Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2003, 13:40
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Juist, iedereen staat er uiteindelijk alleen voor. Als je doodgaat zul JIJ doodgaan. Dus word maar eens fucking zelfstandig, kijk eens wat positiever tegen het leven aan en kap met fucking piepen over alles en nog wat. Je hebt nog maar ong 60 jaar te gaan.
KIJK NAAR DE TOEKOMST, EN MAAK DEZE POSITIEF. Blijf niet hangen in je "zielige" verleden. Lekker zielig zijn, lekker aandacht. Ohhh, ik heb het zo naar gehad, ik heb het zo naar ooooooh. De toekomst is blank, vul het in zoals je het wilt.

Laatst gewijzigd op 03-02-2003 om 13:42.
Advertentie
Oud 03-02-2003, 13:42
Koning
Koning is offline
je hebt werkelijk geen idee hoe het voelt heh??? ik voel me al 3 jaar kut, moet constant huilen, ik doe het heel kut op school, ik zie er niet uit, voel me constant slecht ik begin er genoeg van te krijgen, ik kan niet meer...

heb trouwens je topic niet helemaal gesnapt
Oud 03-02-2003, 13:44
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
BLA BLA BLA. Als je dat zegt dan kun je idd geen moer meer doen nee. Als je er van overtuigd bent dat je zo zielig bent.
JIJ begrijpt het echt niet he? Dat het zo makkelijk is om een leuk leven te hebben.
Oud 03-02-2003, 13:47
Koning
Koning is offline
ben je ooit depressief geweest??? en ik hoef geen medelijden, ik loop toch ook niet over de straat mensen te zeggen dat ik zo zielig ben?? ik heb een probleem, ik wil mensen ontmoeten en erover praten, niet hun medelijden.
Oud 03-02-2003, 13:52
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Mensen reageer gewoon niet op reacties en of posts van hem. (shoarmaschaap)

Ok?

laat je niet opfokken door zo iemand.

Laatst gewijzigd op 03-02-2003 om 13:58.
Oud 03-02-2003, 13:54
Koning
Koning is offline
reacties van mij of shoarmaschaap?
Oud 03-02-2003, 13:56
iamcj
iamcj is offline
Iedereen kent meerdere vormen van bewustzijn, maar je gebruikt eigenlijk altijd degenen zoals je nu bent.

Door dingen die je meemaakt, kunnen bij angst andere vormen van bewustzijn inspringen omdat ze denken dat ze nodig zijn.

Mensen worden bijvoorbeeld claustrofobisch en kunnen daar niets aan doen, ze zijn zo bang dat iets nog een keer gebeurd, dat ze als het ware het kind weer zijn wat zit opgesloten in auto onder water.

Ook dingen als pesten, scheiding, verkrachting, mishandeling, niet gewenst zijn enz.. kunnen allemaal meespelen.

Je voelt je zo machteloos omdat je jezelf niet in de hand lijkt te hebben en je gaat dingen zoeken die je wel onder controle kan houden. Je ontwikkelt een tic, depressies of in een uiterste geval anorexia.

Dan kan je nog zo hard schreeuwen, dat je positief moet denken, maar als niks lukt omdat een onzichtbare kracht je tegenhoudt, lukt niks en voel je je niks.

Praten helpt vaak iig een beetje, maar soms kom je er nooit meer vanaf en kan ik me voorstellen dat je er op een gegeven moment genoeg van hebt. Toch houden heel veel mensen het vol en komen er op een bepaalde manier toch bovenop en daar heb ik respect voor. Jij dus duidelijk niet.
Oud 03-02-2003, 13:57
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Sync schreef:
reacties van mij of shoarmaschaap?
shoarmaschaap natuurlijk.

deze verziekt zoals gewoonlijk weer psychologie.
Oud 03-02-2003, 14:14
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Aragnabite schreef:
shoarmaschaap natuurlijk.

deze verziekt zoals gewoonlijk weer psychologie.
Shoarmaschaap?
Deze gebruiker staat op uw negeerlijst. Klik hier om het bericht te lezen.

