Advertentie | |
|
![]() |
|
Je verhaal boeit me niet bijster veel, er gebeurt niet erg veel. Zo komt het ten minste over.
Dit is ook te wijten aan de schrijfstijl, die is niet al te prettig. Je maakt wat fouten, er zitten verkeerde witregels in en zo nog meer dingen. De copy/paste foutjes kan je gemakkelijk oplossen: De tekst die je hebt geschreven, plak je in notepad. Daar zet je, onder 'Bewerken' of 'Opmaak,' 'automatische terugloop uit. ![]() Niet al te positief, misschien is dit omdat het niet echt 'mijn' verhaal is. Over de spelling, ik heb slechts enkele dingen geselecteerd. 'Wat ga jij doen?' vroeg mijn moeder. Het is: 'Wat ga jij doen,' vroeg mijn moeder. Schrijf cijfers voluit. "pakken in de keuken. Maar mijn moeder" Zinnen samenvoegen, dit hoort niet. Maar hoort niet aan het begin van een zin. "van de honger. Maar het hielp niet." Zinnen samenvoegen, dit hoort niet. Maar hoort niet aan het begin van een zin. "meer', zeimijn moeder" Ahum. Het is: 'meer,' zei mijn moeder "even een beetje huiswerk maken." Een beetje huiswerk maken klopt, volgens mij, niet. Het is, denk ik, wat huiswerk doen. "Een hoop gezeur van mijn zusjes dat de stereo weer zachter moet" Hinderlijke herhaling: stereo. Vervang stereo door een verwijswoord, zoals 'hij.' "Maar toen het kwart" Je begint de zin weer met maar. "over vijf was werden we" Dit klopt niet. "Maar als dan nog niet iedereen beneden komt die lage harde stem van mijn vader" Klopt niet. "Zei praat in één stuk door" 'Zei' moet 'zij' zijn.
|
Je verhaal boeit niet echt. Je gebruit een soort telegramstijl en dat is best wel storent. Je kan de opmaak ook beter verbeteren, dis is echt storent.
'Anders heb je zo meteen geen honger meer', zeimijn moeder nog. Los van elkaar. De nodige opmerkingen over onze houdingen onder het eten zijn al gemaakt. Ik weet het niet, ik moest hem meerdere keren lezen voor ik het volledig begreep. Ik kan niet direct iets verkeerds ontdekken, misschien ligt het ook wel aan mij. Ik vind het wel fijn dat hij zich soms zorgen maakt, maar het is dus soms absoluut niet nodig. Maar het gesprek over school houdt gelukkig snel op 2 keer maar is niet echt fijn hier acher elkaar.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik zal eens denken dan over die zin.
Er zijn dus al de nodige opmerkingen over haar houding tijdens het eten gemaakt. Er zijn altijd van die dagen dat mijn ouders zeuren over onze tafelmanieren en dat zullen ze altijd blijven doen. Dit valt me zo in. Ik hed die daaropvolgende zin ook veranderd, anders liep het niet lekker. (2 keer dus achter elkaar is niet zo mooi.) Kijk maar, misschien is het laatste van die 2e zin niet helemaal zo als je het had bedoelt. Ik hoor graag je reacktie.
|
Verwijderd
|
Vooral aan het einde wordt dit verhaal wat boeiend, omdat dan plotseling blijkt dat hij verliefd is en niet zo'n beetje ook. Jammer is dat je dat niet eerder in het verhaal laat voorkomen. Laat die jongen zich echt anders gedragen, laat zijn ouders of zussen daarnaar vragen en laat de confrontatie dan plaatsvinden. Actie, sensatie en spanning.
Met de titel dwing je me te denken aan De Avonden van Reve, waarin het eten in huiselijke kring ook elke keer weer terugkomt. Misschien heb je dit gelezen en geprobeerd in die trant verder te werken, maar dat is niet echt gelukt. Je mist daarvoor vooralsnog het nodige cynisme en sarcasme. Qua spelling en stijl moet je er op letten dat je niet te vaak een zin met 'onderwerp werkwoord' enz. begint. Wissel meer af en maak de boel boeiender. Besluit ook wat je nu echt wel moet vertellen om het verhaal spannend te maken en wat beter achterwegen kan blijven. Ik zal zo Contact met Anne lezen. LUH-3417 |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Gerard Reve - De avonden Gilian | 2 | 12-04-2012 09:54 | |
Verhalen & Gedichten |
Column: zonnebril in de avond DJ_Eddy | 0 | 05-04-2007 12:31 | |
Verhalen & Gedichten |
[VO4] De avond waarop de prooi niet wist dat hij een prooi was. Verwijderd | 17 | 14-05-2006 18:21 | |
Verhalen & Gedichten |
de Avonden Reve tim5803 | 8 | 04-04-2004 13:15 | |
Verhalen & Gedichten |
afscheid op het eind van de avond lovetear | 8 | 20-11-2003 13:38 | |
Verhalen & Gedichten |
Het geluid van de stilte + De avond Missty | 1 | 03-07-2002 12:30 |