Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ik vind t best zoals t is hoor |
![]() |
|
Het probleem met musea is heel vaak dat met het geld dat de mensen betalen, het museum gewoon onderhouden moet worden en het personeel betaald moet worden.
Als je een musea gratis wil maken voor jongeren tot 18 jaar, zou je dan als museum een aanvullende bijdrage van de overheid mogen ontvangen, maar dat is nu niet te doen, omdat de overheid op alles wil en moet bezuinigen. Ik ben wel vóór het idee, of in ieder geval moeten de musea meer toegankelijker zijn voor jongeren, dus dan in ieder geval goedkoper (hoewel dat nu ook al het geval is). Bibliotheken zijn meestal al gratis voor jongeren tot 18 jaar. Ik moet nu betalen, maar omdat ik studeer mag ik weer gratis boeken lenen in de Universiteitsbibliotheek. Dus dat is het probleem niet zo, lijkt mij.
|
![]() |
Ik vind niet dat het gratis moet worden. Het overgrote deel van de jeugd maakt helemaal geen gebruik van deze faciliteiten. Wanneer we de subsidies hierop dus stopzetten, hoeven deze mensen niet meer te betalen voor iets waar ze toch geen gebruik van maken.
Wat ik dan, als tegenprestatie, wel een goed idee vind, is het subsidiëren van de individuele toegansbewijzen of iets dergelijks. Op die manier worden de verstrekte subsidies veel beter verdeeld over de mensen die wel gebruik van de faciliteiten maken en de mensen die er geen gebruik van maken.
||
![]() |
Citaat:
Gratis ![]() 20 euro per jaar hoor vanaf je 16e hier... (openbare bieb Hilversum Centraal) pasje kost ook geld, namelijk 3 euro, maar die betaal je maar eenmalig.. internet is gratis ja. nee, na 3 weken ![]() |
![]() |
|
bieb zeker gratis. En niet aleen tot 18 jaar. Immers voor je studie na je middelbare school heb je ook veel boeken nodig. Oke ze hebben meestal op school wel boeken, maar zeker niet allemaal. Dus ik vind dat voor jongeren die een studie doen het gratis moet zijn. Eigelijk zal je het zo moeten regelen dat een college kaart tevens een bieb kaart is. Lekker makkelijk.
Enne museum. nee, dat hoeft niet zo nodig gratis. Al trekt een gratis museum natuurlijk wel veel meer mensen. Kijk maar naar engeland, waar veel meer mensen naar het museum. Alleen omdat het gratis is. Tja... Kan me er wel wat bij voorstellen. Soms betaal je zo veel dat het niet echt de moeite waard is. Immers je gaat niet zomaar voor een uurtje naar een museum. daarvoor is het te duur. Dus ja. Niet gratis, maar wel speciale acties.
||
Citaat:
Kortom: kvind dat dat wel gratis zou moeten zijn. Of nou ja, een pasje laten maken, das logisch dat het geld kost. Maar die boeken heb je gewoon nodig voor school en voor je ontwikkeling is het ook wel handig ![]() 20 euro vink gewoon te duur.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Als ze nu eens op school het gebruiken van internetbronnen aan banden zouden leggen? Laatst iemand met een PWS gezien die alleen maar sites had, de boeken die als bron aangevoerd waren waren zo goed als niet gebruikt. Is toch pure onzin?
||
Citaat:
Verder ben ik voor om bibliotheken gratis te maken voor jongeren. En ze korting te geven bij musea (al is dat al vaak zo). Maar bv in Engeland zijn veel musea al gratis, weet iemand waar dat dan van betaald wordt? |
![]() |
|
Ik denk dat het gratis moet zijn voor scholieren en studenten.
Ik denk dat het het erg stimuleert. Laatst had ik het er met iemand over en die zei dat dit in Amerika zo was en dat daar veel mensen dan ook meer naar het museum gaan. Ik weet niet precies hoe dit zit, ik heb het ook maar van horen zeggen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
Bij ons is het zo dat je (ik geloof 17.50 euro moet betalen per jaar... Dan moet je 10 eurocent betalen per boek per dag dat je te laat inlevert, en je moet ook betalen als je de boeken wilt verlengen!!!
![]() ![]()
|
![]() |
Ik vind dat ze eerst eens alle bibliotheken gelijk moeten trekken: alle kosten overal hetzelfde. Het liefst natuurlijk gratis abonnement, ik vind het wel logisch dat ze je eenmalig laten betalen voor het pasje. Hier betaal je 5 euro voor een pasje en
16 t/m 20 jaar: 13,50 21 t/m 64 jaar: 23,50 ![]() 65+: 16,75 Internetten/cd's/films kosten extra. In Breda bv betaal je nog 15 cent per geleend boek extra, bovenop de abonnementskosten. Musea zijn al véél goedkoper voor jongeren, door speciale acties voor jongeren en door bv CJP/Rabobank.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Op welke partij ga jij stemmen en waarom? Anne | 70 | 26-04-2002 21:48 |