Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2003, 16:21
Carolijn
Carolijn is offline
Ik ga mijn profielwerkstuk over het vak latijn doen, o.a. om mijn SE cijfer een beetje op te halen. Maar nu weet ik nog niet echt een onderwerp, zouden jullie kunnen helpen?
Alvast bedankt

Laatst gewijzigd op 04-04-2003 om 16:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2003, 17:07
Evito
Evito is offline
ehmm
het profielwerkstuk is een handelingsdeel
dwz je krijgt er geen cijfer voor
tenzij dat bij jou anders is?
misschien leuk om de betekenis van het woordje 'iam' in de verschillende zinnen in het Latijn bij verschillende auteurs te onderzoekemn!
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 17:26
Carolijn
Carolijn is offline
Wij krijgen er wel een cijfer voor dat voor 15% meetelt voor je SE, je moet er ook een mondeling over doen zodat ze zien dat je er iets aan hebt gedaan.....ik vind je onderwerp wel leuk, maar is het niet een beetje moeilijk voor iemand niet goed is in latijn?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 18:02
Evito
Evito is offline
Oh, je bent er niet goed in. Je kunt het over één schrijver doen, iets over zijn leven, zijn denkbeelden. Bijvoorbeeld Seneca, Cicero, Ovidius. Of over De ontwikkeling van het Latijn uit het Grieks (lastiger)
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 18:49
Ellun
Ellun is offline
twee vriendinnen van mij hebben voor hun profielwerkstuk Midsummernightsdream van Shakepeare vergeleken met Pyramus en Thisbe van Ovidius. Het erg gewaardeerd, misschien een idee?
Oud 12-04-2003, 14:16
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
Evito schreef op 04-04-2003 @ 19:02:
Of over De ontwikkeling van het Latijn uit het Grieks (lastiger)
Dat ga ik dus doen. Maar dan wel vanaf het Indo-Europees tot en met het Nederlands (dus Latijn en Grieks inbegrepen). Wij moeten namelijk vakken combineren.. Is dat bij jullie anders dan?
Oud 14-04-2003, 09:56
DE bezoeker
DE bezoeker is offline
Citaat:
Dminor schreef op 12-04-2003 @ 15:16:
Dat ga ik dus doen. Maar dan wel vanaf het Indo-Europees tot en met het Nederlands (dus Latijn en Grieks inbegrepen). Wij moeten namelijk vakken combineren.. Is dat bij jullie anders dan?
Lastig karwei, want het Latijn heeft zich niet uit het Grieks ontwikkeld. Ook als je bij het Indo-Europees begint, lijkt het me een vaag onderwerp. Ik zou liever een niet te lang verhaal van Ovidius uitkiezen, daarbij verschillende Nederlandse vertalingen zoeken (Vondel, D'Hane-Scheltema) en die heel nauwkeurig vergelijken met de originele Latijnse tekst. Voordeel: het is heel concreet, je werk heeft een natuurlijk einde, en je kunt er aardige conclusies uit trekken over de tijd waarin de vertaling tot stand kwam.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten