Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat jullie Shoarmaschaap irritant vinden is jullie goed recht, maar ga dit dan niet hier bespreken. Er staat al een topic over op feedback, dus hou die discussie lekker daar.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() (die volstaat eigenlijk wel, wou eerst nog 'n relaas typen, maar dit kleine .gifje is net zo effectief)
|
Verwijderd
|
Hmm.
Dus stel een meisje werd brutaal verkracht en in elkaar geslagen door een groep dronken jongens. Gevolg: ze durft de straat niet meer op, lichamelijk contact is uit den boze, enzovoorts. Dan ga jij deze persoon even vertellen van "Hey, de toekomst is blank.. ga weer lekker naar buiten en iets leuks doen. Het komt allemaal weer goed" *?* Denk je dat dat helpt? ![]() Wat je dan ook vertelt tegen haar, ze zal die angst houden. Als ze daarover wil praten met lotgenoten is dat juist goed en haar manier van omgaan ermee. Ik neem dit maar even als voorbeeld. Dingen zijn nou eenmaal niet zo eenvoudig. Ik voel me soms nog steeds helemaal gespannen onder mensen, omdat ik vroeger het pispaaltje van de klas was. Hoe graag ik ook denk van "er is niks aan de hand, stel je niet zo aan" .. ik voel het wel zo. En als ik daarover wil praten ben ik geen aansteller, maar leer ik misschien meer over de gevolgen van pesten en begrijp ik waarom ik me zo voel. Gevolg is weer dat ik beter ermee om kan gaan. I rest my case. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ik snap dat je er zo over denkt
waarschijnlijk omdat dat jij je gewoon goed voelt en waarschijnlijk ook al heel lang doet maar interesseert het je wat mensen hier zeggen? anders zou je hier niet komen denk ik zeker geen 'adviezen' geven. Rationeel denken is heel goed en daardoor wordt je ook positiever maar als je positief denkt hoeft het nog niet te betekenen dat je je goed voelt Als er in jouw familie iemand doodgaat, of iets met een van je vrienden gebeurt, dan doet het je toch ook wat? Bij sommige mensen blijft dat gevoel alleen langer 'hangen' en wordt het ook vaak sterker... dat is een gevoel een emotie en die kun je niet regelen door gedachten hooguit beinvloeden.... [ja daar zit een heel groot verschil tussen] ik hoop dat je van deze reacties leert liefs, mij
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maaar hij heeft wel gelijk, waarom in dingen dat pijn doen blijven hangen en de leuke dingen niet zien ipv andersom? tuurlijk als je iets kuts mee maakt blijft dat hangen maar je moet zorgen dat t niet nummer 1 wordt, waar je mee opstaat enz. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben het ermee eens dat sommige mensen teveel in de kutte gebeurtenissen blijven hangen, en hun eigen cirkeltje in stand houden maar besluiten om dit niet te doen is niet genoeg om meteen het hele leven ook leuk te vinden. Bepaalde dingen doe je nu eenmaal niet expres.. wanneer je verkracht bent, dan heb je vervolgens niet expres flashbacks elke keer dat iemand je aanraakt. Je kunt besluiten hieraan te werken, en heel veel mensen doen dat ook.. Maar met je gedachtes de positieve kant op gaan, betekent niet dat je gevoel daar meteen achteraan huppelt |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik dnek dat je heel sterk moet zijn om die gevoelens van je af te kunnen zetten en er niet meer naar omkijken en tegelijkertijd wel accepteren dat er dingen gebeurd zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je moet gewoon schijt hebben en de toekomst achter je laten. En dat is heus soms moeilijk ik zit op dit moment ook in een klote periode maar hoe zieliger je over jezelf en gebeurtenissen gaat denken hoe triester het allemaal wordt. Fuck the world, je leeft voor jezelf! Elke dag is een nieuwe dag met nieuwe kansen en daar moet je wat van zien te maken.
|
![]() |
ik snap schaap wel, en ook de mensen met problemen hier.
Schaap brengt het niet echt vriendelijk, maar ik heb ook het gevoel dat mensen gewoon positiever moeten zijn met meer motivatie om gelukkig te worden. Doen ze dat niet, naja, hun probleem, ooit komen ze er wel uit. Wie ben ik om ze te vertellen dat ze het fout doen, meestal lokt het ook reacties uit als hier boven. "Je leeft voor jezelf" |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik denk dat het er aan ligt wat je mee gemaakt hebt en ook aan de persoon die je bent (geworden) hoe je met dingen om gaat. En het is een ieders goed recht om het te doen op de manier waar hij/zij voor kiest. Er is niet één manier waarop het goed gaat. Negatief zijn hoeft geen manier van aandacht trekken te zijn, absoluut niet. Er bestaan ook gewoon mensen waarbij het een deel van hun persoonlijkheid is, daarbij heeft het niks te maken met niet zelfstandig zijn en/of aandacht vragen. En soms doet een blanke toekomst er niet toe, je leeft immers nu en niet in de toekomst, plus dat je nu eenmaal gevormd wordt door je verleden of je het wilt of niet. Wat jij nou doet, dit soort posts posten, is ook een manier van aandacht trekken. Moeten we dat dan ook maar negeren en/of het meteen verwerpen ed? Misschien eens verder kijken dan je neus lang is en niet zo generaliseren? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Wat hebben we toch een klote samenleving trophus | 64 | 04-09-2008 12:36 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
gaat dit te ver? madyliefje | 173 | 28-06-2005 16:56 | |
Homeopathie en andere bullshit Drs. M | 62 | 03-01-2005 15:34 | |
De Draak vs God [Openbaring van vragen] Kazanka | 73 | 07-10-2003 11:44 | |
Psychologie |
Angst voor kanker Wasteland | 16 | 08-10-2002 09:06 | |
de perfecte ideologie; is de ideale staat mogelijk? sublime | 248 | 22-02-2002 17:15 |