet zo is, snap ik, want dat heb ik ook geroepen, nu weet ik wel beter
"Ja, maar bij mij is het anders"
Reageren

Regels voor berichten