Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het punt is dat Maastricht geen echte klassieke universiteit heeft. Ten eerste hebben ze maar een zeer beperkt aantal opleidingen. Ten tweede bestaan ze pas 25 jaar en hebben ze daardoor nauwelijks een naam en ten derde geven ze les op een HBO-manier.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
En voor de Maastrichtenaren: zie eerst maar eens dat Coco of Koko (of hoe schrijf je dat) toegelaten wordt tot het AHC ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En die HBO manier van lesgeven...wat is daar nou weer mis mee?
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Dan zou je toch moeten weten dat de naam van een universiteit geen reet zou moeten uitmaken. Per slot van rekening: Waar staat de de universiteit van Nijmegen nou bekend om? Voor zover ik weet nergens om. En BTW, jij zou de lullo moeten zijn...jij studeert rechten, ikke niet ![]() ![]()
|
![]() |
[/b][/QUOTE].
. Per slot van rekening: Waar staat de de universiteit van Nijmegen nou bekend om? Voor zover ik weet nergens om. [/B][/QUOTE] De KUN is een universiteit die opleidingen in alle richtingen aanbiedt en dateert ook van voor de oorlog. Dat maakt de KUN een klassieke universiteit. Ik zou niet graag aan een universiteit zonder traditie en ervaring willen studeren, maar ieder zijn eigen keus. En als je op een HBO-manier les wil krijgen moet je naar het HBO gaan. In maastricht krijg je PGO-onderwijs waar alles wordt voorgekauwd. Enige zelfstandigheid is niet meer nodig, het lijkt wel middelbare school.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Ik heb nu verder niet veel zin om hierop in te gaan, een andere keer wel. Wat ik wel nog ff wil zeggen, is dat ik het idee krijg dat je iets tegen HBO-opleidingen hebt. 't Zal wel aan mij liggen.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En koko, die gaat helemaal niet bij het ahc Mikkie*** Ik wil je feliciteren met deze fantastische keus, en als je met een enthousiaste ervarings deskundige wilt praten moet je maar ff toevoegen bij msn. quintenp@hotmail.com |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
jij weet dus duidelijk niet wat pgo inhoudt (in maastricht althans). ik heb er zelf ruim een jaar gestudeerd; en er zijn juist heel veel studenten wiens studie stuk loopt op het pgo vanwege de grote zelfstandigheid die vereist is. ik zal ook nooit meer vrijwillig voor pgo kiezen, want imho werkt het niet, maar zeg ajb niet dat het een schoolse manier van studeren is. maastricht als stad schijnt heel erg leuk te zijn, hoewel ik het er nooit echt leuk heb gevonden (kan door persoonlijke dingetjes komen) de enige vereniging die volgens mij lid zou willen worden van AHC of zo is tragos (aka tragisch) [Dit bericht is aangepast door ganralph (16-02-2002).]
||
![]() |
Citaat:
Als je onderwijs krijgt in kleine groepen, van niet eens hoogleraren waarbij je elke dag een soort 'taak' lees huiswerk moet doen, vind ik dat verdacht veel op school lijken.
||
![]() |
Citaat:
En houd nou godverdomme op om zo beerbuigend op het HBO neer te kijken, verrekte klerelijer.
||
![]() |
Citaat:
de zelfstandigheid en verantwoordelijkheid zijn veel groter dan op een school. je krijgt ook gewoon colleges van hoogleraren. op elke universiteit moet je zelf studeren; pgo biedt geen 'schoolse' structuur daarin, maar pgo zorgt ervoor dat je 'actiever' met de stof om KUNT gaan. helaas voor jou, maar het pgo-systeem wordt meer en meer ingevoerd (in wo en hbo). trouwens op de middelbare heb ik nooit in kleine groepen gewerkt; gewoon klassikaal (lees: college) wellicht is dit in de 2e fase wel zo; maar die is op hetzelfde idee gebasseerd als pgo (de school wordt dus aangepast aan de uni oid, niet andersom) nogmaals ik heb een vreselijke hekel aan pgo, maar de theorie is goed bedacht en die verdedig ik dus hier (en niet de practische uitvoering) [Dit bericht is aangepast door ganralph (17-02-2002).]
||
![]() |
Citaat:
Once again, ik ben niet neerbuigend. Ik vind alleen dat de verschillen tussen HBO en WO moeten blijven bestaan en dat HBO en WO dus niet moeten proberen op elkaar te lijken. Als ze dat wel willen moeten ze HBO en WO maar samenvoegen.
|
maastricht lijkt me een hele gezellige stad. MAar het onderwijs daar lijkt mij niet zo leuk. Ik ga in Tilburg studeren, maar ach volgens mij is het overal wel gezellig. En je gaat naar mijn weten toch niet naar een universitiet voor de historie!!!
|
ben een paar dagen in maastricht geweest met school en ben helemaal weg van de stad!
heb er o.a. de toneelacademie bezocht en dat zag er ook perfect uit! Maar gewoon de sfeer in maastricht, gezellig, mooi, vrolijk (oke, het was wel lekker weer toen dus met regen zal het er misschien wel anders uit zien) vond ik echt heeeeeeelemaal fantastisch!
|
![]() |
Jongens, hou eens op met modder gooien! Nergens voor nodig.
Ik studeer zelf ook in Maastricht. Het PGO is juist het tegendeel van alles voorgekauwd krijgen. Je hebt een blokboek, en daar staan een aantal taken in (11) Dat is een casus, een geval dast zich voordoet, bijvoorbeeld over een onderzoek mbt lasertherapie bij enkelbandletsels. Je zit met z'n tienen in een onderwijsgroep, en een ouderejaars, de tutor, erbij. Dan ga je zelfstandig met z'n tienen de probleemstelling formuleren: wat is de algemene vraag mbt de tekst die wordt gegevn. Dan komt de brainstorm: je gaat alles wat in je opkomt met betrekking tot dat onderwerp spuien en opschrijven. Als de brainstorm ongeveer klaar is, ga je leerdoelen formuleren: een aantal vragen opstellen die de kern van de zaak naar boven moeten halen. Dit doe je slechts met de studenten, zonder interventie van de tutor, die is er namelijk vooral om in te grijpen als je te ver van het onderwerp af gaat, te weinig over een onderwerp hebt of als er twee personen echt in heftige discussie met elkaar gaan. Dan is de bijeenkomst afgelopen. In de tussentijd ga je naar de bieb, en ga je in de literatuur die daar staat alle informatie opzoeken die betrekking hebben op de leerdoelen, zodat je die kunt beantwoorden. In de volgende owg-bijeenkomst ga je weer met z'n allen om de tafel zitten, en behalndel je per leerdoel wat iedereen heeft gevonden. Je vult elkaar dus als het ware aan. Dit is dus een zeer grote mate van zelfstandig werken, omdat je dus geen boeken hebt waar de leerstof zo mooi instaat, maar je moet dus je eigen leerstof sleceteren, verzamelen, samenvatten en perfectioneren. Je schrijft dus als het ware je eigen leerboek en toetsstof. Je moet dus echt veel zelfdicipline hebben om het aan te kunne, want als je de kantjes er van af loopt, heb je gewoon niks om te leren aan het einde van het blok. Over het algemeen bevalt de stad Maastricht mij heel erg goed. Het is mooi, gezellig, leuke winkels, geen doolhof. De studentenverenigingen zijn ook leuk. Ik zit zelf bij Circumflex (leuk!!!) Tragos is een beetje de kak van Maastricht, willen graag studentencorps zijn maar dat kan toch niet want wij zijn de oudste vereniging. Koko is het meest losse, weinig stimulatie tot contactlegging, geen ontgroening. En Saurus is een roeivereniging, ook gezellig. Dat zijn de vier grootste verenigingen van Maastricht. Bij onze vereniging heb je een grote variatie van studenten, van gw en geneeskunde, rechten en IB, tot onderwijswetenschappen en kunstacademie. Het kamers vinden hier is gemiddeld, niet extreem moeilijk, maar ook niet echt makkelijk. Over het algemeen is Maastricht een keigezellige stad om in te studeren en te wonen. Als je hier komt studeren, doe mee aan de INKOM aan het begin van het jaar!
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maar wees goed voorbereid wat betreft je studie, kom kijken naar Open Dagen, loop rond door de stad. Ik woon vlakbij Maastricht maar ga in het Noorden (nou ja, Westen ![]() Maar ik weet zeker, wat de stad betreft, zal ik altijd met plezier terugkomen, want Maastricht heeft een sfeer die je niet overal tegenkomt ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
leuke voorvallen schimmel | 498 | 15-11-2006 21:12 | |
De Kantine |
Welk station is het dichtste bij jou in de buurt? peaceflower | 328 | 14-01-2005 23:21 | |
De Kantine |
Wat is er irritant aan de plek waar je woont? WishfulDreaming | 91 | 19-09-2004 08:38 | |
Vrije tijd |
[Kosten] Fitness aap777 | 27 | 11-09-2004 17:49 | |
Liefde & Relatie |
Kan jij afknappen op een accent? Aafster | 109 | 12-08-2002 12:10 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Meisje (17) in Maastricht neergeschoten Oen | 41 | 29-07-2002 13:00 |