Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2002, 19:06
Verwijderd
Ik zit nu in 6 vwo, maar ik heb helemaal geen zin om te gaan studeren of op kamers te gaan. Daar komt bij dat ik nog heel jong ben (net 17). Het liefste zou ik gewoon zakken voor mijn examen en dan vwo6 nog ff relax overdoen, of een jaartje werken en reizen enzo, zodat ik daarna bij lui van mijn eigen leeftijd zit. Maar helaas zien pa, ma en mijn mentor dat niet zo zitten...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2002, 20:00
beuk
beuk is offline
Studeren is prachtig. Dat je jong ben klopt wel, ik merk het zelf ook wel, ik was 17 toen ik ging studeren (eind september jarig). Maar als je je gewoon volwassen gedraagt is er toch niemand die dat merkt?
Als je vind dat je nog vrij 'kinds' bent om het zo maar te zeggen is het misschien leuk om een tijdje naar het buitenland te gaan ofzo, dat doen ook veel mensen en je wordt er denk ik zeker heel zelfstandig van.

Maar goed, zoek een leuke studie en na 2 maanden wil je nooit meer terug naar dat schoolse, kiderachtige gedoe
Oud 18-02-2002, 20:20
ganralph
ganralph is offline
er zijn veel (toekomstige) studenten die met dergelijke problemen zitten.
sommigen gaan er een jaar tussenuit, anderen hebben 3 studies nodig om zich ergens thuis te voelen, maar bij de meeste anderen valt het uiteindelijk reuze mee.

je moet een keuze maken waar je jezelf heppie bij voelt; maar 'gaan studeren' is vaak ook een drempel waar gewoon je ff overheen moet.

weet je wel al wat je zou willen gaan studeren eventueel?

en heb je je leeftijd ook als probleem ervaren in je middelbare school klas? daar zou ik me niet al te druk over maken
Oud 18-02-2002, 21:31
Seneca
Seneca is offline
als je het examen kunt halen, waarom niet? Je kunt toch ook wel wat anders gaan doen? Lijkt me nuttiger dan de hele boel nog een jaar herkauwen, dan zul je niet echt meer gemotiveerd raken om verder te studeren. Reizen moet je financieel gezien wel aankunnen, anders een of andere vage cursus in buitenland/werken, whatever. Maarkzou wel je examen halen, in dat jaar tussen het examen en studie kun je zoveel nuttige/leuke/spannende/avontuurlijke/vul in wat je wilt dingen doen! zakken is saai, en als t niet hoeft... Bovendien kun je wel studeren zonder te studeren voor ff. Gewoon leuk leventje opbouwen en uitgaan enzo, die boeken en kennis komen later wel ... Tijd zat!
Oud 18-02-2002, 21:46
Balance
Balance is offline
vinden pa en ma het ook niet goed als je eerst een jaartje gaat werken ofzo? Dan kan je een leuke baan zoeken die misschien ook wel bij je komende studie van pas komt en vervolgens alvast mooi wat maandjes huur verdienen voor de kamer die je misschien het jaar er op gaat huren! Bovendien doe je bij zo iets superveel ervaring op!

En anders toch maar doorblijven zeuren over het jaartje naar het buiteland...
Oud 18-02-2002, 22:08
de abt van sion
de abt van sion is offline
Als je geen zin hebt om te gaan studeren, ga dan ook zeker niet studeren, want als je dat wel doet, word je een probleem voor iedereen en vooral voor jezelf.
Verknoei geen tijd, moeite, geld enz. aan iets waar jij toch niet slim genoeg voor bent (als je dat wel was, zou je zeker wel willen studeren). Geef de slimme mensen alsjeblieft de ruimte. Blijf bij je standpunt. Werken achter de kassa of als verkoopster is ook leuk, biedt zekerheid en levert geen risico op.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 09:07
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
...iets waar jij toch niet slim genoeg voor bent (als je dat wel was, zou je zeker wel willen studeren)...
da's een behoorlijk domme uitspraak
Oud 19-02-2002, 12:00
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Als je geen zin hebt om te gaan studeren, ga dan ook zeker niet studeren, want als je dat wel doet, word je een probleem voor iedereen en vooral voor jezelf.
Verknoei geen tijd, moeite, geld enz. aan iets waar jij toch niet slim genoeg voor bent (als je dat wel was, zou je zeker wel willen studeren). Geef de slimme mensen alsjeblieft de ruimte. Blijf bij je standpunt. Werken achter de kassa of als verkoopster is ook leuk, biedt zekerheid en levert geen risico op.
Kijk hier eens...
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 09:05
Bird
Bird is offline
Hey CrazyLou!

Ik herken je probleem wel een beetje. Ik had vorig jaar precies hetzelfde. Ik was ook zeventien toen ik ging studeren. Ik had er helemaal geen zin in, ik kon helemaal niemand, ik wilde niet op kamers, dacht dat ik het toch niet kon, enz.

Uit mijn ervaring kan ik vertellen dat het allemaal wel meevalt. Dat je zeventien bent maakt niet zo heel veel uit hoor. Wat maakt het uit als je op bepaalde (sociale) vlakken nog niet zo ver bent als anderen? Dat haal je vanzelf in.

Wat dat van die kamer betreft: daar moet je denk ik ook naartoe groeien. Ik wilde eerst ook niet, maar na een paar maanden zag ik in dat het toch wel erg handig is om dicht bij de uni te wonen enzow..

Je leert bovendien supersnel mensen kennen, in principe zijn er genoeg mensen die niemand kennen, dus je wordt heus geen outcast.

Ik zou zeker níet gaan werken: dat valt echt onwijs tegen. En als je eenmaal gewerkt hebt is het heel moeilijk om weer fulltime te gaan studeren. (gewend aan het geld en de vrijheid, blabla)

Wat ik zou doen is het volgende: ik zou gewoon lekker gaan studeren, kijk hoe het bevalt. Als je het nou helemaal niks vindt is er niks aan de hand, want als je voor februari met je studie stopt hoef je verder niks te betalen. Je kunt dan altijd nog gaan werken!

Nou, heel veel succes met je keuze!
Oud 20-02-2002, 10:47
Verwijderd
Ik wil ook niet meer studeren. Ik wilde architect worden. Nu zie ik niks meer zitten
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 17:39
Aniken
Aniken is offline
wha.. studeren is het mooiste wat er is!! zou nooit meer terug willen naar middelbare school... en zou mijn vwo6 ook zeker niet nog een keer willen doen!! Lijkt me verschrikkelijk, alles overnieuw doen terwijl je het allang af had kunnen hebben...
en inderdaad, na twee maanden wil je dus echt niet meer terug naar 'school'!!

Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 22:30
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
ganralph schreef:
da's een behoorlijk domme uitspraak
Nee, het is geen domme uitspraak, het is een provocatieve uitspraak. Wie werkelijk slim is, wil studeren. Dus: wie niet wil studeren, is niet werkelijk slim. Dat jij deze gedachte dom vindt, zegt meer over jou dan over mij. Jij behoort dus ook tot de grote groep mensen die niet nadenken voordat ze iets zeggen. Jammer.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 09:07
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Nee, het is geen domme uitspraak, het is een provocatieve uitspraak. Wie werkelijk slim is, wil studeren. Dus: wie niet wil studeren, is niet werkelijk slim. Dat jij deze gedachte dom vindt, zegt meer over jou dan over mij. Jij behoort dus ook tot de grote groep mensen die niet nadenken voordat ze iets zeggen. Jammer.
whahaha, wat een grappige reactie, zoveel onwaarheden in zo'n kort stukje.
ik dacht wel zeker na toen ik die reactie postte; ik sta er nog volledig achter (en volgens jou ben ik slim, want ik wil studeren)
jij denkt niet na, want je oordeelt al meteen over mensen die niet willen studeren. studie en 'slimheid' hebben lang niet altijd dat verband wat jij denkt
Oud 21-02-2002, 10:14
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ik zit ook in de 6e en ben ook pas net 17. Ik wil ook echt nog niet gaan 'studeren'. Ik ben er gewoon nog niet aan toe, dat voel ik. Waarschijnlijk ga ik volgend jaar een vooropleiding theater doen (fulltime) of wat werken en reizen. Maar ga alsjeblieft niet zakken omdat je nog niet wil gaan studeren. Dat is echt zonde. Ik bedoel, als je je diploma hebt ben je lekker van de middelbare school af en kun je in principe alle kanten op. Ga gewoon een jaartje wat anders doen als je er nog niet klaar voor bent. Ik vind dat je ouders daar echt wel wat begrip voor mogen opbrengen.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 11:25
beuk
beuk is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Nee, het is geen domme uitspraak, het is een provocatieve uitspraak. Wie werkelijk slim is, wil studeren. Dus: wie niet wil studeren, is niet werkelijk slim.
Onzin. Iemand die slim is kan studeren, en zal ook heus wel beseffen dat dat waarschijnlijk de beste manier is om zichzelf voor te bereiden op de toekomst. Of diegene zin heeft om te gaan studeren staat daar volkomen los van.

Citaat:
Dat jij deze gedachte dom vindt, zegt meer over jou dan over mij.
Dit is op dit forum een veelgehoorde uitspraak van mensen die op alle macht trachten extreem intelligent over te komen. De uitspraak doet ook altijd een glimlach op mijn gezicht ontstaan, niet alleen omdat het waar is, maar omdat het zo overduidelijk is.

DUH, tuurlijk zegt zijn reply meer over zichzelf dan over jou. Wat denk je nou zelf? Het is toch zijn visie? Het feit dat hij zijn mening incorrect formuleert ('da's' ipv 'ik vind') doet daar niets van af.

Citaat:
Jij behoort dus ook tot de grote groep mensen die niet nadenken voordat ze iets zeggen. Jammer.
Jij behoort tot de kleine groep mensen met een enorm grote mond maar die nauwelijks informatie over zichzelf prijsgeven. Ondertussen doe je er alles aan om zo negatief mogelijk over te komen en alles en iedereen af te kraken.
Oud 21-02-2002, 11:45
blackteas
blackteas is offline
Citaat:
crazylou schreef:
Ik zit nu in 6 vwo, maar ik heb helemaal geen zin om te gaan studeren of op kamers te gaan. Daar komt bij dat ik nog heel jong ben (net 17). Het liefste zou ik gewoon zakken voor mijn examen en dan vwo6 nog ff relax overdoen, of een jaartje werken en reizen enzo, zodat ik daarna bij lui van mijn eigen leeftijd zit. Maar helaas zien pa, ma en mijn mentor dat niet zo zitten...
als je het egt wil heb je shijt aan hun het is tog jou leven? je ouders betalen dan wel je school misschien maar als je deze school afmaakt kan je daarna tog gewoon gaan werken of reizen.
Reageren

Regels voor berichten