Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2002, 15:38
NY
NY is offline
Okay een stad kiezen om te studeren!!
Kan je please even zeggen of jou stad leuk is en waarom je daar wel of niet moet gaan studeren...

Ik ben heel benieuwd en nieuwsgierig!
Oud 25-01-2002, 18:48
Onbekende
Onbekende is offline
Wat wil je gaan studeren? Niet elke studie kun je overal doen, dus wat zijn je opties?

Ik studeer in Groningen. Ik vind het een hele gezellig en overzichtelijke stad. Ik zou er graag gaan wonen, maar ik heb nog geen kamer kunnen vinden.
Oud 25-01-2002, 22:25
Balance
Balance is offline
ik studeer zelf nog niet, maar ben wel een keer in maastricht op uni geweest en gewoon in de stad.. dat vond ik echt zooooooooooooo'n toffe stad!!!!
moet je maar eens gaan kijken
Oud 25-01-2002, 23:33
PV
PV is offline
Citaat:
Onbekende schreef:
Wat wil je gaan studeren? Niet elke studie kun je overal doen, dus wat zijn je opties?
Idd, ik neem aan dat je ergens gaat studeren om de studie en niet om de stad!

Ik studeer in Tilburg, daar kan je studeren als je een universitaire opleiding gaat doen (op de KUB, is vooral economisch geloof ik...) of HBO (o.a. leraar talen, economie, journalistiek).. en er zit d8 ik ook een MBO school.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 23:38
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
PV schreef:
Idd, ik neem aan dat je ergens gaat studeren om de studie en niet om de stad!

Ik studeer in Tilburg, daar kan je studeren als je een universitaire opleiding gaat doen (op de KUB, is vooral economisch geloof ik...) of HBO (o.a. leraar talen, economie, journalistiek).. en er zit d8 ik ook een MBO school.

Ik persoonlijk vind de stad toch redelijk belangrijk, en de meeste studies kun je toch in meerdere steden volgen. Ik zou persoonlijk dus niet in Tilburg willen zitten, maar ik kan begrijpen dat je met journalistiek redelijk gedwongen wordt vanwege de beperkte plaatsen.

Oud 26-01-2002, 15:28
NY
NY is offline
Ik wil zelf eigenlijk naar University College of anders journalistiek of Internationaal & Europees Recht.

Groningen, Utrecht, Leiden of Maastricht leken me wel leuke steden....
Oud 30-01-2002, 20:42
Bird
Bird is offline
Tja, welke stad, moeilijke kwestie.
Ik vind eigenlijk dat je het sowieso zelf gezellig moet maken.
Ik studeer zelf in Rotterdam, een stad die door veel mensen gezien wordt als koud, saai en absoluut niet studentikoos. Maar nu ik er een paar maanden zit kan ik wel zeggen dat daar niets van waar is, er is wel duidelijk een actief studentenleven, al valt dat niet zo op als in bijvoorbeeld Leiden waar je alleen maar studenten ziet.

Ik zou je adviseren om idd even te kijken waar je kan studeren ivm je opleiding. En verder zou ik kijken (heb ik zelf ook gedaan) of de universiteit zelf je aanspreekt (gebouw, instelling van docenten, decanen).
Praat met de studenten en vraag waarom zij juist voor deze stad hebben gekozen.

En waar je ook gaat wonen, je gaat een nieuw leven beginnen, met een nieuwe studie, een nieuw huis, nieuwe vrienden, (studentenvereniging??), dat gaat min of meer vanzelf. Ik zou me dus maar geen zorgen maken over de stad, geniet nog maar even van je tijd als scholier ;p

grtz,
bird
Reageren

Regels voor berichten