Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En idd heb dit gevonden citaat: In de jaren zeventig werd de naam Uri Geller veel gehoord, en Geller was met zijn paranormale activiteiten vaak te gast in spectaculaire tv-shows. Hij nam altijd een bijzonder stroeve houding aan als iemand zijn gaven wilde testen in een omgeving waar hij niet alles naar zijn hand kon zetten. En inderdaad bracht hij er onder zulke omstandigheden weinig meer van terecht. Uri Geller werd vooral bekend, doordat hij zonder hulpmiddelen lepels kon buigen, en doordat hij, als hij op televisie was, in de huiskamer horloges die jarenlang stil hadden gestaan weer kon laten lopen. Beide prestaties lijken heel wat, maar pas op. Lepels zijn metaalmoe te maken door ze een paar keer heen en weer te buigen. Soms worden ze dan zo slap dat ze al bijna krom gaan hangen als je ze gewoon oppakt. Geller nam altijd zijn eigen lepels mee. Bovendien kon hij tijdens zijn optredens vaak, als even niemand oplette, een lepel snel buigen door erop te gaan zitten of hem ergens tussen te steken. Of hij vervolgens een lepel boog of een gebogen lepel tevoorschijn haalde – het viel niemand echt op. Dat zwart gedrukte gedeelte is precies wat ik bedoel, als iemand hem spontaan zou vragen om te raden wat die gene denkt of heeft getekent lukt het hem niet, omdat hij ze dan niet kan manipuleren ("met fixatiepunten"). Bron: http://www.eissopost.nl/artikel.html |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
natuurlijk heeft uri geller een speciale gave. oplichten, heet dat, en da's ook best moeilijk.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Sommige zijn namelijk buigbaar, die van mij athans wel, hoef bijna geen kracht te zetten. (misschien omdat ik fitness ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarom zou het in godsnaam wél uitgebreid op het nieuws komen? Elke keer dat geller's claims weerlegd worden verzint meneer wel weer een andere kutsmoes. Elke keer dat bewezen wordt dat hij de boel loopt te flessen blijven er zat mensen die de man tot in den treure verdedigen. Mensen willen gewoon veel liever geloven dat hij en vele anderen wél tot allerlei bovennatuurlijke dingen in staat zijn. Daar kan geen media tegen op. En die man is al lang en breed binnen. En hij blijft geld verdienen zolang mensen maar willen blijven geloven. Laatst gewijzigd op 06-12-2005 om 23:19. |
![]() |
|
Verwijderd
|
En die robbert van broeke is uiteraard gewoon een held in cold reading en weet dat leuk te combineren met leuke foto truukjes (en wel extreem doorzichtige ( http://home.hetnet.nl/~lichtbol3/Rob...ienpics-nl.htm ) ). Niet geheel ontoevallig zijn er in zijn omgeving de laatste jaren opmerkelijk veel graancirkels trouwens. Wat het verhaal natuurlijk nog eens extra geloofwaardig maakt.
![]() Laatst gewijzigd op 07-12-2005 om 01:04. |
![]() |
||
Citaat:
Ik weet het nog zo net niet. Rtl 4 doet wel alsof zij hem hebben ontdekt, maar hij is daarvoor één of twee keer in "wonderen bestaan" van de kro geweest. Toen was hij nog een heel zweverige, verlegen en naieve jongen. Hij vond het toen ook moeilijk om voor de camera dingen te vertellen. Dat was geloof ik twee jaar geleden dat ik dat zag. In die twee jaar is hij wel veranderd in zijn doen, maar hij komt nog steeds heel naief en onzeker over. Dat soort mensen zijn geen cold readers. Geloof me, ik heb verstand van cold readen. Ongeveer een jaar geleden heb ik op dit forum foto's van mensen gelezen. Omschrijving na omschrijving klopte. Ik wist zelf niet of dat wat ik deed paranormaal was of dat ik gewoon veel oppervlakkige details uit die foto's kon halen. Tot dat Legatus (waar is ie eigenlijk?) mij via e-mail een foto stuurde waar hij totaal anders op stond dan dat hij was. Het was zo'n donkere foto waarop hij zo'n heel introverte jongen leek. Dus zo had ik hem ook beschreven. Toen stuurde hij me een foto van hem zelf in de kroeg. Met twee biertjes in zijn handen en allemaal vrienden om hem heen. Shit. Wat ik al die tijd gedaan had was dus cold-readen. En goed ook trouwens, ik was zelf ook helemaal overtuigd. Dat verhaaltje even om te bewijzen dat ik er verstand van heb. Om een goeie cold reader te zijn moet je enorm extrovert zijn en goed kunnen manipuleren. (Nou ben ik in dat laatste niet zo heel sterk, maar via internet valt er ook niet veel te manipuleren). Robbert-Jan van den Broeke lijkt mij juist super introvert. (In tegenstelling tot Char en Jomanda trouwens, wat niet hoeft te betekenen dat ze nep zijn, al vertrouw ik die Jomanda voor geen cent) Hij is eerder sociaal onhandig dan een smooth operator. (ik geloof nooooit dat ie een vriendin heeft) Die gast is zo echt als maar kan. Het had nog zo kunnen zijn dat hij stapelgek is en alles aan elkaar verzint, maar toen hij op een gegeven moment bij die ene mevrouw allemaal dingen wist te vertellen over het graf van haar dochtertje wist ik zeker dat dat niet zo was.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Die gozer is ook nog eens inspiratieloos, die "Mud-Man" is van fantastic four: http://www.efavata.com/CBM/images/thething-joggings.jpg Sterker nog, damnz puur toeval kijk de houding van die Mud-Man en het plaatje hierboven (van fantastic four). Check die plaatjes naast elkaar: http://home.hetnet.nl/~lichtbol3/Rob...pics/rvdb3.jpg http://www.efavata.com/CBM/images/thething-joggings.jpg - Positie van die hoofd en de armen zijn hetzelfde. - Die vouw in fantastic fours broek zie je ook bij de mud-man. Links onder. Die lippen komen ook aardig overeen. Bepaalde uitdrukking in dat gezicht lijkt ook ergens overeen te komen. Vooral die vouw vind ik heel erg opvallend overeen komen, of zou de Mud-Man ook een broek dragen ![]() Ik weet wel wat dingetjes van fotoshop, en ik moet zeggen deze twee plaatjes lijken op het eerste gezicht heel verschillend, maar de houding en bepaalde lijnen komen opvallend overeen. Maar goed het kan ook best een ander plaatje zijn die hij heeft gecompileerd ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 07-12-2005 om 12:17. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En het is ook energie. Het is eigenlijk wat je onder energie verstaat. Misschien had ik in plaats van energie beter straling ofzo kunnen zeggen. Of een golfverschijnsel/magnetisme. Magnetisme eigenlijk toch niet echt want er is ook donkere materie dat met magnetisme niet op te vangen is. Maar goed. Ik bedoel in ieder geval geen warmte energie of kinetische energie ofzo, als je daaraan dacht. Offtopic: En ga mij niet vertellen dat ik niet weet waar ik het over heb, ik weet meer dan jij denkt |
![]() |
||
Citaat:
* Ik zou tot zoverre met je mee willen gaan in je bewering dat alles energie is, dat materie in zekere zin een manifestie van energie (in de natuurkundige zin van het woord) of "potentiele" energie is. Verder heb ik geen zin in een quasi-natuurkundige discussie waarbij ik telkens kanttekeningen moet gaan plaatsen en van het ene deelonderwerp naar het andere moet overspringen. Aangezien 1) de discussie daar niet over ging en 2) ik geen zin heb om dingen uitgebreid te gaan uitleggen waar je ook een boek over kunt lezen, misschien eens zonder je fantasie er direct op los te laten. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
http://www.darat.org/~dimossi/James....night.Show.wmv
Hoppa, interessant kijkvoer als je te lui bent om die link te lezen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Meneer wordt door veel mensen die in hem geloven 'supersensitief' genoemd. Nou heb ik wat moeite met die term, maar juist een van de kenmerken van dat soort mensen is dat ze bovengemiddeld gevoelig zijn voor de emoties van anderen. Zien wanneer mensen subtiele emoties tonen n.a.v jouw woorden en deze op de 'goede' manier interpeteren. Juist dat komt erg goed van pas bij coldreading. Om te manipuleren hoef je niet extravert te zijn. Hetgeen dat je manipuleren zou kunnen noemen bij coldreading doet meneer precies zoals het in een coldreaders handboek uitgelegd zou kunnen staan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Opzich kan het tot zekere hoogte geen kwaad als je gelooft in dit soort mediums. Toch wil ik als tip meegeven om je subjectieve gevoels niet te zwaar mee te wegen. Dan ben je al heel wat minder beinvloedbaar. Misschien kom ik vaak over als iemand die totaal geen affiniteit heeft met mystiek gerelateerde onderwerpen, het tegendeel is waar. Ik vind bijvoorbeeld het fantasy genre fantastisch, en hou van verhalen over magiers, elfen en dergelijke. Ik zou het daarom harstikke cool vinden als mensen daadwerkelijk gave's bezitten als een soort tovenaar (telekinese, mind-readen etc etc), maar dat is precies 1 van de redenen waarom we zo beinvloedbaar zijn. We willen graag dat dit soort dingen waar zijn, en hebben maar weinig bevestiging nodig om te concluderen dat het bestaat. |
Advertentie |
|
|
|