Ik weet niet meer hoe ik verder moet.
Eigenlijk wel, ik kan het alleen niet.
Ik voel bijna niet meer, alleen oppervlakkig, ik kan nog wel gevoelens begrijpen. Ik weet op bepaalde momenten hoe ik me zou voelen. Als iemand mij kwetst voel ik in plaats van pijn niets. Ik zet die pijn meteen om in woede of iets anders waarbij ik niet hoef te voelen. Ik betrapte me er een keer op dat ik mezelf pijn deed (lichamelijk). Dat was zo'n beetje het laatste hou vast aan de werkelijkheid, alleen lichamelijk kan ik nog voelen. Ik merk niks meer als ik blow, geen pijn, niks.
Ongeveer een week geleden kreeg ik weer een beetje gevoel terug. Ik heb daar voor gevochten ik heb zoveel gegeven om mijn gevoel terug te krijgen. Er ging iets mis waardoor ik het weer zou verliezen. Ik probeerde ieder moment bewust te voelen om het niet te verliezen. Nu voel ik al weer niet. Ik barst soms (bijna) in tranen uit als ik muziek hoor, een film kijk, maakt niet uit. Als er iets van gevoel in ligt hou ik het niet meer. Het ligt allemaal zo aan het opprevlak maar ik kan het niet voelen.
Hoe het komt dat ik niet kan voelen? Ik heb er zelf voor gezorcht. Ik had (heb nog steeds ergens) zoveel pijn en verdriet dat ik het ben gaan afstoten, ik ben me gaan afzonderen van mezelf. Ik ben mijn pijn gaan buiten sluiten. Doordat ik dat deed sloot ik ook mijn liefde en geluk buiten. Zie het als een "muur" die ik om mezelf heen heb gebouwd en die ik constant met mijn kracht en energie overeind moet houden. Die angsten die daarbuiten staan leven van mijn energie. Zij zijn mij. Er gaat onbewust zoveel energie naar het overeind houden van die "muur" heen (en wat er buiten is). Dat ik bijna niks meer over hou. Het kost heel veel energie om mijn gevoel weer terug te krijgen en die heb ik gewoon niet. Als ik nog lang zo door ga zal het er uit eindelijk allemaal tegelijk uitkomen.
Het maakt me niet uit of iemand het leest ik moest het gewoon even kwijt. Als er wel mensen zijn die het lezen, is er misschien iemand die dit herkent?