Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2002, 18:46
Demi
Demi is offline
Ik denk er over om volgend jaar journalistiek te gaan studeren.
Zijn hier toevalig mensen die journalistiek studeren en mij iets kunnen vertellen over de toelatingstest en de studie?
Alle reacties zijn welkom!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2002, 21:32
PV
PV is offline
Ik studeer journalistiek in Tilburg (1e jaars), en heb geen toelatingstest moeten doen. Er was wel een loting omdat er meer mensen zich hadden ingeschreven dan dat er plaats was.
Als je naar Utrecht wilt moet je wel een toelatingstest doen, tenminste vorig jaar was dat zo... je krijgt dan (als ik het goed herinner) een actualiteitentest en een schrijftest. Van Zwolle en Ede weet ik het niet...
Over de studie in Tilburg verder, we werken in groepjes van max. 10 mensen aan een project gedurende 12 weken. Er zijn 3 projecten in het 1e jaar, Nieuws en Informatie (nieuwsbericht), Stad (interview) en Binnenland (nieuwsverslag). In de laatste 2 weken van elk project krijg je tentamens, 3 of 4.
De tentamens gaan over Actualiteiten + algemene kennis (over sport, economie, politiek, cultuur, geschiedenis, etc...), het project waar je in bezig bent (vakreflectie), Talen (Nederlands, Engels, Frans/Duits) en het deelgebied waar je aan werkt (interview, nieuwsbericht of nieuwsverslag).

Zow das al heel wat info als je meer wilt weten moet je maar mailen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 21:19
Demi
Demi is offline
Bedankt voor de informatie!
Demi
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 20:37
HeatherNova
HeatherNova is offline
In een aantal topics heb ik je vragen al beantwoord. Ik wil nog wel even ingaan op de studie in Utrecht. Errug leuk! De school is super gezellig. Ik heb het er heeel erg naar mijn zin. Feit is wel dat je er hard moet werken. Je wordt echt overladen met opdrachten, waardoor je soms niet alles in je stukken kwijt komt (fig.).Dat is nog wel eens frustrerend...en laat me soms wel eens denken dat het niks voor mij is. Onzekerheid kun je niet gebruiken op deze opleiding. Dat is mijn struikelblok...terwijl van je verwacht wordt dat je zelfverzekerd, boordevol lef en bovendien hardwerkend en stressbestendig bent. Soms wordt het nog wel eens teveel. Toch vind ik de studie een heel goed beeld geven van de praktijk. Je schrijf al direct veel nieuwsberichten. Soms wordt je daar moe van, maar ik merk wel dat ik iets leer. Een reden om het gewoon te doen is, omdat het de meest leuke en brede studie is. Je kunt er zoveel kanten mee op, en je alg. ontwikkeling en kennis wordt erg verhoogd.
Reageren

Regels voor berichten