GOUDA, zaterdag
De 56-jarige Goudse kankerpatiënt die zonder enige aanleiding in elkaar werd geslagen door een Marokkaanse jongen, kan op kosten van een lezer van deze krant een week bijkomen in een Drents vakantiehuisje.
De heer Lagemaat uit Steenwijk las gisteren over het zinloze geweld bij station Gouda, waarbij Jaap van Drunen bijna het leven liet. „Het verhaal greep mij erg aan omdat mijn vrouw acht jaar geleden aan kanker is overleden. Ik wilde gewoon iets voor deze mensen doen”, zegt hij.
Van Drunen, die na een chemokuur in het ziekenhuis naar huis liep, blijkt te zijn gered door een doortastende voorbijgangster. Een Goudse vrouw zag dat de ongeveer 20jarige dader blind op de man stond in te beuken, terwijl een groep omstanders niets deed. Zij sprong ertussen.
„Je kon duidelijk zien dat de Marokkaan stukken sterker was”, vertelt de vrouw. „Hij was totaal opgefokt, hij ramde erop los alsof zijn leven er vanaf hing. Hij wist precies waar hij slaan moest. Hij riep: Je bent gek, je hoort in het gekkenhuis. Het slachtoffer kreeg rake klappen tegen zijn oor en in zijn gezicht. Hij probeerde zich te verweren, maar dat lukte niet.”
De Goudse is enorm geschrokken toen later bleek dat Van Drunen een chemokuur achter de rug had. „Ik was al heel ontdaan, maar dat is alleen maar erger geworden.”
Bron de digigraaf.
Citaat:
kan op kosten van een lezer van deze krant een week bijkomen in een Drents vakantiehuisje.
|
Kijk dat is nou leuk om te horen.
Groeten,
The marshall