Advertentie | |
|
![]() |
|
k vind 't woord De Laptopper te dicht tegen 't laptopje aanstaan.
Je zou op de laptop eventueel nog een páár hele kleine geabstraheerde details weer kunnen geven. Bijv een goed geplaatst rijtje knopjes (en dan geen vierkantjes, maar van die L-vormpjes bijv). verder vind ik 't lijntje er onder niet mooi. 't Logo in 't geheel vind ik niet súper, maar ik heb van minder-bekende bedrijven wel lelijkere gezien.
|
dit is het commentaar wat ik tot nu toe heb gekregen .
De opdracht was om een logo te maken , waarin de kleuren orange en blauw sterk voorkwamen dit lettertype moet gebruikt worden het is duidelijk en strak het logo word voornamelijk gebruikt op briefpapier. kleuren zijn lelijk > blauw en orange moeten erin gebruikt worden als primaire kleuren. Font moet duidelijk zijn recht voor z,n raap zijn > dat is dit naar mijn mening Laptops meer details > dit word onduidelijk met een verkleining en verliest zo z,n strak en snelheid > font staat iets te dicht op laptop > dit heb ik geprobeerd te veranderen maar vind dit toch het beste > logo is saai > ja is het ook , zoals bijna elk logo . maar hijs wel netjes en strak . waar ik dus tevreden over ben kleuren zijn lelijk > blauw en orange moeten erin gebruikt worden als primaire kleuren. Font moet duidelijk zijn recht voor z,n raap zijn > dat is dit naar mijn mening Laptops meer details > dit word onduidelijk met een verkleining en verliest zo z,n strak en snelheid > font staat iets te dicht op laptop > dit heb ik geprobeerd te veranderen maar vind dit toch het beste > logo is saai > ja is het ook , zoals bijna elk logo . maar hijs wel netjes en strak . waar ik dus tevreden over ben |
![]() |
||
Citaat:
deze is idd saai... je zegt de kleuren zijn lelijk... een beetje ontwerper spreekt nooit over 'lelijk'... daarnaast ze geven je blauw en oranje... complementaire kleuren ffs... doe er dan ook wat mee... nuances op een laptop kan je al geven met een omtrek van een tb of de monitor... Daarnaast 't font wat je nu gebruikt staat in slecht tegenover de gebogen lijntjes van je laptop...
||
Citaat:
check your sources .. en waar die stelling van "een beetje onwerper spreekt nooit over lelijk " op slaat .. die heb je volgens mij ter plekke verzonnen want dat slaat helemaal nergens op .. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
over de kleuren, my mistake, dat neemt niet weg dat ik nog steeds vind dat je niet gebruik hebt gemaakt van de complementaire eigenschappen... en wat p-chez zegt, als je je eigen werk bestempeld als saai of lelijk dan doe je iets verkeerd... de enige reden die je zou kunnen hebben daarvoor is als je slechts moet uitwerken wat je tot in detail is beschreven...
|
ik weet niet waar je nou uberhout over zit te kletsen vent ..
en waar jij je zogenaamde ontwerperswijsheid vandaan haalt dat is voor mij nog een veel groter raadsel .. wel weet ik dat er niet veel zinnigs uit je mond komt en zolang je geen commentaar hebt op het design kun je net zo goed niks zeggen . okidoki Laatst gewijzigd op 26-01-2003 om 22:08. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
ok de terugkoppeling is niet echt genuanceerd, maar hij is er wel, als men daar niks mee kan... moet men maar bij zichzelf ten rade... kijk, als jij denkt dat "wij", de bezoekers van dit forum, er helemaal geen verstand van hebben, hou dat dan lekker voor je... als je 'high & mighty' wil doen, donder dan maar op naar GF... lmFd
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
ik heb helemaal geen ervaring in de reclamewereld ,, heb ook geen opleiding hierin gehad .. spreek nooit met mensen die er verstand van hebben ,, en websites . wat is dat ..