Die persoon?
Oud 03-02-2003, 14:16
Morphia
Morphia is offline
Toink.
Oud 03-02-2003, 14:17
Verwijderd
Dat jullie Shoarmaschaap irritant vinden is jullie goed recht, maar ga dit dan niet hier bespreken. Er staat al een topic over op feedback, dus hou die discussie lekker daar.
Oud 03-02-2003, 14:36
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef:
Juist, iedereen staat er uiteindelijk alleen voor. Als je doodgaat zul JIJ doodgaan. Dus word maar eens fucking zelfstandig, kijk eens wat positiever tegen het leven aan en kap met fucking piepen over alles en nog wat. Je hebt nog maar ong 60 jaar te gaan.
KIJK NAAR DE TOEKOMST, EN MAAK DEZE POSITIEF. Blijf niet hangen in je "zielige" verleden. Lekker zielig zijn, lekker aandacht. Ohhh, ik heb het zo naar gehad, ik heb het zo naar ooooooh. De toekomst is blank, vul het in zoals je het wilt.

(die volstaat eigenlijk wel, wou eerst nog 'n relaas typen, maar dit kleine .gifje is net zo effectief)
Oud 03-02-2003, 14:42
Verwijderd
Hmm.

Dus stel een meisje werd brutaal verkracht en in elkaar geslagen door een groep dronken jongens. Gevolg: ze durft de straat niet meer op, lichamelijk contact is uit den boze, enzovoorts. Dan ga jij deze persoon even vertellen van "Hey, de toekomst is blank.. ga weer lekker naar buiten en iets leuks doen. Het komt allemaal weer goed" *?*

Denk je dat dat helpt? En zoals iamcj al schreef: je hebt meerdere vormen van bewustzijn. Het meisje kan denken "Ja je hebt gelijk, eigenlijk is dit maar 1 keer gebeurd en de kans dat het juist mij weer gebeurt is erg klein", maar op het moment dat ze de straat opgaat en langs het volgende groepje jongeren moet, raakt ze waarschijnlijk in paniek. Dan kom je in het bewustzijn "Ik ben bang. Ze kunnen me zo gaan verkrachten. Ik wil weg hier".

Wat je dan ook vertelt tegen haar, ze zal die angst houden. Als ze daarover wil praten met lotgenoten is dat juist goed en haar manier van omgaan ermee.

Ik neem dit maar even als voorbeeld. Dingen zijn nou eenmaal niet zo eenvoudig. Ik voel me soms nog steeds helemaal gespannen onder mensen, omdat ik vroeger het pispaaltje van de klas was. Hoe graag ik ook denk van "er is niks aan de hand, stel je niet zo aan" .. ik voel het wel zo. En als ik daarover wil praten ben ik geen aansteller, maar leer ik misschien meer over de gevolgen van pesten en begrijp ik waarom ik me zo voel. Gevolg is weer dat ik beter ermee om kan gaan.

I rest my case.
Oud 03-02-2003, 15:06
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
******** schreef:

Dingen zijn nou eenmaal niet zo eenvoudig.
En als ik daarover wil praten ben ik geen aansteller, maar leer ik misschien meer over de gevolgen van pesten en begrijp ik waarom ik me zo voel. Gevolg is weer dat ik beter ermee om kan gaan.
Amen.
Oud 03-02-2003, 17:58
Suuzj
Suuzj is offline
Ik snap dat je er zo over denkt
waarschijnlijk omdat dat jij je gewoon goed voelt
en waarschijnlijk ook al heel lang doet

maar interesseert het je wat mensen hier zeggen?
anders zou je hier niet komen denk ik
zeker geen 'adviezen' geven.

Rationeel denken is heel goed
en daardoor wordt je ook positiever
maar als je positief denkt hoeft het nog niet te betekenen dat je je goed voelt

Als er in jouw familie iemand doodgaat, of iets met een van je vrienden gebeurt, dan doet het je toch ook wat?
Bij sommige mensen blijft dat gevoel alleen langer 'hangen' en wordt het ook vaak sterker...

dat is een gevoel
een emotie
en die kun je niet regelen door gedachten
hooguit beinvloeden.... [ja daar zit een heel groot verschil tussen]

ik hoop dat je van deze reacties leert

liefs, mij
Oud 03-02-2003, 18:56
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik kan het slechts proberen.. het lukt niet, maar ik blijf proberen in de hoop dat het beter wordt.
Oud 04-02-2003, 00:57
Verwijderd
je bent wat je denkt.
je leeft wat je bent.
je sterft zoals je was.

^^
Oud 04-02-2003, 08:20
Verwijderd
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef:
het klinkt enorm hard, maar t is wel zo, alleen dat oow aandacht dinges, dat slaat enrgens op.

Maaar hij heeft wel gelijk, waarom in dingen dat pijn doen blijven hangen en de leuke dingen niet zien ipv andersom? tuurlijk als je iets kuts mee maakt blijft dat hangen maar je moet zorgen dat t niet nummer 1 wordt, waar je mee opstaat enz.
Oud 04-02-2003, 08:51
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef:
het klinkt enorm hard, maar t is wel zo, alleen dat oow aandacht dinges, dat slaat enrgens op.

Maaar hij heeft wel gelijk, waarom in dingen dat pijn doen blijven hangen en de leuke dingen niet zien ipv andersom? tuurlijk als je iets kuts mee maakt blijft dat hangen maar je moet zorgen dat t niet nummer 1 wordt, waar je mee opstaat enz.
Ik ben het ook eens daarmee.. Alleen zoals Suuzj hierboven al beschrijft.. je gevoel volgt je gedachten niet altijd. Er zijn zoveel factoren die mee spelen, het is heel makkelijk om te zeggen: gewoon niet kut voelen!

Ik ben het ermee eens dat sommige mensen teveel in de kutte gebeurtenissen blijven hangen, en hun eigen cirkeltje in stand houden maar besluiten om dit niet te doen is niet genoeg om meteen het hele leven ook leuk te vinden. Bepaalde dingen doe je nu eenmaal niet expres.. wanneer je verkracht bent, dan heb je vervolgens niet expres flashbacks elke keer dat iemand je aanraakt. Je kunt besluiten hieraan te werken, en heel veel mensen doen dat ook.. Maar met je gedachtes de positieve kant op gaan, betekent niet dat je gevoel daar meteen achteraan huppelt
Oud 04-02-2003, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Ik ben het ook eens daarmee.. Alleen zoals Suuzj hierboven al beschrijft.. je gevoel volgt je gedachten niet altijd. Er zijn zoveel factoren die mee spelen, het is heel makkelijk om te zeggen: gewoon niet kut voelen!

Ik ben het ermee eens dat sommige mensen teveel in de kutte gebeurtenissen blijven hangen, en hun eigen cirkeltje in stand houden maar besluiten om dit niet te doen is niet genoeg om meteen het hele leven ook leuk te vinden. Bepaalde dingen doe je nu eenmaal niet expres.. wanneer je verkracht bent, dan heb je vervolgens niet expres flashbacks elke keer dat iemand je aanraakt. Je kunt besluiten hieraan te werken, en heel veel mensen doen dat ook.. Maar met je gedachtes de positieve kant op gaan, betekent niet dat je gevoel daar meteen achteraan huppelt
gevoel kun je niet altijd bepalen maar wel een groot deel, ik bedoel ik besteed er geen tijd en aandacht meer aan dat ik verkracht ben en misbruikt enz. dat is mijn keuze, als je dat niet probeerd zal t zeker een rol blijven spelen, maar ik gun t die gasten gewoon niet, dat vinden ze toch alleen maar leuk, laat die ogen maar lekker uitsteken dat ik wel gelukkig kan zijn.

