Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hoi, ik heb ook Latijn en ik snap er ook geen ene reet van. Ik weet niet of jullie ook van Ned naar Latijn moeten vertalen, maar wij niet. Dus met vertalen van Latijn naar nederlands zoek ik alle woorden op en maaker een mooi Nederlands zinnentje van. En zo heb ik een hele lange (30regels) repetitie in 1 uur in elkaar geflanst!!!!
Dit is een goede tip, want ik leer nooit wat dus dan junnen jullie het zeker! Nog veel succes! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
kuzzie
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je moet het echt vanaf het begin af aan goed bijhouden, anders loop je later vast. Ik weet van mezelf dat ik eerst niet genoeg voor Grieks heb gedaan en daar heb ik nog steeds last van.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
ik vat van latyn ook de ballen maar wil het niet laten vallen ik zit pas in de 1ste en heb geen gryks en sta onvoldOENde voor latijn en ik kan je eigenlijk jiet helpen want aan een latijn dislectiesche heb je nix want grammatica en woordjes snap ik voor geen fux
dooooooooeeeeeeeeeeeeeiiiiiiiii mr. dj |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
Hee in de 5e en 6e klas ga je je examenteksten vertalen en dan is het niet zo belangrijk meer of het ene werkwoord nu een futurum exactum of een of andere vage conjunctivus is, het gaat er dan vooral om dat je de inhoud begrijpt! Scheelt dat een beetje?
|
![]() |
Ik zit nu in 3 gymnasium en wij hebben ook latijn! Ik vind het niet echt leuk.. daarom laat ik het volgend jaar ook vallen. Ik doe er ook echt bijna niets aan.. ik weet dat het stom is.. maarja ik heb gewoon heel veel tijd nodig voor wiskunde omdat ik daar eerst een 3 voor stond.. nu gaat het gelukkig een stuk beter.. maarja daar gaat het nu niet om. Ik doe er dus niet veel om en we hadden laatst een proefvertaling en ik had dus helemaal niet geleerd.. maar ik had wel een 8!! Vraag me niet hoe, maar zo kan het ook gaan!! Ik wens je verder nog heel veel sterkte... je moet gewoon echt heel rustig zinnetje voor zinnetje met je leraar vertalen.. en als je iets niet begrijpt.. gelijk vragen.. dat helpt echt!
|
![]() |
|
Hmm, mja, ik kan iedereen die Latijn volgt of wil volgen eigenlijk maar één goeie raad geven. Blok je eerste drie jaren heel goed door. Zorg dat je dan alles onder de knie hebt, en geloof me, dan moet je de volgende jaren helemaal niet meer zoveel moeite doen. Je moet zorgen dat je een goede basis hebt qua woordenschat en grammatica... dan lukt het wel. Natuurlijk... in het vijfde jaar krijg je van die domme poëzie maar da's ook nie zo moeilijk als je het eens onder de knie hebt. Veel Succes allemaal!
![]() Groetjes, Dymphnake |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Latijn of Wetenschappen-Wiskunde Verwijderd | 0 | 02-04-2011 15:24 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Hoe zijn of waren jouw lerar(ess)en Grieks, Latijn en/of KCV? Cherry Springs | 5 | 18-09-2008 15:51 | |
Gekozen voor Latijn en Grieks annoliesje | 6 | 19-11-2006 16:46 | |
Voor de mensen die Latijn studeren xxDomingoxx | 4 | 28-03-2002 20:23 | |
ontzettend teleurgesteld in latijn & grieks original charlie | 10 | 19-02-2002 17:29 | |
Stelling: Latijn is beter dan Grieks Musliston | 47 | 16-01-2001 19:02 |