Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2002, 21:27
Ilona1
Ilona1 is offline
Ik zit in 3vwo voor de 2e keer, en heb hier al eens eerder iets geplaatst. Ik heb een probleem met school,ik kan niet meer!! Het lukt me niet om ook maar iets aan mijn huiswerk te doen.Ik ga echt met de allergrootste tegenzin naar school en leer zowat niet.Maar nu gaat alles nog wel redelijk goed, maar als ik straks in de 4e zit dan gaat het helemaal fout, dat is allemaal nieuwe stof.Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zou graag reacties (+tips..) willen krijgen hierop. Thanx!!
Oud 06-01-2002, 21:28
Ilona1
Ilona1 is offline
Ojaa, nog even iets erbij, ik kan verder goed leren en kan makkelijk vwo, tot nu toe.
Oud 06-01-2002, 21:42
maarte
maarte is offline
heb 3vwo ook 2 keer gedaan, was toen nog makkelijk.. zit nouw in de 4e, is zwaar moeilijk, hard werke is de enige oplossing.. oja: als je met tegenzin naar school gaat moet je gewoon een keer wat lolligs uithalen
Oud 06-01-2002, 21:46
Ilona1
Ilona1 is offline
Hoe hou je het vol..Haal je wel goeie cijfers enzo nu? En werk je dan ook hard en begrijp je ook hoe ik me nu voel?
xxx
Oud 06-01-2002, 22:05
maarte
maarte is offline
yah, haal wel goede cijfers.. nu wel mijn kerstrapport was alleen een bietje sneuj..
maar ik denk dat ik wel begrijp hoe je je voelt. je zit bij allemaal van die kinderachtige kutkindjes in de klas en je vindt er gewoon geen fuck meer aan op school, had ik ook.. ging bij mij vanzelf over
Oud 08-01-2002, 15:18
13Jenn13
13Jenn13 is offline
ik snap helemaal hoe je je voelt. ik heb nu zelf precies hetzelfde, ik zit in 4vwo en ik heb er echt helemaal geen zin in als het zo moet. van dat hele onderwijssysteem klopt af en toe gewoon geen zak. er staat nu gewoon veel te veel druk op m'n hoofd en ik heb wel wat anders te doen dan school. ik heb eigenlijk net besloten om naar de havo te gaan, en dan maar geen psychologie gaan studeren wat ik eerst zo graag wilde, jammer dan.
geen dingen doen waar je je niet lekker bij voelt en altijd voor jezelf kiezen, maar neem niet te snel een besluit, denk er wel goed over na.
suc6 Jenn
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 20:03
Plien
Plien is offline
Als je nu buitenschool iets leuks hebt om te doen, dan stimuleert dat misschien. Dan moet je denken: straks ga ik dat en dat doen, nu effe leren en straks kan ik weer leuke dingen doen. Bij mij werkt het wel in ieder geval. SUCCES!
groetjes
Oud 08-01-2002, 21:32
Ilona1
Ilona1 is offline
13Jenn13 --->

Heej dat vind ik wel leuk!! Ik heb nog nooit echt iemand meegemaakt die hetzelfde probleem had, iedereen zei dat ik niet zo moest zeuren. Heb je msn?
xxx

Oud 08-01-2002, 21:55
sublime
sublime is offline
denk dat je gewoon even moet gaan nadenken waar voor je het doet. zelf heb ik op dit moment ook een behoorlijke hekel aan school, en terwijl ik daar nooit eerder last van had, begin ik ook aardig te stressen de laatste tijd.
je moet gewoon kijken waarvoor je het doet; hoe belangrijk is dat vwo diploma voor je? hoe kijk je tegen de toekomst aan, wat zijn je plannen. als je ambities hebt ga je daar vanzelf voor vechten (mijn ervaring tenminste)
en je moet ook zorgen dat je naast school genoeg andere dingen hebt, richt je niet alleen op school.
en als je echt niet meer weet wat je er mee moet, zoek iemand op die je er mee kan helpen; mentor, vertrouwenspersoon, ouders, decaan, vrienden etc...

succes ermee, voor je het weet gaat ut weer perfect

adieu! sublime
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten