Hoi meisje,
'k heb het helemaal gelezen. 'k begrijp niet echt hoe zo'n vertrouwenspersoon zo kan reageren. Natuurlijk heeft ze ook andere lessen, maar als ze met jou een afspraak maakt, dan heeft ze maar te komen, en voldoende tijd met je door te nemen om het te bespreken.
Het is niet goed als je steeds krast of snijd, het zal niets oplossen, maar dat weet je. 'k begrijp waarom je het doet, maar er zijn zoveel andere manieren waarop je je mooie huidje niet hoeft te beschadigen!
Ik weet dat je er helemaal uit zal komen, ook al zit het de laatste tijd niet zo mee. Toch, 'k heb er zien vechten in bepaalde situaties en dat deed je steeds heel erg goed. Vorrig jaar zei je dat de meidengroep nooit goed gekeurd zal worden door je ouders. Maar, mams is er nu wel overeens dat het wel ok is toch?
Dat is al heel wat. En je hebt veel bereikt de afgelopen tijd, op school gaat het ook heel goed. En nu niet zeggen "ja het is maar havo". Nee, het gaat om jou inzet, en die heb je telkens goed laten zien. Heel goed zelfs. 'k ben heel erg op trots op je. En dat meen ik echt! Morgen heb je weer een afspraak met de psych. Je zei eerder dat het pas heel lang zou duren voordat jullie konden praten, maar dat zit dus behoorlijk mee. Niet iedereen, en niet alles is tegen je. Probeer je wat te concentreren op je successen in plaats van op de tegenslagen. 'k wil je er graag bij helpen als je dat wilt. 'k zal er in iedergeval voor je zijn!
Gelukkig heb je ook heel lieve vriendinnen die zich om je bekommeren. Je staat er niet alleen voor, onthoud dat. En, ik geloof in al jouw successen, en ook in alle successen die nog komen. Probeer wat meer in je zelf te geloven, ook al is dat niet altijd even makkelijk. Onthou waar je het voor doet, en voor wie je het doet; voor het lieve, leuke meisje dat graag gelukkig wilt zijn. En, die tijd komt wel, alleen gebeurd dat niet zomaar, daar moet je voor vechten, en dat kun jij wel tijgerinnetje