Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Nachtleven & Festivals

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2003, 19:45
*carmen*
*carmen* is offline
Gisteren was ik overdag (8 uur opstaan) de hele dag bezig geweest, maar wou 's avonds toch nog uit.

Wat krijg je dan? Als je voor 1 uur in een discotheek komt aanzetten is er ten eerste niemand dus het is geen ene donder aan en gaan ze je ID vragen terwijl je gewoon legaal naar binnen mag lopen.

Waarom zorgen discotheken er niet voor dat ze om 10 uur open gaan en dan om een uur of 3 sluiten.
Ik weet zeker dat iedereen dan ook eerder op komt dagen, want het ligt er gewoon aan of er genoeg mensen zijn om het gezellig te maken.

Als we met z'n allen gewoon 2 uur eerder heen gaan, of misschien zelfs 3 uur eerder, dan word het ook eerder gezellig?

Zeg ik nu iets heel ergs stoms of is dit misschien toch wel zinnig?
Advertentie
Oud 03-08-2003, 20:17
Reneetje
Reneetje is offline
Nouja, voor mij klinkt het niet zo logisch. Al mijn vrienden werken tot een uurtje of vijf/zes. Dan gaan ze naar huis om te eten, even socializen met de familie, en dan is het al zo negen uur. Dan moet je je nog klaarmaken en alles, en daarna gaan nog eerst even indrinken bij iemand. Dat is natuurlijk niet verplicht maar dat maakt het allemaal wel extra gezellig.
Oud 03-08-2003, 21:22
Tom
Tom is offline
Ligt niet aan de discotheken, maar aan het publiek. Vroeger was het wel anders, tegenwoordig komt iedereen later, dus gaan discotheken later open.. waarom zouden ze dan x man personeel * 2 uur betalen als er geen hond binnen is.
Oud 04-08-2003, 13:27
the exploding boy
the exploding boy is offline
Overal waar ik heen ga moet je voor 1 uur binnenzijn en sluit het om 4 uur

dus ik ga meestal half 12 oid. best vroeg vind ik
Oud 04-08-2003, 14:13
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Citaat:
*greliz* schreef op 03-08-2003 @ 20:45:

Zeg ik nu iets heel ergs stoms of is dit misschien toch wel zinnig?
Dat eerste...
Oud 04-08-2003, 15:30
Verwijderd
waar ik uit ga sluit het om 3 uur..dansvloer gaat om 10 uur open en café om 8 uur...ik weet eigenlijk verder niet hoe het in hilversum zit met discotheken want daar ga ik nooit heen...

ik moet er vaak werken dus ben ik er rond een uur of 10 maar als ik neit hoef te werken rond een uur of 11 al, ik kan toch in princiepe gratis drinken daar ...
Oud 04-08-2003, 16:14
Verwijderd
De discotheek waar ik op het moment het meest kom gaat om 9 uur los en om 4 uur dicht. Zo vroeg vanwege t feit dat er veel schijnheilige donders komen die van hun ouders om 12u thuis moeten zijn en eigenlijk er niet eens mogen komen, van die meiden die met een lange rok thuis vertrekken en in t cafe op de wc een broek aantrekken. Dus ik ga rond half 12, dan gaat de vervelende meute weg. Andere discotheken waar ik wel eens kom gaan gewoon om half 3 dicht, behalve eentje, daar kun je nog tot half 4 in het cafetaria terecht.
Oud 13-08-2003, 17:04
Verwijderd
De enige échte discotheek waar ik vrij regelmatig kom is van 10 tot 6 open. Tot 12 uur alleen een vrij rustige opbouw, kun je nog lekker loungen enzo. tempo wordt echt opgevoerd zeg maar.
dan gaat het los zo rond 12, is de tent ook wel gezellig vol tussen 12 en half 1, tot 3 a 4 uur knalt het door. daarna is het verschillend. soms wordt er vanalles uitgeprobeerd, en soms slaat dat niet aan maar vaak wel, andere keer wordt er flink retro erbij gepakt, dan weer een avond gewoon door..
maar tot 6 uur blijf ik bijna nooit, meestal 4 uur of soms 5. dan is het wel weer genoeg geweest meestal.

wat een verhaal om te zeggen dat het van 10 tot 6 open is
Oud 13-08-2003, 17:27
Basia
Basia is offline
ik zou er geen problemen mee hebben als het hele uitgaansgebeuren wat vroeger begon en eindigde.
maar dat zou ook betekenen dat je eigenlijk geen fatsoenlijk feestje of verjaardag meer van tevoren zou kunnen hebben omdat het dan geen zin meer heeft om uit te gaan.
of zo'n feestje moet weer achterlijk vroeg beginnen...
maar dat kan voor velen weer niet ivm werk.

nouja, zo vind ik t ook wel best.
Oud 13-08-2003, 17:32
the Phitt
the Phitt is offline
tijdens de vakantie merk ik dat t later druk begint te worden, maar zodra de scholen weer volop begonnen zijn zullen de tenten vast wel weer eerder vol zijn.
Oud 14-08-2003, 09:42
rodina
rodina is offline
Citaat:
the Phitt schreef op 13-08-2003 @ 18:32:
tijdens de vakantie merk ik dat t later druk begint te worden, maar zodra de scholen weer volop begonnen zijn zullen de tenten vast wel weer eerder vol zijn.
idd

Waar ik meestal heen gaat, kan je na half 2 niet meer naar binnen, en sluit 3 uur/ half4 , meeste mensen zijn voor 12 uur wel binnen.
Oud 14-08-2003, 18:49
Briseïs
Briseïs is offline
Waar ik elke zaterdag heen ga (en dat is geen discotheek), hoef je voor 11 uur niet te betalen, dus ik zorg altijd dat ik er dan ben. Na 1 uur komen er geen mensen meer binnen, en om 2 uur gaat t dicht, waarna iedereen nog wel zo'n beetje buiten rond blijft hangen, tot kwart voor 3 ofzo.

Verder ga ik af en toe wel naar feesten ofzo, dan ben ik er meestal rond 12 uur en dan is t zo rond 4 uur afgelopen...
Oud 14-08-2003, 19:14
Studentje
Studentje is offline
Deze week ga ik gewoon om negen uur en ben ik blij als ik voor vier uur in mijn bed lig

Maar dat is wel een uitzonderlijke situatie.
Oud 15-08-2003, 01:51
coecie
coecie is offline
de openingstijden in amsterdam worden binnenkort vrijgegeven, YAY
Oud 16-08-2003, 10:46
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Wes schreef op 04-08-2003 @ 17:14:
De discotheek waar ik op het moment het meest kom gaat om 9 uur los en om 4 uur dicht. Zo vroeg vanwege t feit dat er veel schijnheilige donders komen die van hun ouders om 12u thuis moeten zijn en eigenlijk er niet eens mogen komen, van die meiden die met een lange rok thuis vertrekken en in t cafe op de wc een broek aantrekken.
Rijssen, ik wist het! Lucky zeker?

Wij gaan meestal naar Zak, duitsland. Komen daar meestal aan om 12-1 uur, en sluit dan om 6 uur ofzo. Relaxte tent.
Oud 16-08-2003, 10:54
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Nee, verschillende uitgaansplaatsen met verschillende openings- en sluittijden zijn ideaal.

Hier blijven café's, discotheken enz... meestal open tot 5-6 uur. En daarna kan je altijd naar afterparties gaan, tot een stuk in de voormiddag.

Ideaal zo. Er zijn nu eenmaal dag- en nachtmensen, er moet voor elk wat wils zijn.
Oud 17-08-2003, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 16-08-2003 @ 11:46:
Rijssen, ik wist het! Lucky zeker?
Hoe kan iemand uit Utrecht dat nou weten? Of kom je uit de streek vandaan?
Oud 17-08-2003, 21:14
blackcamel
blackcamel is offline
22:00 open en 04:30 dicht en het is non-stop gezellig
Oud 18-08-2003, 14:56
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Wes schreef op 17-08-2003 @ 21:10:
Hoe kan iemand uit Utrecht dat nou weten? Of kom je uit de streek vandaan?
Praktisch m'n hele leven in Nijverdal gewoond
Oud 19-08-2003, 11:10
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Om 1 of andere reden is het ook zo dat hoe later het is, hoe vrolijker men is, ik vermoed zeer zeer zeer sterk dat dat de drank is.

Enne, mijn favo discotheek bezoek ik nooit voor 11 uur, maar wel altijd voor 12 uur, aangezien je dan de (dure) entree vermijdt. En op donderdag is er happy hour tussen 12 en 1. Kben eigenlijk wel tevreden met de openingstijden van cafes/bars/kroegen/poolcentra/clubs/discotheken.

(kwizz voor grunningers: rarara, over welke discotheek gaat dit?)
Oud 19-08-2003, 12:22
Thomas
Thomas is offline
Vroeger ging men altijd vroeger stappen. Nu moet alles later en nachtelijker.
Oud 22-08-2003, 16:59
T-i-n-e-z
T-i-n-e-z is offline
Ik ga uit in De Ster, een discotheek in Nieuwkuijk (bij den Bosch), de Ster is al om 21 uur open (tot 3), alleen voor 12 uur is d'r amper iemand, dus eerder open is denk ik geen optie...
Oud 22-08-2003, 21:14
Sithan
Sithan is offline
Ach ik ga meestal doordeweeks donderdag uit in amsterdam en dan is t zo rond 4 uur toch echt wel gebeurt met de feestvreugde...maar voor 12 uur wil ik toch gewoon rustig een cafeetje nemen ipv in de disco te hangen...vanaf 12 uur is t een mooie tijd om naar binnen te gaan...
Oud 29-08-2003, 15:18
Drlove
Drlove is offline
bij de meeste discotheken zie je een tweedeling: een groep die vroeg komt ( meestal meisjes) en een groep die wat later komt (vaak de 20ers). Zonder het gebruik van drugs of alcohol is het normaal gesproken zodat je aan 4 uur uitgaan meer als genoeg hebt. Dus van 10 tot 2 van 12 tot 4 enz. Het is natuurlijk niet altijd zo, maar kijk maar om je heen en je zal zien dat er aan het begin van de avond een ander publiek is als aan het eind. ( in de wat grotere discotheken dan)

Regels voor berichten