Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2003, 12:40
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Ik denk dat het meer hier thuishoort dan op Software, etc.... omdat hier toch meer gitaristen en bassisten zitten,

Magoed.., k heb dus zoon plug gekocht om me bas op de microfoon van me pc aan te sluiten om dingen op te nemen, maar zijn er nu ook speciale pc programma's voor om het een beetje mooi op te nemen, aan te passen, misschien een drum eronder, etc... Weet iemand dat?
Oud 31-01-2003, 12:42
McMotion
McMotion is offline
Cubase Audio VST is goed geschikt
Oud 31-01-2003, 12:44
McMotion
McMotion is offline
ik denk trouwens dat het wel veel mooier is als je een microfoon voor je basversterker hangt, en die microfoon aansluit op je PC... of via een effectenplank met amp simulation ofzo; maar als je het via een microfoon opneemt blaas je je geluidskaart bijvoorbeeld ook minder snel op
Oud 31-01-2003, 12:45
DeadNation
DeadNation is offline
Wel fakkin ingewikkeld prog.....en t klinkt meestal toch te synthetisch.
Oud 31-01-2003, 12:45
Verwijderd
Citaat:
McMotion schreef:
ik denk trouwens dat het wel veel mooier is als je een microfoon voor je basversterker hangt, en die microfoon aansluit op je PC... of via een effectenplank met amp simulation ofzo; maar als je het via een microfoon opneemt blaas je je geluidskaart bijvoorbeeld ook minder snel op
ik bedoel maar. Klinkt nog best ok als je gewoon een mic bij je versterker zet. Moet je de versterker overigens niet al te hard zetten..
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 12:46
attrib
attrib is offline
Cool Edit
Oud 31-01-2003, 12:48
DeadNation
DeadNation is offline
Idd mijn sound is helemaal fucked als ik em aansluit op m'n pc. Daarom maar mic voor de versterker.....anyways fak die shit. Gewoon beuken in de oefenruimte. Het is een illusie om te denken dat je op je pc wel iets goeds in elkaar gooit met gitaar en een drumcomp(software).
Oud 31-01-2003, 12:49
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
DeadNation schreef:
en t klinkt meestal toch te synthetisch.
als je geen MIDI gebruikt? onzin
Oud 31-01-2003, 12:50
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
McMotion schreef:
ik denk trouwens dat het wel veel mooier is als je een microfoon voor je basversterker hangt
theoretisch niet
Oud 31-01-2003, 12:51
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Glow schreef:
ik bedoel maar. Klinkt nog best ok als je gewoon een mic bij je versterker zet. Moet je de versterker overigens niet al te hard zetten..
zo wordt dat toch altijd gedaan? misschien moet je je versterker + microfoon dan in een kast zetten ofzo, zodat je geen galm en resonantie opneemt
en die versterker mag best lekker hard zeker als je buizen hebt
Oud 31-01-2003, 12:52
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
a new noise schreef:
theoretisch niet
hoezo niet?
Oud 31-01-2003, 12:54
DeadNation
DeadNation is offline
Door computergefabriceerde drums bedoelde ik. Ook t rechttrekken van "slordig" ingespeelde riffs is kut. Weg karakter van een nummer.....It always sounds like shit als je t mij vraagt. Geef mij maar live rammen!
Oud 31-01-2003, 13:33
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
DeadNation schreef:
Door computergefabriceerde drums bedoelde ik. Ook t rechttrekken van "slordig" ingespeelde riffs is kut. Weg karakter van een nummer.....It always sounds like shit als je t mij vraagt. Geef mij maar live rammen!
jah ok, ben ik met je eens, maar dan heb je het wel over midi.. maar je kunt er alles mee wat je in een analoge studio ook kan, en meer.. als je alles opneemt, dan valt er ook niets recht te trekken
Oud 31-01-2003, 13:40
DeadNation
DeadNation is offline
Ach ik ben een beetje huiverig voor al die technische zooi hahaha. Geef mij maar een paar amps en een drumstel. Hou ook zelf niet van al te cleane producties.
Oud 31-01-2003, 13:41
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
McMotion schreef:
hoezo niet?
omdat er dan frequentieverlies optreed
Oud 31-01-2003, 13:42
McMotion
McMotion is offline
clean krijg je het toch niet snel als je alles thuis zelf opneemt in je kamer, met een goedkope microfoon enzo wat mij betreft, hoe cleaner hoe beter (qua ruis enzo gezien dan, wel effecten erover, maar dan met opzet)
Oud 31-01-2003, 13:45
DeadNation
DeadNation is offline
Nee, maar ik bedoelde ik maal niet om een beetje ruis hier en daar. Feedbackende gitaren erdoorheen. Gewoon met heel de band in 1 keer opnemen en niet alles apart(behalve zang natuurlijk). Rauw en intensief! Vind ik veel knapper als al die goochelmuzikanten.
Oud 31-01-2003, 13:52
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
McMotion schreef:
wat mij betreft, hoe cleaner hoe beter
dus rechtstreeks via een kabel ... dan heb je 0% ruis?
Oud 31-01-2003, 14:12
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
a new noise schreef:
dus rechtstreeks via een kabel ... dan heb je 0% ruis?
nee hoor, alles gaat analoog door die kabel, dus je hebt altijd wel wat storing al is het heel minimaal.. maar het klinkt mooier door een versterker omdat een gitaarversterker nou eenmaal z'n eigen geluid heeft.. zonder gitaarversterker klinkt het veel te droog
Oud 31-01-2003, 16:43
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Thnx voor de reacties, enne als reactie op jullie onderonsje:

Ik heb het voornamelijk nodig om ff wat zelf geschreven nummers een beetje redelijk op te nemen, wat te bewerken en dat we dan kunnen luisteren wat er verbeterd kan worden, de zanglijnen wat aanpassen etc.... Dus een beetje syntetosch geluid is niet zoon ramp
Oud 31-01-2003, 17:09
Eightball GOD
Eightball GOD is offline
Citaat:
McMotion schreef:
nee hoor, alles gaat analoog door die kabel, dus je hebt altijd wel wat storing al is het heel minimaal.. maar het klinkt mooier door een versterker omdat een gitaarversterker nou eenmaal z'n eigen geluid heeft.. zonder gitaarversterker klinkt het veel te droog
Dus de beste oplossing is om je gitaarversterker direct op je comp aan te sluiten...
En een kabel geeft wel IETS aan storing maar dat is absoluut een stuk minder dan de storing van een microfoon...
Reageren

Regels voor berichten