Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
thx voor jullie reacties
ik heb al eens met een vetrouwenspersoon gepraat dat ging niet echt goed, ze zei ook dat het beter was als ik andere hulp zocht ben ook naar mijn huisarts geweest en heb een doorverwijzing gehad voor een psycholoog, maar ik durf niet te bellen en ik weet eigenlijk niet of ik dat wel wil, ik wil het zelf oplossen dat moet ik toch kunnen ![]() ik wil van mijn gedrag/ruzies/ gevoelens af maar eigenlijk niet van het snijden etc. ![]() ik weet het niet meer ![]()
|
Ik weet niet wat de reden van 'het niet meer in de hand hebben', maar ik kan wel zeggen dat deze dingen wel vaak helpen:
- Praten over je gevoel - Elke dag opschrijven van dingen die jou dwars zitten - Elke dag opschrijven wat goed ging - Een Dagboek bijhouden - Hulp zoeken Die dingen helpen vaak wel |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Met huisarts heb je opzich wel gelijk dat die daar mee moet helpen, misschien een proefgesprek oid regelen? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2 weken geleden had ik heel sterk dat ik echt dolgraag alle hulp wilde die ik kon krijgen en ik had toen meteen de pyscholoog moeten bellen, maar toen was ik er bang voor helaas...
|
![]() |
[QUOTE]mathfreak schreef:
[B]Als je zelf niet durft te bellen kun je aan je huisarts vragen of hij of zij dat voor je wil doen. Als je jezelf niet meer in de hand hebt en niet weet hoe je uit die situatie moet komen heb je ook geen aanwijzing hoe je het zelf op zou kunnen lossen, zelfs al zou je dat willen. Wat dat betrreft denk ik dat het inderdaad een goed idee is om via je huisarts hulp te zoeken bij een psycholoog. Door er met die psycholoog over te praten krijg je waarschijnlijk een beter beeld van wat er met je aan de hand is en waarom, dan je nu hebt. Je zult toch van het snijden af moeten, ook al wil je dat misschien liever niet. Door jezelf te snijden breng je jezelf lichamelijk, maar mogelijk ook psychisch schade toe, en dat kan en mag nooit de bedoeling zijn. Ik heb het al eens eerder gezegd en zal het, zolang het nodig is, ook blijven herhalen: snijden lost geen problemen op, maar veroorzaakt alleen maar nieuwe problemen. mijn huisarts zal niet bellen zolang ik er niet 100% achter sta en ook omdat mijn moeder zo ongveer van niks weet... ik weet dat ik hulp nodig heb maar dit alles is een deel van me geworden en terwijl mijn gevoelens me zoveel pijn doen en me bang maken, maken ze me ook sterk en voor een deel hoe ik nu ben... ik ben bang wanneer ik dit allemaal oplos ik mezelf kwijt raak, ik weet niet precies hoe ik het kan uitleggen... ik wil het maar ook weer niet ik ben zo tegenstrijdig ![]() ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
ik was 4 toen mijn vader kanker kreeg en 3 jaar later overleed hij vanaf toen ging alles gewoon kut, werd gepest, mijn zus kreeg anorexia, moeder depressief etc... thuis loopt het nog steeds niet lekker, ben super onzeker en vetrouw mijn omgeving niet, ik weet niet hoe ik mijn gevoelens moet uiten ik weet gewoon niet hoe ik met alles om moet gaan ![]()
||
![]() |
Citaat:
En waarom sla je alle hulp af dan? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar ik weet niet wel hoe ik een beetje in elkaar zit... en alles wat ik mezelf aan doe maakt me sterk, dat is het enigste waar in ik kan beslissen... ik ben bang voor hoe alles is zonder problemen hoe mensen reageren op mij maar ook heo ik op mezelf reageer ik vindt het heel moeilijk om het uit te leggen ![]() ik sla de hulp af omdat ik voor mezelf wil bewijzen dat ik wel iets kan, want daar geloof ik nou niet bepaald in... ![]()
||
![]() |
Citaat:
ik weet niet hoe ik anders in deze wereld zou staan, ik vindt alles al zo moeilijk (contacten leggen enz)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Onzeker, in de knoop met mezelf, enzovoort... Diaantjeh | 4 | 05-06-2008 08:46 | |
Verhalen & Gedichten |
[Kerstverhaal] Kerstmis in de hemel. Soapsie | 7 | 12-12-2005 20:49 | |
Psychologie |
jezelf niet meer in de hand hebben het dappere meisje | 10 | 27-04-2005 22:09 | |
Drugs & Alcohol |
De serie Drugs en Drank in De gelderlander Isa | 3 | 20-03-2003 21:20 |