Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Doe ik nu ook.
NTI - Engels en Nederlands en wiskunde LOI - natuurkunde en scheikunde In mei dit jaar doe ik examen Nederlands en Engels, daarna ga ik me in een jaar voorbereiden voor de examens wi/na/sk. Omdat je er 7 nodig hebt (deelcertificaten) voor een volledig examen, moet ik er dan nog 2 doen; na 2003 als ik wi/sk/na heb gedaan, doe ik Duits en Russisch (of een andere taal, Frans/Spaans ofzo) er bij. Maar, de deelcertificaten-regeling is maar tot 2004, laatste examens VWO oude stijl. Vanaf 2004 is het alleen nog nieuwe stijl. En een tip: NTI is véél goedkoper dan LOI/NHA. Na/sk heb ik alleen bij het LOI omdat het NTI geen na/sk heeft (alleen vanaf niveau 4 havo, maar die methode heb ik op proef gehad en dat is een rotboek... LOI is wel goed ![]() Engels en Nederlands is simpel: Ne is een samenvattig van een tekst schrijven en een opstel; En is wat meerkeuzevragen voornamelijk. Niet moeilijk. Vooral veel lezen... min. 25 boeken Ne en min. 15-20 En... Maarre, www.nti.nl en www.loi.nl ... En www.eindexamen.nl |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Volgens mij heb je geen tentamens meer, alleen maar een schriftelijk examen. Het is ook oude stijl dan. Dus je hebt minder vakken. 7 vakken voor een diploma vwo. Nederlandse tekst en opstel stelt niks voor, en Engels net zo min, maar dan moet je nog wel in totaal 26 boeken lezen. 16 voor Nederlands en 10 voor engels geloof ik. Dat lukt in 5 weken echt niet, om daarnaast de stof ook nog te leren. Ook wiskunde (zowel A als B), natuurkunde en scheikunde in 5 weken lukt je nooit. Oude stijl mag dan minder vakken hebben, maar we gaan wel een stuk dieper op de stof in van elk vak. Ik zelf doe vavo-onderwijs(vwo: 4e 5e en 6e jaar in 1 jaar). Is ongeveer hetzelfde, ook zelfstandig, maar ik kan wel naar school(Regionaal Onderwijscentrum) en heb gewoon leraren om iets te vragen. En ik heb gewoon 1 schooljaar de tijd. Maar die stappen straks ook over op nieuwe-stijl. Dus bikini-meisje, het is ambitieus, maar onwerkelijk. Groetjes Ben(die vorig jaar 2 jaar havo in 1 jaar heeft gedaan ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() En hoogbegaafden schijnen dat te doen, maar dat is dan het soort dat in de krant komt ermee. ![]() Conan... neemt aan dat Bikinie-meisje de meeste stof op de HAVO al gehad heeft? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Die opleiding die ik doe, daar moet je 18 jaar of ouder voor zijn. Alleen voor extreem begaafde mensen zou er een uitzondering kunnen zijn. Hoe het met bij de LOI en consorten gaat, dat weet ik niet. Maar lijkt me ook niet waarschijnlijk. Het is erg zwaar...niet even iets dat je 1, 2, 3 doet. Groetjes Ben(die nu met wiskunde B aan de gang is ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Wegwijzen & Voorstellen |
Voorstellen zuigerplas | 1 | 22-12-2016 21:54 | |
Algemene schoolzaken |
Speciale school? DBZ | 154 | 27-06-2009 21:29 | |
Algemene schoolzaken |
Ik kom er niet uit... Hulp gevraagd! Fex | 5 | 07-05-2009 09:54 | |
Studeren |
Studie/opleidings richting vraag (PDB - MBA - SPD) APRILIA RS | 15 | 19-01-2007 21:45 | |
Algemene schoolzaken |
Vragen over thuis studeren Suuzel | 24 | 02-03-2006 19:31 | |
Algemene schoolzaken |
Van Havo naar Vwo Freshmaker | 13 | 13-10-2002 20:44 |