niels met 'praatjes' kom je bij mij niet indrukwekkend over . ik wil werk van je zien zodat ik weet waar je het over hebt . heb je dit niet dan neem ik je niet serieus .. hoeveel theorie je ook denkt te weten. Citaat:
maar ik neem al het commentaar serieus , alleen niet de mensen die het allemaal zo goed denken te weten . en ik ben echt wel zeker over m,n logo .. het ligt op dit moment ook al bij de drukkerij ,.. en ik ben er tevreden over. Laatst gewijzigd op 27-01-2003 om 08:15. |
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast.. de beste stuurlui staan aan wal. Even afgezien van het feit dát ik het met Niels eens ben, als je niet open staat voor kritiek - "ik ben de beste en zolang je niet kunt bewijzen dat je beter bent hou dan je mond" - zul je weinig respect van mij, anderen hier op het forum en mogelijke opdrachtgevers in de toekomst toegewezen krijgen. Ik heb absoluut geen zin opbouwende kritiek of misschien zelfs complimentjes te gaan geven aan mensen die zichzelf beter hebben bevonden dan hun manier van handelen op het forum hier bij anderen afdwingt. Danny
|
ik denk dat jullie degene zijn die niet tegen kritiek kunnen.
ik vraag om commentaar betreft m,n ontwerp .. ik heb geen zin in kritiek en commentaar over mijzelf en m,n uitspraken ,, vind je het logo niet mooi en heb je er commentaar op , gooi het er maar uit , ik geef er gewoon eerlijk en netjes commentaar op. en als ze zeggen dat de kleuren niet mooi zijn , geef ik ook gewoon eerlijk toe dat het ook niet mijn kleuren zijn ,, maar ik heb deze kleurcodes opgekregen om te gebruiken dus doe ik dat. en als mensen commentaar gaan geven op mij en m,n uitspraken en vind ik dat ze dr mond moeten houden . want dat vind ik een persoonlijke aanval op mijzelf en dat heeft niks meer met het design te maken . en ik schep nergens over op .. degene die zitten te roepen dat ze er zogenaamd verstand van hebben omdat ze presentaties op opleidingen van volgen .. die scheppen op .. mij zie je hier nergens opscheppen hoor . "ik ben de beste en zolang je niet kunt bewijzen dat je beter bent hou dan je mond" en dit slaat gewoon echt nergens op danny .. je zal mij dit ook nooit horen zeggen ... want ik vind zelf dus echt niet dat ik de beste ben . en als jij dat denkt dat ik dat wel van mezelf vind dat is dat jou probleem . en denk je dat ik op complimentjes zit te wachten ? ik ben zeker genoeg van mijzelf hoor .. en nu ik het een beetje beter kan krijg ik zo af en toe complimentjes ja ,, tuurlijk vind ik dat leuk .. maar ik heb ook bergen commentaar en kritiek gekregen in de jaren dat ik er al mee bezig ben .. dus doe aub niet alsof ik door m,n praatjes bij sommige mensen respect heb gekregen ,, want dat is enkeld en alleen van en door m,n werk van de laatste jaren . kinderachtig hoor , de manier hoe dat er hier gereageerd word. Laatst gewijzigd op 27-01-2003 om 08:35. |
![]() |
|
David,
Ik denk dat je de clue, de moraal van het verhaal mist. Mijn reactie op deze discussie hoéf je niet per se te zien als persoonlijke aanval. (ok, je zult het er vast in kunnen zien, maar de regel gaat hierbij op: zoek, en gy zult vinden..). Je roept een discussie op door te zeggen dat een logo bijna altijd saai is. Ik ben het daar, net als vele naasten hier, niet mee eens. Dat is persoonlijk, want bij grafisch ontwerpen heb je altijd nog te maken met een menselijk aspect van het toepassen van de PC: we hebben het niet over een grafiekengenerator maar over een mens die aan het toetsenbord zit met een muis en evt. tablet. Wat jij mooi vindt, vind ik misschien helemaal niks, en als ik met een ontwerp aan kom rennen waarvan ik zeg dat het mijn mooiste is, dan heb jij misschien iets van... ehm .. euh.. voel jij je wel helemaal lekker?? Dat kán, en daar is helemaal niks verkeerds aan! Je kunt je alleen afvragen wat het doel is van het voeren van discussies bijvoorbeeld hier, op andere fora, over ontwerpen. Je hebt per slot van rekening te maken met mensen, en iedere mening die uitgesproken wordt over jouw ontwerp kun je in principe opvatten als een persoonlijke aanval. Het is per slot van rekening jouw logo, niet het onze. Ik probeer mijn ontwerpen altijd zodanig te maken, dat ik er een grote doelgroep mee tevreden stel. Dit zal haast niet altijd lukken, omdat er nou eenmaal een aantal kleuren, kleurencombinaties en stijlen zijn die door het brede publiek nog niet geaccepteerd worden als "mooi" zijnde. Dat kan. Mocht je dan toch tegen het publiek ingaan door een "logo" te ontwerpen dat schijnbaar niet bij iedereen in de smaak valt (logisch), en dan ook nog eens durft te roepen dat bijna alle logo's saai zijn, en vervolgens begint te zeuren over "ontwerperswijsheid" tegen iemand die feitelijk alleen zijn mening geeft, en zijn ervaring projecteert op jouw ontwerp (let op: de ervaring die persoon -x heeft, verschilt per definitie aan wat persoon -y meegemaakt heeft in zijn leven, je zult wanneer je afgaat op je ervaring het feitelijk dus nooit eens worden met elkaar!). Eén goedbedoeld advies David.. ga in discussie over onderwerpen waar je zin in hebt, doe met commentaar of complimentjes wat je wilt, maar neem het mensen niet kwalijk wanneer ze jouw "geďrriteerde opstelling" niet helemaal op prijs stellen. Jij stelt bepaalde postings in dit topic schijnbaar óók niet op prijs.. ik laat jou in je waarde door dat te beschouwen als zijnde feit. Wanneer jij iets niet leuk vindt of op prijs stelt, hoef ik daar niet per definitie iets aan te willen veranderen. Dan rest mij eenieder die dit leest een fijne dag toe te wensen, en veel .. euh .. "ontwerperswijsheid" .. ;-) (bestaat dat woord?) Danny
|
ik heb gewoon helemaal geen zin in discussies .
als ik hier m,n ontwerp post voor commentaar ,dan doe ik dit strinkt voor het commentaar . sorry dat ik zo stom ben om op reacties te reageren waardoor er een discussie word uitgelokt .. en ja idd . het is mijn mening dat bijna elk logo saai is . ik vind logo's nou niet echt grafische hoogtestandjes . ze kunnen heel orgineel en creatief verzonnen zijn . maar daar blijft het bij mij toch bij. als mensen zich om die uitspraak zo druk maken .. goed , zeg dat je het er niet mee eens bent , maar ga niet zoals niels mij af zitten te kraken en me minderwaardig over te laten komen omdat ik zo,n uitspraak doe . en dan krijg ik naar m,n kop geslingerd dat ik zit op te scheppen ! O_o terwijl er 2 gasten hiervoor gewoon letterlijk op zitten te scheppen over de dingen de ze wel niet doen , weten , bijwonen ect. ect. nou dan vat ik het niet meer hoor . heel simpel , ik post m,n logo om commentaar te krijgen over het logo discusieren doe ik niet aan mee , heeft toch geen nut , ik heb m,n dingen geleerd zoals ik ze geleerd heb en ik ben toch te eigenwijs om te voor iemand te veranderen . en als mensen daar problemen mee hebben dan is dat hun probleem , ik wens er gewoon niet mee lastig gevallen te worden als zij problemen hebben met m,n "verschrikkelijke uitspraken" . ![]() ik sta open voor commentaar ,, over het logo wel te verstaan . als ik het commentaar goed vind dan denk ik erover om veranderingen aan te brengen . anders neem ik het op maar doe ik er niks mee |
![]() |
|
Ik sluit me bij Danny aan, nogmaals, ik had commentaar op je werk en toevallig sprak je in voorgaande posts ook nog iets wat ik zie als een... laat ik 't zeggen... "apart" standpunt... dus reageer ik daar ook op... nogmaals... dit is een publiek forum, 't is me goed recht... als je in je fipo had gezegd "ALLEEN OPBOUWENDE KRITIEK" dan had ik me commentaar mss anders geformuleerd en de discussie niet eens begonnen... iig niet in deze topic...
en ook geef ik Danny gelijk als hij 't over het zo gezegde 'opscheppen' heeft... uitspraken als: niels met 'praatjes' kom je bij mij niet indrukwekkend over en ik wil werk van je zien zodat ik weet waar je het over hebt . heb je dit niet dan neem ik je niet serieus... zijn imo niet anders op te vatten, dit valt toch niet anders te lezen als "ik ben beter als de rest" (of iig beter dan -niels-)? En ik zeg 't nog 1 keer, dit is een publiek forum, niemand hoeft te voldoen aan eisen, of indrukwekkend te zijn... hell ik zou zelfs zo creatief als een slak kunnen zijn, en dan nog mag ik op je topic reageren... je zegt 't zelf: als ik het commentaar goed vind dan denk ik erover om veranderingen aan te brengen. anders neem ik het op maar doe ik er niks mee. Prima toch? Alleen mensen hun commentaar afschrijven omdat je ze zonder 'bron' niet serieus neemt... dat is imo dan weer een verkeerde afweging... maar goed... weer een mening ![]()
|
niels beste vent , het ging me om deze zin van jou
"een beetje ontwerper spreekt nooit over 'lelijk'..." en daar gaf ik m,n reactie over .. dit kan ik dus ook oppakken van "dat jij je beter voelt" dus zit aub niet te ouwehoeren .. jij komt met je stellingen aan bij mij die volstrekt nergens op slaan . en daar geef ik m,n mening over . snappie en dat commentaar heeft niks met het design te maken maar is een reactie op mij .. ik kan het niet anders zien .. niet dat ik me er iets van aantrek , en idd voor hetzelfde geld ben je zo creatief als een slak , maar dat houd voor mij wel in dat ik je commentaar op mij niet al te serieus hoef te nemen |
![]() |
|
ik wil even aan deze discussie toevoegen dat je, wanneer je iets op dit forum zet, open moet staan voor kritiek. je moet er tegen kunnen dat mensen ook datgene dat je neerzet helemaal afkraken (mits het op een 'nette' manier gebeurt) en ook vertellen wat zij ervan weten (om evt te verbeteren).
ik wil hiermee (met wat ik hier schrijf) niemand be- of veroordelen. wat ik wel wil zeggen is dat niemand het volgens mij in deze topic kwaad bedoeld heeft. verder vraag ik me af of ik deze topic wel open moet laten, aangezien het niet echt meer gaat over waarom de topic gestart was, maar er een andere discussie plaatsvindt. als de discussie ophoudt en er weer over het onderwerp wordt gepraat zal ik deze topic open laten, anders sluit ik 'm.
||
![]() |
Citaat:
Mensen geven IMHO goede en constructieve kritiek en vervolgens wordt er gedaan of die mensen gek zijn en er niets van weten. Dat vind ik dus niet kunnen als je om commentaar vraagt. Maar goed, ontopic: Het logo. Ik denk dat het wel degelijk mogelijk is om een logo te maken dat er pakkend, dynamisch en goed uitziet. Alleen dan moet je daadwerkelijk goed kunnen vormgeven wil je dat neerzetten. Dit logo doet mij dus helemaal niets. In de layout check heb ik al gezegd dat het geen laptop is...het kan net zo goed een opengeslagen boek/tijdschrift zijn, dat is niet duidelijk en de enige reden waarom mensen weten dat het een laptop is is vanwege de tekst die ernaast staat. Laat het logo echter zonder tekst zien aan voorbijgangers op straat en ik durf te wedden dat er bar weinig mensen zullen zien dat het een laptop moet voorstellen. Daarnaast denk ik dat het font iets 'spannender' kan. Zelf zou ik het font laten aansluiten op het lijntje eronder, lijkt me net iets mooier. Nu zit er net een kleine witruimte tussen en dat vind ik minder... |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar.. 't gaat wel enorm Offtopic: ..
||
Citaat:
![]() jij kan 't ook mooi omkeren... ![]() ekki een slotje mag nu wel...
||
Citaat:
mensen, een algemene opmerking: hou het een beetje gezellig op dit forum alsjeblieft! slotjes staan zo lelijk en ik vind het forum tot nog toe best wel te vreten (lees: behoorlijk leuk!). dus... doe ermee wat je wil.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Centraal spyware, adware & virussen topic [5] M@rco | 499 | 26-03-2008 13:10 | |
Lifestyle |
lonsdale hasj | 191 | 06-10-2004 15:13 | |
Muziek |
Bandshirts topic FaZ | 253 | 30-11-2003 17:55 | |
ARTistiek |
layout check : de laptopper.nl David | 37 | 30-01-2003 23:21 | |
ARTistiek |
check website/logo roman | 5 | 13-11-2002 22:38 | |
Software & Hardware |
[Graphics] banner check mvos mvos100 | 11 | 10-11-2002 14:44 |