Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2003, 15:26
Femmy
Femmy is offline
Wanneer je een jaar of 16 bent is het normaal of wat te experimenteren...steeds een stapje verder te gaan met sex en dan uiteindelijk "het".

Maar als je nou ouder wordt en je krijgt een nieuw vriendje.
Ga je dan in 1 keer "all the way"? Sla je dan die stappen over? Dus niet eerst wat voelen, strelen...eerst bovenlichaam, dan wat handwerk, dan "het"?

Want het lijkt me toch een beetje een raar idee om niet langzaam aan iemands lichaam te wennen, ookal ben ik dan ouder.

hoe denken jullie daarover?

groetjes Femke.
Oud 31-01-2003, 15:29
Verwijderd
Ik kan het van mezelf niet echt zeggen, heb nog maar 1 vriendje gehad. Maar ik denk niet dat ik in 1 keer all the way zal gaan, eerst beetje elkaars lichaam leren kennen --> ontdekken wat hij fijn vindt en hem laten ontdekken wat ik fijn vind... Ik denk overigens wel dat dat sneller zou gaan, omdat je een beetje weet waar je moet zijn en weet hoe het gaat verlopen etc... minder onwennig dus...

Tenminste, dat verwacht ik wel zo

Laatst gewijzigd op 31-01-2003 om 15:48.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 15:38
Cæles
Cæles is offline
Ik heb wel het gevoel dat het sneller gaat. K heb hiervoor 2 vriendjes gehad waarmee ik "all the way" ben gegaan, en dat ging wel een stukkie langzamer dan nu. Niet dat ik nu meteen all the way ben gegaan
Oud 31-01-2003, 15:39
Rah Digga
Rah Digga is offline
Dat zal voor iedereen anders zijn & ligt er maar net aan hoe snel
je je op je gemak voelt bij je nieuwe vriend.
Bij mijn laatste vriend was dat vrij snel, maar daarvoor hamerde
ik altijd erg op het wachten.
Had niets met mijn leeftijd te maken, bij mijn laatste vriend
voelde ik me gewoon erg veilig
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 15:44
)Vampje(
)Vampje( is offline
Het gaat zeker sneller, omdat je meer ervaring hebt. Maar het is toch leuker om elkaar eerst een beetje af te tasten, kijken wat ie lekker vindt en zo.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 16:48
LaY-D NiCoLe
LaY-D NiCoLe is offline
met het eerste vriend waarmee ik naar bed ben gegaan ging het van handwerk naar oraal en een keer daarna pas "all the way" maar met mijn huidige vriend hebben we eerst paar keer liggen strelen enz maar toen er ook maar 1 kledingstuk uitging ginge we ook gelijk all the way
Oud 31-01-2003, 18:05
Verwijderd
Mr, ik denk dat het bij mij wel sneller gaat... :\
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 18:57
faith666
faith666 is offline
Bij me vorige vriendje was het idd eerst verkennen enzo, beetje aftasten maar nu...
Ging idd een stuk sneller, wel alles doorlopen maar achterelkaar
Oud 31-01-2003, 19:04
Verwijderd
Ik heb hier geen ervaring mee.
Ik denk dat het dan misshien sneller gebeurt, maar waarschijnlijk ga je toch niet all the way in 1 keer. Ik bedoel seks is dan al vertrouwder en misschcien verlang je er dan ook meer naar. Maar ja uiteindelijk moet hij wel een beetje vertrouwt zijn (maar nogmaal ik heb er geen ervaring mee...)
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 20:09
Dark Angel
Dark Angel is offline
Als ik me veilig en prettig voel bij iemand, en de gelegenheid is er... Ja, ik denk het wel. Ik merk dat ik die eerste stadia gewoon een stuk sneller doorloop nu - aantrekking, aanraken, zoenen en de rest allemaal in 1 dag.
Oud 31-01-2003, 20:12
LM
LM is offline
Bij mij en vriendin wel.
Oud 01-02-2003, 10:35
vliegje
vliegje is offline
Hey!
Bij mij geldt het deels....ik ga dan niet in 1 keer all the way, maar door je eerdere ervaringen gaat het wel iets sneller dan eerder. Ik denk dat het steeds wel sneller gaat, zeker na je eerste keer das toch wel het spannendst denk ik. Maar als je een goeie eerste keer hebt gehad ben je daarna wat geruster en ga je wat sneller te werk.
Maar het doorlopen van de fases blijft wel...bij mij in ieder geval, ik vind het prettig om iemand eerst te 'leren kennen' en andersom geldt het voor mij ook.
groets
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 13:14
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Femmy schreef:
Wanneer je een jaar of 16 bent is het normaal of wat te experimenteren...steeds een stapje verder te gaan met sex en dan uiteindelijk "het".

Maar als je nou ouder wordt en je krijgt een nieuw vriendje.
Ga je dan in 1 keer "all the way"? Sla je dan die stappen over? Dus niet eerst wat voelen, strelen...eerst bovenlichaam, dan wat handwerk, dan "het"?

Want het lijkt me toch een beetje een raar idee om niet langzaam aan iemands lichaam te wennen, ookal ben ik dan ouder.

hoe denken jullie daarover?

groetjes Femke.
Ik den k niet dat het aan jouw ervaring ligt maar aan hoe ver jullie relatie ontwikkeld is dsu als je naar je 2e afspraakje gaat met je vriendje/vriendinnetje dan zul je er niet gelijk het bed mee induiken maar misschien zoenen en dat ontwikkeld zich langzaam en dat blijft altijd zo (bij mij dan) het is natuurlijk wel zo dt als je allebei ervaring hebt je minden "bang" bent voor sexuele ativiteiten en als je er klaar voor bent dat je ze ook doet en niet zit te tobben of dat nou lekker is of niet . dus al heb je 100 vriendjes gehad een relatie moet je toch eerst opbouwen...
Oud 01-02-2003, 13:25
Unexplained
Unexplained is offline
Het ligt niet alleen aan het ouder worden, maar ook aan meer seksuele ervaring hebben.
Als puber ben je heel erg onzeker over jezelf, en door je angsten steeds een stapje te overwinnen kom je verder. Als volwassen persoon met meer seksuele ervaring weet je ongeveer wat je te wachten staat, en hoef je er ook niet bang voor te zijn. Daarnaast valt een groot gedeelte van de sociale druk om je heen weg. Vooral voor meisjes wordt het als 'sletterig' gezien om snel met een jongen naar bed te gaan - in volwassen kringen heb je hier geen last van.

In het kort: ja, als je ouder wordt ga je sneller naar bed met iemand. Maar correlatie betekent geen causaliteit. Persoonlijke insteek: naarmate je ouder wordt zijn er steeds minder redenen om het NIET te doen.
Oud 01-02-2003, 13:25
Verwijderd
Sja, als zij dat wil, dan doe ik dat. Ik heb geen weken nodig om haar lichaam goed te leren kennen. I'm a fast learner
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 13:41
Evito
Evito is offline
Het lijkt mij niet minder dan normaal om meteen alles te doen. Ook toen ik nog in de brugklas zat, heb ik nooit de idee van de langzame lichaamverkenning willen toepassen in de praktijk.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 15:20
Justice
Justice is offline
Niet te snel... dan breekt het lijntje niet...
Oud 01-02-2003, 16:26
Verwijderd
ik denk dat het, zoals al gezegd, niet zozeer aan de leeftijd ligt maar meer aan je sexuele ervaring en aan het feit dat je minder onzeker en verlegen wordt als je ouder wordt (als het goed is)

zonder onzekerheden of verlegenheden, en met twee mensen die allebei al ervaring hebben, zou ik 't best willen, in één keer... dat is alleen nog niet voorgekomen (lag vooral aan 't tweede)
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 17:05
Verwijderd
Hmz.. het is eigenlijk elke keer redelijk snel gegaan, als in.. dezelfde nacht..

Ik weet niet, ik denk er niet echt over na, wat gebeurd gebeurd.. wat niet gebeurd gebeurd niet.. en als het niet goed meer voelt dan stop ik.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 19:10
Sarsefras
Sarsefras is offline
ik ga nu al in 1 keer all the way :$ (niet altijd natuurlijk)
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten