Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2003, 13:40
shy girl
shy girl is offline
Mensen ik weet et niet meer..ik dacht vorig jaar dat het allemaal goed zou gaan enzow ..want toen ging het mis op school..overspannen enzow nu blijven zitte en alles gaat goed op school. ma er is veel ruzie thuis enzow en ik zit nog steeds niet lekker in mn vel en heb vaak sombere gedachtes over het leven.
Ik ga sinds kort naar een meidengroep van het riagg maar ik heb heel veel tijd nodig om daar eens eindelijk iets over mezelfte vertelle..en nu zijn de gesprekken met mn psychologe gestopt..en dat kwam ook best hard aan enzow..gelukkig heb ik morgen afspraak met haar.
Ik ga ook 1keer inde 2weken naar een vertrouwenslerares op school. Maar ik begin de laatste tijd echt te denken; ze kan me wat, ze is niet normaal meer..etc
Ik had vanmiddag met haar afgesproken, komt ze de laatste 5minuten aanzette in plaats van 15min. En ze weet dat ik dat erg vind enzow, want ze is er aleen keer op aangesproke via mijn psych. Maar nu weet ik het echt niet meer..ik heb in die 5min gezegd dat ik vaak denk; mijn leven wordt nix meer enzow en dat ik niet weet wat ik ervan moet verwachten etc. ja dan zegt ze vanalles.maar niet 1ding waarvan ik zeg..owja!
Ik ben weer bezig met snijden/krassen en het gaat helemaal niet goed..normaal doe ik het 1keer inde maand ofzow en nu heb ik gewoon al 3keer gedaan in een week
aan de ene kant is het fijn op dat moment , maar ik ben zo bang dat het helemaal mis gaat enzow..ik heb niet eens de kans gekregen dit tegen mn vertrouwenslerares te zegge...ze moest naar de les na die 5min en ze zegt steeds maar..ik kan je er verdero ok niet mee helpen, je moet het vooralmet je psych bespreke.ok daar heeft ze gelijk in , maar weer hebi khet gevoel dat ze blij is als ik haar niet meerhoef te spreken. Ze is wel aardig enzow, ma vanmiddag moest ze dus na 5min weg ik krijg de kans niet alles te zegge..dan zegt ze weer ja het komt welgoed hoor en alles wat ik al wist, ok ze is geen psych ofzow maar zijn vertrouwensleraren er niet voor om te luisteren? ze vraagt dan wel vind je het erg als ik nu naar de les ga dan zeg ik ja niemand kan me tochhelpen hiermee endan zegt ze nee ikben geen psych er zijn ook andere leerlingen die met me praten enik geef les. als ik geen les heb kan ik langer metj e praten..ja wat heb ikdaaraa nik voel me op dat moment vet kut !!
ik heb dus niet kunnen zegge wat me precies dwars zat..
dus ik ga naar mn vriendinnen en zeg wat er is gebeurd..dus zij zo van ja ik sleep je nu naar die lerares want dit kan zo niet langer..ze moet met je praten. dus ik werd meegesleept en uiteindelijk kwam ze uit een les..en ging ze ff met me mee naar et kamertje..zeg ik zo ja ik weet zelf niet goed hoe het kan ma ik voel me zoo kut . en dan zegtze ja ik kan echt nix doen, blabla altijd hetzelfde....wat verwacht je nu dat ik doe vraagt ze dan aan mij? ik zo nix ...ikdenk zeg maar nix meer ..pfff ik kan niet meeer...ik snap dit niet ligthet aan mij ofzow???? dus ik kon weer nix zegge...zegt ze ja morgen ga je naar je psych en daar moet je alles mee bespreke.oftewel ikheb er nixmee te maken. dus ze ging weer naar der les ....nou ik weet niet meer wat ik hiermee moet hoor!! sorry voor het lange verhaal
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2003, 14:32
Not for Sale
Not for Sale is offline
Heb je haar gezegd dat het je ergert dat ze zo laat is? En dat je echt graag meer wil spreken?