Ik dnek dat je heel sterk moet zijn om die gevoelens van je af te kunnen zetten en er niet meer naar omkijken en tegelijkertijd wel accepteren dat er dingen gebeurd zijn.
Oud 04-02-2003, 12:46
Verwijderd
bij het lezen van de topicnaam dacht ik "okay, leuk zit wat in"
maar dit gaat HELAMAAL NERGENS OVER
je moet wel eerst weten waar je over praat voor je iets afzeikt
Oud 04-02-2003, 12:50
Verwijderd
Citaat:
suicidal eendje schreef:
bij het lezen van de topicnaam dacht ik "okay, leuk zit wat in"
maar dit gaat HELAMAAL NERGENS OVER
je moet wel eerst weten waar je over praat voor je iets afzeikt
daar gaat t wel over, alleen een deel niet nee, maar er zit heel wat in waar je hem gelijk in moet geven.
Oud 04-02-2003, 16:59
cin-D
cin-D is offline
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef:
Precies! Aan zulk soort teksten heb ik altijd meer dan aan medelijden van anderen.
Je moet gewoon schijt hebben en de toekomst achter je laten.
En dat is heus soms moeilijk ik zit op dit moment ook in een klote periode maar hoe zieliger je over jezelf en gebeurtenissen gaat denken hoe triester het allemaal wordt.
Fuck the world, je leeft voor jezelf! Elke dag is een nieuwe dag met nieuwe kansen en daar moet je wat van zien te maken.
Oud 04-02-2003, 17:18
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
ik snap schaap wel, en ook de mensen met problemen hier.
Schaap brengt het niet echt vriendelijk,
maar ik heb ook het gevoel dat mensen gewoon positiever moeten zijn met meer motivatie om gelukkig te worden. Doen ze dat niet, naja, hun probleem, ooit komen ze er wel uit. Wie ben ik om ze te vertellen dat ze het fout doen, meestal lokt het ook reacties uit als hier boven.

"Je leeft voor jezelf"
Oud 04-02-2003, 17:23
Verwijderd
Citaat:
cin-D schreef:
Je moet gewoon schijt hebben en de toekomst achter je laten.
De toekomst achter je laten is wat lastig.

Ik denk dat het er aan ligt wat je mee gemaakt hebt en ook aan de persoon die je bent (geworden) hoe je met dingen om gaat. En het is een ieders goed recht om het te doen op de manier waar hij/zij voor kiest. Er is niet één manier waarop het goed gaat. Negatief zijn hoeft geen manier van aandacht trekken te zijn, absoluut niet. Er bestaan ook gewoon mensen waarbij het een deel van hun persoonlijkheid is, daarbij heeft het niks te maken met niet zelfstandig zijn en/of aandacht vragen. En soms doet een blanke toekomst er niet toe, je leeft immers nu en niet in de toekomst, plus dat je nu eenmaal gevormd wordt door je verleden of je het wilt of niet.

Wat jij nou doet, dit soort posts posten, is ook een manier van aandacht trekken. Moeten we dat dan ook maar negeren en/of het meteen verwerpen ed?

Misschien eens verder kijken dan je neus lang is en niet zo generaliseren?
Advertentie
Oud 04-02-2003, 18:44
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Geen aandachttrekkerij, of stokerij of wat dan ook. Het is mijn boodschap aan dit forum, die een hele hoop mensen aangaat.
Oud 04-02-2003, 19:09
Suuzj
Suuzj is offline
Citaat:
Geen aandachttrekkerij, of stokerij of wat dan ook. Het is mijn boodschap aan dit forum, die een hele hoop mensen aangaat.
Maar, wat vind je dan van onze reacties?

Snap je die ook?
Oud 04-02-2003, 19:12
Verwijderd
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef:
Als het alleen maar een boodschap is, dan kan je topic dicht, daar is het forum niet voor bedoeld.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten