Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2003, 14:31
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
heeft iemand hier tips voor?
ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals bijt-ex (of hoe je het ook schrijft). en ook een keer met een weddenschap met mijn oom, dat heb ik een maand volgehouden maar toen begon ik weer te bijten en ik wil er gewoon vanaf.
kan iemand mij helpen?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 14:33
tacidvs
tacidvs is offline
Gewoon geen dramatische toestanden van maken en niet doen.
Oud 07-01-2003, 15:34
Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Gewoon geen dramatische toestanden van maken en niet doen.
Leuke tip, maar niet heus... Je doet het automatisch weet je wel, dat is wat anders dan "gewoon effe ermee stoppen"...
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 16:48
appelsientje87
appelsientje87 is offline
kwil er ook vanaf
kheb het nu weer 3 weken volgehoude ma gistere was de drang weer te groot en heb ik ze weer allemaal afgebeten
kdoe er meestal gewoon nagellak op ( maar ge zijt een jonge dus veel zal je daar ni aan hebbe denk ik
alsk dan wil bijte proef je zo die smaak van dien nagellak en dan is mijn zin om verder te bijte wel over ze
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 17:24
Thomas
Thomas is offline
Je kan natuurlijk op je nagels pleister plakken, maar dan ziet er niet echt uit. Dus het enige echte advies is gewoon ermee stoppen. Niets meer en niet minder.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 19:37
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
ModuM schreef:
Leuke tip, maar niet heus... Je doet het automatisch weet je wel, dat is wat anders dan "gewoon effe ermee stoppen"...
Een klein beetje zelfbeheersing zou niet weg zijn.
Oud 07-01-2003, 19:56
Jesselyn
Jesselyn is offline
Er zijn bij de drogist/apotheek speciale balsem voor die je erop kan smeren. De smerige smaak moet je er dan van weerhouden.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 16:35
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
Jesselyn schreef:
Er zijn bij de drogist/apotheek speciale balsem voor die je erop kan smeren. De smerige smaak moet je er dan van weerhouden.
klopt ik heb zelf al bijt-ex geprobeert maar na 1 keer jehanden wassen is het er af en anders wen je aan de smaak dat had ik in elk geval
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 09:37
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik denk toch dat het met zelfbeheersing te maken heeft.
"Ik wil niet meer bijten", is geen goede reden
"Ik wil lange nagels!", is beter.
Pas als je het écht wil, lukt het ook.

*Ex-nagelbijtster*
Oud 09-01-2003, 10:28
Verwijderd
Ik was ook zo'n nagelbijtster, op een dag zei ik tegen mezelf: LANGE NAGELS! En het is gelukt. Als je je nagels gaat verzorgen, door continu crème op je handen te smeren, je nagels te lakken en mooi netjes af te knippen, gaat het al snel makkelijk. En toen ze bij mij eindelijk een beetje lang begonnen te worden, had ik helemaal geen aandrang meer om te bijten. Bovendien worden ze steeds harder en bijt het niet lekker meer. Beeld je gewoon in dat elk randje dat je afbijt in je maag blijft hangen en langzaam vormt zich een hele nagelprop in je maag, niet dat het waar is, maar het werkt wel. Succes!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 15:22
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
Hermione schreef:
Ik was ook zo'n nagelbijtster, op een dag zei ik tegen mezelf: LANGE NAGELS! En het is gelukt. Als je je nagels gaat verzorgen, door continu crème op je handen te smeren, je nagels te lakken en mooi netjes af te knippen, gaat het al snel makkelijk. En toen ze bij mij eindelijk een beetje lang begonnen te worden, had ik helemaal geen aandrang meer om te bijten. Bovendien worden ze steeds harder en bijt het niet lekker meer. Beeld je gewoon in dat elk randje dat je afbijt in je maag blijft hangen en langzaam vormt zich een hele nagelprop in je maag, niet dat het waar is, maar het werkt wel. Succes!
zo heb ik het ook met die weddenschap gedaan maar na een maand ging ik wel wee bijten, dat doe ik automatisch in de les omdat ik niks anders te doen heb. ik dnke er eigenlik gewoon nit bij na...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 16:30
Verwijderd
nagelbijten doe ik ook, en dan vooral omdat ik voortdurend iets met m'n handen moet doen
als dat bij jou het geval is, kun je wat kleine speeltjes of stressballetjes of kopen, of fijn voelende stenen zoeken, en die in je jaszakken en in je schooletui doen, als je dan merkt dat je aan het nagelbijten bent dan pak je een van die dingetjes en ga je daar iets mee doen, gewoon bevoelen of ronddraaien in je handen of je handen het dingetje aan elkaar door laten geven of er een beetje mee gooien ofzo... bij mij werkt dat wel
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 17:39
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
sarahbressers schreef:
nagelbijten doe ik ook, en dan vooral omdat ik voortdurend iets met m'n handen moet doen
als dat bij jou het geval is, kun je wat kleine speeltjes of stressballetjes of kopen, of fijn voelende stenen zoeken, en die in je jaszakken en in je schooletui doen, als je dan merkt dat je aan het nagelbijten bent dan pak je een van die dingetjes en ga je daar iets mee doen, gewoon bevoelen of ronddraaien in je handen of je handen het dingetje aan elkaar door laten geven of er een beetje mee gooien ofzo... bij mij werkt dat wel
dat is precies het probleem. ik hebd at ook al geprobeerd met een pen, maar dan ging ik op de pen bijten en dan ging ik van zelf weer nagelbijten...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 17:42
Verwijderd
er zijn ook wel bijtringen te koop in een speelgoedwinkel ofzo, bij de dingen voor 2-3 jarigen
op een steen ofzo bijt je toch niet zo gauw?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 20:06
Big Brother
Big Brother is offline
nagelbijten is niet echt een verslaving van "ik moet ik moet ik moet", maar het is iets wat je geheel onnadenkelijk doet (meestal)
bij mij heeft bijt-ex dan ook wel een beetje geholpen (niet dat ik het vies vond, ik vond het op een gegeven moment zelfs lekker ) maar het attendeerde mijzelf erop als ik weer zon vinger in me mond stopte
als je het dan op blijft smeren zodat je het telkens weer merkt en dan gewoon stopt...
en als je dan weer een beetje redelijke nagels hebt moet je ze gewoon steeds kort knippen, niet zodat het pijn doet, maar wel kort genoeg omt e zorgen dat je niet kan bijten.. na 2 weken was bij mij de drang kompleet weg
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 21:17
Balance
Balance is offline
Citaat:
appelsientje87 schreef:
kwil er ook vanaf
kheb het nu weer 3 weken volgehoude ma gistere was de drang weer te groot en heb ik ze weer allemaal afgebeten
kdoe er meestal gewoon nagellak op ( maar ge zijt een jonge dus veel zal je daar ni aan hebbe denk ik
alsk dan wil bijte proef je zo die smaak van dien nagellak en dan is mijn zin om verder te bijte wel over ze
mss kan ie er doorzichtige nagellak op doen? Of nagelverharders, dat maakt het moeilijker om ze d'r af te bijten en dan vind je het mss niet leuk meer.
Ik zelf ben er ook door middel van nagellak, nagelverharders en 'ik wil lange nagels!!!!' vanaf gekomen.
Oud 12-01-2003, 14:03
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
die goedjes zijn idd niet de beste manier om te stoppen....
ik beet eerder ook nagels, tot ongeveer n half jaar terug.
ik heb bite-ex geprobeerd, maar dat is niet vies genoeg, en nog iets anders, met n sponsje, maar daardoor ging het aan mijn hele vingertoppen zitten, en alles wat je vanaf dat moment aanraakt smaakt erna...en geloof me...tis veel ranziger dan bite-ex...
toen heb ik geprobeerd met sokken...
ik beet nagels als ik saafs in bed lag en niet kon slapen, dus deed ik sokken om mn handen ( handschoenen zijn de warm )...maar toen ging ik overdag bijten...hielp dus ook niet....
dus besloot ik dat ik het dan maar helemaal alleen moest doen....
en dat is direct de eerste keer gelukt als je nagels eenmaal beginnen te groeien heb je niet meer zo snel de neiging om te bijten...en hoe langer je gestopt bent, hoe sterker je nagels worden...ze zullen dan dus ook niet meer zomaar inscheuren...

mjaah das dus mijn verhaal... k hoop dat je der wat aan hebt...suc6!
Oud 14-01-2003, 22:43
Verwijderd
Ik denk toch dat zelfbeheersing de beste methode is. Zelf heb ik ook nagels gebeten, maar op een gegeven moment wilde ik dat niet meer. Ik heb toen tegen mezelf gezegd dat ik geen nagels meer mocht bijten en werd steeds kwaad op mezelf als ik het wel deed. Binnen een paar weken was ik ervan af en heb daarna nooit meer nagels gebeten.
Ik weet ook wel dat dit niet voor iedereen geldt en dat het vooral een kwestie van zelfbeheersing is, maar je moet het gewoon echt willen, dan moet het toch echt wel kunnen lukken hoor.
Succes!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 20:09
Andora
Andora is offline
ik beet eerst nagels (nu nog af en toe als ik gestresst ben ) en heb kunstnagels opgedaan. Want ik beet bijna onbewust en heb nu wle beter door dat ik weer wil gaan bijten, zodat ik het niet doe.
en zelfbeheersing idd, je moet het zelf willen, anders werkt het niet denk ik.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 22:02
akhen
akhen is offline
Draag dan de hele dag HANDSCHOENEN, laten we zeggen 3 maanden lang ofzo, naar school met handschoenen, thuis met handschoenen, onder de douche, met plastic handschoenen....tja...klinkt beetje overdreven, maar als je werkelijk bijna alles heb geprobeerd, HANDSCHOENEN dan maar....of anders koop anti-nagelbijt-spul, dat smeer je op je nagels, en op het moment dat je op je nagels bijt, kots je je helemaal leeg, zo ranzig is dat spul
Oud 17-01-2003, 12:27
Pluche
Pluche is offline
ok ik bijt ook nagels sinds ik klein ben, zeg al ongeveer 14 jaar ofzo. niks helpt, bit-ex, handschoenen, pleisters ( ja mn ouders hebben al alles geprobeerd) bijvoorbeeld een ringetje beloven als ik lange nagels zou hebben. NIKS HELPT!!!
ik bijt nog steeds, gewoon zelfs als ik een keer niet gestressd ben
mn zusjes bijten ook, hoewel 1 nu heeft ingezien dat lange nagels ook wel mooi zijn ik ben nog steeds bezig om te stoppen, heb ook een tijdje nepnagels geprobeerd en nagellak, maar ja dan ging ik die nagellak er weer afkrabbelen.....
het is een ramp misschien iemand die mee een tip kan geven, die ie zelf heeft gebruikt om er af te komen...
please, ik heb het nu ook wel weer een beetje gehad..
Kus
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 14:19
Big Brother
Big Brother is offline
ik zeg toch: knip ze gewoon kort zodat je niet eens meer KAN bijten, knip ze om de dag weer bij en op een gegeven moment is de drang ook weg
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 21:39
heuhj
heuhj is offline
ik had hier laatst ook een topic over gelezen, daar stond in dat als je het echt perse wil, dat je dan stopt. Het ging om het doorzettingsvermogen. Na het lezen van die topic heb ik erover nagedacht, en nu bijt ik geen nagels meer... heel raar... maja ik hoop dat je er wat aan hebt
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 13:04
ringpower
ringpower is offline
kheb er last van gehad. (hoe ik er van af kwam). ik smeerde een ranzig zalfje op mn nagels. gewoon iets wat ik smerig vind. en als ik begon te bijten raakt mn tong die zalf aan en moest ik over mn nek, kotsen dus (figuurlijk dan) en nu na een paar weken is het niet meer nodig en doe ik het niet meer

mazzels
Oud 20-01-2003, 16:08
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
Big Brother schreef:
ik zeg toch: knip ze gewoon kort zodat je niet eens meer KAN bijten, knip ze om de dag weer bij en op een gegeven moment is de drang ook weg
mijn nagels zijn al zo kort dat ik er niet meer met een nagelknippertje bij kan, dus dan kan ik ze nogal moeilijk af knippen maar afbijten kan nog wel en als dat niet meer kan begin ik velletjes te bijten.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 10:02
Verwijderd
ik heb een buurmeisje die gigantische nagels had.
zij heeft me ermee geholpen en nu ben ik er vanaf.
ik heb ook dat byte-ex gebruikt maar als ik chips ging eten smaakte de chips ook naar dat spul.
dat was dus geen succes.
maar ik bijt al zo lang geen nagels meer dat ik niet eens meer weet hoe ik er vanaf ben gekomen.
maar ik zou er zo niet echt een tip voor hebben.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 14:07
Shadow X
Shadow X is offline
Hier nog een bijter...

Het lijkt te maken te hebben met 'het echt willen'
Wil ik dan stoppen?
Ja best wel, maar zoals iemand hier eerder ook al zei, gaat het onbewust.
Ik denk dat ik het maar eens iets meer zou moeten willen.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 14:37
Big Brother
Big Brother is offline
ja gebruik dan otch amar iets als bite-x, dat je er dus bewust van maakt dat je bijt als je de dicipline dan verder zelf kan opbrengen, ben je er zo vanaf
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 13:09
Fiek
Fiek is offline
ik heb een zusje die het ook doet...en dan alleen niet de nagels maar dan ook verder....Zijn er mensen die dit nog meer doen??
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 13:31
Verwijderd
Citaat:
somebody special schreef:
Ik denk toch dat het met zelfbeheersing te maken heeft.
"Ik wil niet meer bijten", is geen goede reden
"Ik wil lange nagels!", is beter.
Pas als je het écht wil, lukt het ook.

*Ex-nagelbijtster*
dat helpt bij mij dus mooi niet, dan moet ik om de haverklap mijn nagels vijlen want als ik maar merk dat er een haakje aan zit zit er mee in mijn mond.

Wat bij mij een tijdje(2 weken maar heeft geholpen was bijtex,nagelvijl en witte nagellak omdat witte randje na te bootsen, daar was ik dan ff trots op,toen kreeg ik een beetje spanning en hap, was dus met sollicitatie, heb ik nagels en dan bijt ik ze eraf

Laatst gewijzigd op 31-01-2003 om 13:33.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten