Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ikzelf vind Nederland niet leefbaarder, wanneer ik elke dag 4 uur langer op school zit. |
![]() |
|
okay sorry ik weet dat dit niks met dit topic te maken heeft, misschien wel, maar waarom zeiken de 'nederlanders' (voor degene die zich aangesproken voelen, want ik wil niemand kwaad doen) de hele tijd over normen en waarden terwijl als ik over straat loop een kind van 7 kutwijf tegen zijn/haar moeder zie schreeuwen? en ze vinden dat de 'buitenlanders' normen en waarden moeten overnemen? mijn moeder is venezuelaans, mijn vader antilliaans, en ik heb m'n moeder noch vader nog nooit uitgescholden. nou dan blijf ik toch liever bij de normen en waarden van mijn buitenlandse ouders, niet?
okay ik brabbel. laat ook maar.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Niemand heeft het hier over buitenlanders, lieve schat. Het gaat net zo goed over kutmarokkaantjes als over Nederlandse aso-ettertjes. Ik heb persoonlijk een gruwelijke hekel aan het begrip 'normen en waarden' (goed, het heet nu eenmaal zo, maar dat het de laatste paar maanden is omgevormd tot 'waarden en normen' is helemaal triest) omdat íedereen áltijd al normen en waarden heeft. Iedereen leeft naar zijn eigen regels en iedereen hecht betekenis aan dingen die hij waardevol vindt. Een 'gebrek' aan normen en waarden kun je dan ook niet zo stellen. Het hypocriete is dat iemand als Balkenende onder het 'herstel van normen en waarden' verstaat, dat iedereen naar de Gristelijke normen en waarden moet leven, althans zich als een brave Potternerd moet gaan gedragen. En dat nooit. Over mijn lijk. Ik prefereer het 'probleem' van een 'gebrek aan normen en waarden' op te lossen via het strafrecht en niet via deze geforceerde weg van het opleggen van je eigen referentiekader aan anderen. |
![]() |
||
Citaat:
ik heb opeens de drang om een onwijs lang gesprek met jou aan te gaan. ik ben het inderdaad met je eens. mijn probleem is dat ik soms dingen moeilijk weet te verwoorden terwijl het in m'n hoofd logisch klinkt *maakt notitie om hier aan te werken* Youp van t Hek: "En een of andere vent, die Bentley Boy, had het de hele tijd over NORMEN en WAARDEN. Ik dacht dat ie t over z'n auto had. ENORME WAARDE." ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
*kerft een tweede | op de muur* |
![]() |
|
Werkkampen zijn niet de oplossing voor het gebrek aan discipline. Het leid tot een grotere scheiding tussen 'klassen' en bepaalde mate van dictatuur. Uiteindelijk zal er alleen maar meer weerstand komen. Met een avondklok of iets anders primitiefs als langere werkdagen/schooldagen pak je ook de kern van het probleem niet aan.
Al moet ik eerlijk bekennen dat ik zo ook niet op een oplossing kan komen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
naar australië ofzo. lekker veel vrijheid ![]() |
![]() |
||||||||
Citaat:
nee gewoon een totaal gebrek aan liefde vriendelijkheid en mededogen. Citaat:
Citaat:
wil je dat soort gedrag? dat walgelijke christelijke nette gedrag? of gewoon respect voor elkaar? Citaat:
ik weet niet of je het weet maar blowen is pas de laatset tijd illegaal. door de romeinen werd het gewoon gebruikt en dat lijdde echt niet tot meer geweld en agressie e.d. JOUW normen en waarden er met geweld ingooien, je lijkt Mullah Omar wel. normen en waarden zijn ok, maar niet ten koste van vrijheid. Citaat:
dan zijn ze iedere dag doodop. Dat is echt niet goed voor hun ontwikkeling. en je moet juist leren ook buiten school sociale contacten opdoen. door tot 6 uur op school te zitten leer je dat nooit. Citaat:
Citaat:
ik stel voor EQ-training op scholen te geven, kinderstrings te verbieden, en te proberen iets lichamelijker te zijn tegen elkaar, zoals in Arabische landen. daar zijn de mensen ook het gelukkigst, erwijl in het land Japan, dat gruwelt van lichamelijke aanrakingen of elkaar aankijken, de meeste depressie en zelfmoorden kent. |
![]() |
|
![]() |
Omdat ik merk dat er nogal veel verzet is tegen mijn aanbevelingen zal ik het idee een beetje veranderen. Als me nou eerst eens beginnen met de jeugdcriminaliteit aan te pakken. Geen jeugdgevangenissen maar opvoedcentra, zeven dagen per week, 24 uur per dag discipline. Luister goed, in plaats van jeugddetentie, in een gevangenis wordt je immers alleen nog crimineler. Dus, jullie kunnen gewoon naar je eigen school, maar dreigt het de verkeerde kant op te gaan dan heb je het aan jezelf te danken als je naar een school gaat met uiterst strakke discipline.
In de Verenigde Staten van Noord-Amerika gebeurd dit al, lees maar http://www.glenmillsschool.org/ |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Hoi Haters #1884 Holland Oates | 501 | 22-07-2016 21:30 | |
Studeren |
Studiebegeleiding door middel van billenkoek/spanking Markjanssen | 3 | 18-07-2016 22:10 | |
Algemene schoolzaken |
Luzac college anoniemm | 66 | 04-09-2009 18:53 | |
Algemene schoolzaken |
Prive scholen Billy_bob | 48 | 11-10-2004 13:51 | |
Muziek |
Discipline - Everywhere we go ! (this rocks!!) Rick FSB | 8 | 03-07-2002 16:54 |