Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Meestal heb ik net genoeg om van rond te komen. Ik woon samen met mijn vriendin en als we de Stufi bij elkaar optellen en daar nog mijn maandelijkse lening van de IBG bij optellen komt het maandbedrag op ongeveer 800 euro. Als je daar schoolkosten eten/drinken kamerhuur etc. vanaf trekt kom ik op ongeveer -100 euro. Ik ben dus in ieder geval niet rijk. Gelukkig krijg ik ook zo af en toe een bijdrage van mijn ouders en kan ik net rondkomen.
PS: Vanochtend is er een landelijk onderzoek gepubliceerd naar welvaart onder studenten. De conclusie was dat studenten arm zijn. Misschien is het voor jou een idee om dat artikel eens op te zoeken.
|
![]() |
Ik ga dan pas over 4 maanden op mezelf, maar zie er wel wat tegenop om rond te komen.
M'n ouders hebben ook niet veel geld en een bijdrage leveren zullen ze toch nooit doen. Ik zal dan ook alles zelf moeten doen, maar dat komt hopelijk wel goed. Groetjes Ben(die dan niet veel zal kunnen stappen, maar daar dan ook niet veel tijd voor heeft ![]()
|
![]() |
Ik studeer nog niet, maar als ik dat ga doen betaalt mijn moeder mijn collegeld en boeken en van mijn vader krijg ik 650 gld per maand (gescheiden ouders), verder krijg ik ook nog een beurs maar dat is alleen een basisbeurs. Mwoah, ik weet eigenlijk niet of dit veel is of niet.
|
Maar ik zit nou met het probleem dat mijn ouders aan iedereen ongeveer evenveel willen uitgeven, en omdat ik een oudere broer heb, volgt iedereen dus min of meer in zijn voetsporen, hij gaat gewoon 10 km verderop studeren en neemt een 2 jarige opleiding, ik heb de zeik dat ik wat meer wil en daarom naar de TUE ga, en treinen wil ik niet, dus moet ik wel daar heen. Dus echt veel meer dan mijn 20€ die ik nu heb hoef ik waarschijnlijk niet te verwachten. En de grote zeik is dat mijn moeder het idee heeft dat een ingenieur bakken met geld verdient, en dat er op de leningen voor studenten maar o% rente zit
![]() |
![]() |
|
Ik ben nog niet arm, maar ik zit ook nog niet op kamers. Wanneer ik eenmaal op kamers zit zal het wel lastig worden, want mijn moeder leeft ook maar van een uitkering, dus grote geldsommen hoef ik niet te verwachten.
|
![]() |
Hmm, tja, wat is arm. Ik kan best wel eten en drinken enzow, maar ik zit aan het eind van elke maand best wel krap. Dan is het dus weer niet feesten, terwijl ik dat natuurlijk wel zou willen.
Verder moet ik er wel op letten wat ik koop; broeken van 300 piek zitten er voor mij niet meer bij. En als ik een keer een week niet werk (ziek ofzow) kom ik dus niet uit. Ik weet alleen niet of je dat arm wilt noemen, het is, vind ik, sowieso wel krap. Wat hebben studenten het toch zwaar, pff ![]()
|
Hmm ik zou best in die polo's kunnen lopen als ik dat het geld waard zou vinden. Ik krijg zo'n 550 gulden Studiefinanciering en heb daarnaast een baantje waarmee ik gemiddeld zo'n 1000 gulden in de maand verdien. En ik woon nog thuis.
![]() [Dit bericht is aangepast door Choong (28-02-2002).] |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik ben op zich niet arm, omdat ik de volle lening heb aangevraagd (= ongeveer 650/700 euro in totaal dat ik van IB krijg, per maand). Als ik alleen het basisbedrag zou krijgen kom ik net toe voor m'n huur ofzo, daar red ik het dus niet mee. Ik geef wel niet alles uit wat ik krijg omdat ik het dus ook nog terug moet betalen.. maar aangezien ik de huur per 3 maanden moet betalen is zo'n groot bedrag lenen handiger. Ik werk overigens niet daarbij en krijg ook niks van m'n ouders (ze betalen wel soms wat, kleding of boeken enzo, maar dat is onregelmatig en geen cash geld). 'k Zoek van de zomer wel wat werk... heb ik nu nog geen zin in/tijd voor. |
![]() |
|
niet echt arm, ik heb vrienden van me die met minder moeten toekomen elke maand. maar ik zal toch in de vakantie hard moeten werken om het volgende jaar te betalen. gelukkig betalen mijn ouders al mijn schoolkosten (boeken, excursies, materiaal, hamer, ...)en de dokter, maar al de rest (eten, kleren, uitgaan, andere leefdingen (zeep enzooi he), cultuur, reizen, ...) moet ik zelf betalen, meer geld bovenop mn zakgeld vragen zit er ni bij, zelfs ni als ik blut ben, gelukkig kan ik wel nbtje met mn geld op zodat dat nooit gebeurt.
|
![]() |
ik ben totaal niet arm. Woon op kamers, krijg ongeveer €300 per maand en mijn ouders betalen mijn schoolgeld en mijn sportkleding (doe sportopleiding). Ik werk daarnaast ook nog ieder weekend en dat is ruim genoeg om van rond te komen.
Dat studenten arm zijn komt vooral omdat ze in een grote stad gaan studeren waar de woningnood aan de orde van de dag is. Dat artikel van vandaag beschouw ik als waardeloos, omdat er heel veel studenten zijn die zwart werken.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Op zich ben ik niet arm nee. Maar dat komt omdat mijn ouders de huur van mijn kamer betalen en ik een beurs krijg. Verder nog kleedgeld en zakgeld enzo. Maar op zich, zelf heb ik geen bijbaantje ofzo dus eigenlijk ben ik misschien wel arm, maar merk het dus niet zo
![]() Trouwens: De meeste studenten hebben het vrij krap merk ik zo... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wilders: "Verbied koran" Donald Duck | 478 | 25-08-2007 20:57 | |
De Kantine |