Het is niet echt haar schuld en ook niet de jouwe. Zij is laat en kan naar vast weinig aan doen. Jij zou beter kunnen vertellen wat je er van vond. Meteen, bedoel ik. Ook over elkaar open zijn, anders is helpen moeilijk. Let op , ik wijs nog steeds geen schuldige aan. Want ik snap dat het moeilijk is. Toch denk ik niet dat zij een slechte vertrouwenspersoon is. Je wordt dat ook niet zomaar hoor. Het ligt min of meer aan de omstandigheden; korte tijd en aarzelende communicatie blijkbaar. Probeer te doen wat ik zei in het begin van mijn post. Ik vertrouw er op dat ook zij jou kan helpen.
Oud 30-01-2003, 14:37
moenbase
moenbase is offline
Hoi meisje,

'k heb het helemaal gelezen. 'k begrijp niet echt hoe zo'n vertrouwenspersoon zo kan reageren. Natuurlijk heeft ze ook andere lessen, maar als ze met jou een afspraak maakt, dan heeft ze maar te komen, en voldoende tijd met je door te nemen om het te bespreken.
Het is niet goed als je steeds krast of snijd, het zal niets oplossen, maar dat weet je. 'k begrijp waarom je het doet, maar er zijn zoveel andere manieren waarop je je mooie huidje niet hoeft te beschadigen!
Ik weet dat je er helemaal uit zal komen, ook al zit het de laatste tijd niet zo mee. Toch, 'k heb er zien vechten in bepaalde situaties en dat deed je steeds heel erg goed. Vorrig jaar zei je dat de meidengroep nooit goed gekeurd zal worden door je ouders. Maar, mams is er nu wel overeens dat het wel ok is toch?
Dat is al heel wat. En je hebt veel bereikt de afgelopen tijd, op school gaat het ook heel goed. En nu niet zeggen "ja het is maar havo". Nee, het gaat om jou inzet, en die heb je telkens goed laten zien. Heel goed zelfs. 'k ben heel erg op trots op je. En dat meen ik echt! Morgen heb je weer een afspraak met de psych. Je zei eerder dat het pas heel lang zou duren voordat jullie konden praten, maar dat zit dus behoorlijk mee. Niet iedereen, en niet alles is tegen je. Probeer je wat te concentreren op je successen in plaats van op de tegenslagen. 'k wil je er graag bij helpen als je dat wilt. 'k zal er in iedergeval voor je zijn!
Gelukkig heb je ook heel lieve vriendinnen die zich om je bekommeren. Je staat er niet alleen voor, onthoud dat. En, ik geloof in al jouw successen, en ook in alle successen die nog komen. Probeer wat meer in je zelf te geloven, ook al is dat niet altijd even makkelijk. Onthou waar je het voor doet, en voor wie je het doet; voor het lieve, leuke meisje dat graag gelukkig wilt zijn. En, die tijd komt wel, alleen gebeurd dat niet zomaar, daar moet je voor vechten, en dat kun jij wel tijgerinnetje
Oud 30-01-2003, 16:40
kleinedraak
Heey muts!!
Ik weet het ook niet. Ik geef moenbase gelijk dat je goed aant vechten bent dit jaar ech super. Je weet dat ik vaak problemen heb met die lerares(noem maar geen namen begint met een L)
Jij zegt maar steeds dat ik eerlijk tegen haar moet zijn. Ben dat ook tegen die van jou? En helpt ze je ech zo goed dat je al die ellende die je nu met haar doormaakt wil doormaken. Kun je niet beter alleen met je pschych blijve praten???nah ik hoor het wel denk er maar over na maar iniedergeval sterkte.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 17:20
KissMyJackass
KissMyJackass is offline
wow
dit ligt dus echt niet aan jou...
het is gewoon een vertrouwenspersoon van niks!!
dat ze alleen al vraagt wat zij er nou weer aan moet doen zegt al genoeg...
zij begrijpt blijkbaar haar taak gewoon niet. als ze niet weet wat ze eraan moet doen dat jij je kut voelt, kan ze dr nog altijd met je over praten, dat helpt altijd wel!!
aan depressiviteit valt niet iets concreets te doen, niks kan helpen, maar t kan ook in 1 x over gaan!! die lerares snapt dat gewoon allemaal niet. niet meer met haar praten dus
Reageren

Regels voor berichten