Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2003, 20:35
Severus
Severus is offline
Hoi allemaal!

Ik hoor vaak genoeg op dit forum dat mensen niet zouden willen dat hun (beste) vriend(in) iets zou nemen met hun broer/zus (of die nou ouder of jonger is). Of dat iemand verliefd is op de zus van zijn beste vriend en het geheim houdt, bang dat de vriendschap verbroken zal worden (en als dat trouwens gebeurt, was de vriendschap sowieso al helemaal niet sterk, stevig en trouw).

Sommige mensen zien dat zelfs als verraad als hun (beste) vriend(in) verliefd is op hun broer/zus, en willen niets meer met die (beste) vriend(in) te maken hebben. Ik snap er niets van; wat is er nou mis mee als je (beste) vriend(in) verliefd is op je broer/zus en daar verkering mee neemt? Wat maakt dat nou uit?

Als mijn broer van 20 nou iets zou nemen met mijn beste vriendin van 17, dan heb ik daar helemaal niets op tegen. Integendeel; ik gun het ze zelfs van harte! Maar een groot aantal mensen is blijkbaar egoïstisch (om de een of andere reden) en dreigt ermee om de vriendschap te verbreken wanneer hun beste vriend(in) iets heeft met hun broer/zus. Waar slaat dat nou op? Kan iemand mij vertellen waarom sommige mensen dat doen of zoiets niet zouden willen, want ik zie er echt het probleem niet van in, hoor.

Groetjes,

Ripper
Oud 16-01-2003, 20:46
Verwijderd
ik zie t probleem niet, als mijn beste vriendin iets met mijn broer kreeg weet ik zeker dat ik een toffe schoonzus krijg, misschien dat t uitgaat en ze beide gekwetst zijn, dat zou ik dan wel erg vinden.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 22:11
marlies
marlies is offline
Ik denk dat men zoiets heeft van..Ieuw mijn broer/zus is echt niet aantrekkelijk en dat ze het dan raar vinden als iemand waar zij het super goed mee kunnen vinden dat die dan met die broer/zus gaat

of dat je rol een beetje anders word. Je vriend(in) komt niet meer voor jou alleen maar voor je broer/zus.

Ja verder kan ik niet echt iets verzinnen.
Oud 16-01-2003, 22:18
twim
twim is offline
Ik denk dat het grootste probleem is dat als je beste vriend(in) naar jou toe komt jijzelf niet meer op 1 staat maar je broer/zus.

Dat je min of meer aan de kant word gezet.
waarschijnlijk zijn daar de meeste mensen bang voor.
En ik denk eigenlijk niet dat je dat kunt verhinderen.

Je kunt moeilijk zeggen: sorry ik ga ff naar je broer/zus toe anders is hij/zij dalijk boos.

grtzzz
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 02:01
Verwijderd
Ik denk dat het al beschreven is hierboven
Het is denk ik het gevoel om haar kwijt te raken omwille van je broer/zus.
Normaal gesproken zijn er nogal es wat ruzies tussen broer/zus en tjah, vaak ga je dan naar je vriend/vriendin of beste vriend/vriendin. Maar als dat nu zo is, krijgt ook die vriend(in) van je het moeilijk omdat ze ws niet weet wie ze moet kiezen.
En zover ik weet is het altijd leuk om met je beste vriend(in) en zijn/haar liefde naar de bios te gaan oid, maar als dat dan je broer/zus is wordt je er ook niet vrolijker van.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 03:12
Verwijderd
Citaat:
Ripper schreef:
Hoi allemaal!

Ik hoor vaak genoeg op dit forum dat mensen niet zouden willen dat hun (beste) vriend(in) iets zou nemen met hun broer/zus (of die nou ouder of jonger is). Of dat iemand verliefd is op de zus van zijn beste vriend en het geheim houdt, bang dat de vriendschap verbroken zal worden (en als dat trouwens gebeurt, was de vriendschap sowieso al helemaal niet sterk, stevig en trouw).

Sommige mensen zien dat zelfs als verraad als hun (beste) vriend(in) verliefd is op hun broer/zus, en willen niets meer met die (beste) vriend(in) te maken hebben. Ik snap er niets van; wat is er nou mis mee als je (beste) vriend(in) verliefd is op je broer/zus en daar verkering mee neemt? Wat maakt dat nou uit?

Als mijn broer van 20 nou iets zou nemen met mijn beste vriendin van 17, dan heb ik daar helemaal niets op tegen. Integendeel; ik gun het ze zelfs van harte! Maar een groot aantal mensen is blijkbaar egoïstisch (om de een of andere reden) en dreigt ermee om de vriendschap te verbreken wanneer hun beste vriend(in) iets heeft met hun broer/zus. Waar slaat dat nou op? Kan iemand mij vertellen waarom sommige mensen dat doen of zoiets niet zouden willen, want ik zie er echt het probleem niet van in, hoor.

Groetjes,

Ripper
totdat je vriendin in details haar sexleven met je broer gaat omschrijven.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 10:51
Verwijderd
Citaat:
dmtdmt schreef:
totdat je vriendin in details haar sexleven met je broer gaat omschrijven.
als mijn vriendin dat ging doen intresseerde me dat juist echt niks hoor, met mijn broertje kan ik daar ook wel over praten dus....
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 21:00
debieltje nr 1
debieltje nr 1 is offline
-Ik was begin vorig schooljaar zo beetje verliefd op ene jongen (heeeeeel de school was trouwens verliefd op hem...) en nu heb ik erg goeie vriendin en paar maand geleden,kzat bij dr thuis zoals zoveel keren,komt die daar binnen,het was dr broer!!!!!ik heb dan verteld nadien van 'weet je,begin vorig jaar was ik verliefd op je broer',daar lachte ze dan mee en zei 'weet je wel van hoeveel mensen dat ik dat al heb gehoord...?' toen moest ze tijd later een foto-reeks met verhaal maken voort school en ze vroeg mij om het lief van dr broer te spelen (iets waar ik voordien enkel kon van dromen...),leek ze dus niet erg te vinden,maar dr andere broer is nog 100 keer meer waaw en kzei es dak em een schone jongne vond tegen haar en toen veranderde ze wel erg snel van onderwerp...

-kan mischien wel dat je vrijt met dr broer,maar daar gaat het praten over sex dan,want wie wil nu horen wat dr broer zoal uitsteekt...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 08:26
Optima
Optima is offline
family hopping

en als de broer/zus niet bevalt over op de ouders?

KOMOP MAAK HET NOU!
Oud 24-01-2003, 12:14
japie
japie is offline
Citaat:
Optima schreef:
family hopping

en als de broer/zus niet bevalt over op de ouders?

KOMOP MAAK HET NOU!
En wat wil je daar nou mee zeggen?
Oud 24-01-2003, 12:22
Verwijderd
Citaat:
debieltje nr 1 schreef:
-Ik was begin vorig schooljaar zo beetje verliefd op ene jongen (heeeeeel de school was trouwens verliefd op hem...) en nu heb ik erg goeie vriendin en paar maand geleden,kzat bij dr thuis zoals zoveel keren,komt die daar binnen,het was dr broer!!!!!ik heb dan verteld nadien van 'weet je,begin vorig jaar was ik verliefd op je broer',daar lachte ze dan mee en zei 'weet je wel van hoeveel mensen dat ik dat al heb gehoord...?' toen moest ze tijd later een foto-reeks met verhaal maken voort school en ze vroeg mij om het lief van dr broer te spelen (iets waar ik voordien enkel kon van dromen...),leek ze dus niet erg te vinden,maar dr andere broer is nog 100 keer meer waaw en kzei es dak em een schone jongne vond tegen haar en toen veranderde ze wel erg snel van onderwerp...

-kan mischien wel dat je vrijt met dr broer,maar daar gaat het praten over sex dan,want wie wil nu horen wat dr broer zoal uitsteekt...

Muwahahahahahahahahaha
Damn
Break Out verhaal hier
WTF
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 13:48
dewdrop
dewdrop is offline
Ik denk dat ik er ook moeite mee zou hebben, kijk mun beste vriend is leuk als beste vriend maar meteen familie, mwahhh nee gelieve niet!! Misschien heeft het er ook wel mee te maken, dat je je vriend/in opeens met je broer/zus, moet delen, zou ik persoonlijk niet echt heel geweldig vinden!
Oud 25-01-2003, 22:03
debieltje nr 1
debieltje nr 1 is offline
Citaat:
Bazz schreef:
Muwahahahahahahahahaha
Damn
Break Out verhaal hier
WTF
en k heb nog foto's er aan overgehouden ook.,iederene zei dat we net een echt koppeltje leken,moest ze dr dia-reeks tonen op school,de ene helft 'ooh wat lief',de andere helft stikjaloers. (is erg mooie jongen)
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 21:55
vampire_esje
vampire_esje is offline
Citaat:
Ripper schreef:
Hoi allemaal!

Groetjes,

Ripper
ik "zie het probleem" wel....

Stel je voor: jou broer van 20, zou iets nemen met je beste vriendin van 17....
1) de vriendin heeft minder tijd voor jou, want ze zit bij je broer

2) stel je voor dat het uit gaat? (tja, zul je zeggen, het is misschien een risico, maar stel je voor!) En ze gaan niet eens "goed" uit elkaar, maar echt met hele erge ruzie...

3)Ik kan me voorstellen dat je je ook minder voelt... je verteld je ouders (waar je broer bij zit) ik ben even naar mijn beste vriendin en je broer zegt:" Oh! ga je weer naar die slet?"
Of je beste vriendin ziet je en begint een heel relaas tegen je over alle slechte eigenschappen van je broer.....

4)Of (wat ook kan) 1 van de twee heeft het uitgemaakt en de ander "zeurt" de hele tijd aan je hoofd, "Kan je niet eens met hem/haar gaan praten? ik mis hem/haar zo!"

Je kunt wel zeggen, dat gebeurd mij niet, maar op 1 of andere manier zullen 1 van de twee aan je gaan trekken. Ookal denk je van niet.

Dat is in mijn idee hetzelfde, als de ouders gaan scheiden... het kind word er altijd de dupe van!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten