Advertentie | |
|
![]() |
|
bij ons thuis is het vrij standaard maar dat is niet omdat mijn moeder dat zo wil, ze heeft vaak genoeg geprobeert aan een leuke baan te komen.. mijn moeder komt uit spanje en omdat haar vader overleed toen zij mijn leeftijd ofzo was moest zij aan het werk om geld te verdienen, dus ze heeft geen diploma's en komt ze nie aan interessant werk..
zelf zou ik denk ik nie fulltime willen werken als er kinderen zijn ofzow, maar ik zou wel iets willen doen en of dat een parttime baan of een uit de hand gelopen hobby of vrijwilligerswerk is dat ziek dan wel..
|
Bij mij thuis werkt mn vader fulltime en mn moeder is huisvrouw, maar werkt sinds kort ook part-time.
Later zou ik graag willen dat als ik ooit kinderen heb dat dan mijn vriend/man/wat dan ook en ik allebei part-time werken. Ik zou in ieder geval niet full-time huisvrouw willen zijn. |
![]() |
|
Mijn ouders hebben altijd allebei fulltime gewerkt, alleen mijn eerste levensjaar en later mijn zusje's eerste levensjaar is mijn moeder gaan parttimen, vervolgens weer fulltime verder. Tja het voordeel is, grof gezegd, dat er veel geld binnenkomt op die manier, maar twee van die workaholics in huis is ook niet alles... en mijn zusje en ik vonden dat toen we klein waren ook helemaal niet cool, dat onze ouders zo druk waren.
Ik wil zelf later ook absoluut carriere maken, en ik wil ook een echtgenoot met een mooie baan, maar als er kids komen ga ik dat dus niet zo doen als mijn ouders dat hebben gedaan.. ik wil alle taken eerlijk verdelen en in elk geval genoeg tijd hebben voor de kinderen. Maar hoe en wat precies zal toch in overleg moeten zijn met mijn partner tegen die tijd ![]()
|
Mijn vader werkt al sinds ik me herinner lange dagen, en mijn moeder is toen mijn jongste broertje 5 was weer parttime gaan werken. Ze gaat na de zomer waarschijnlijk weer werken (mag hier niet nl.), en omdat ze ondertussen via zo'n open universiteit e.d een beetje bij is gebleven, is dat niet al te moeilijk. Wat ik zelf wil kan niet echt: carriere, man met goede baan, en tijd voor de kinderen. Enige oplossing is m.i dus dat man en vrouw onderling regelingen treffen zodat er vaak genoeg iemand is thuis. Dat kan natuurlijk ook als een van de twee bv. een praktijk aan huis heeft, thuis werkt, oid. Ik heb als kind genoeg aandacht gekregen, heb altijd wel een beetje medelijden met Esmeetjes die hun ouders alleen in het weekend zagen; zo wil ik het dus niet aanpakken
![]() |
![]() |
|
Mijn vader heeft een kantoorbaan, mijn moeder een baan in de zorg. Ze werkt onregelmatig en er is wel een rolverdeling, maar dat komt omdat mijn moeder en bezige bij en zij vindt dat ze alles sneller en beter kan dan mijn vader en ik.
(is ook wel zo) Mijn pa is van de auto, de tuin etc. Oh ja wat ik zelf wil. Ik studeer terwijl mijn vriend al werkt, dus ik denk dat ik later meer ga verdienen dan hij, maar ik ga liever voor kinderen dan echt een carrière. Ik denk dat ik eerst stop met werken en dan halve dagen. maar eigenlijk weet ik het nog niet.. maar ja ben ook pas 18.
|
Verwijderd
|
Mn vader werkt fulltime, mn moeder parttime..
Mn moeder heeft altijd gewerkt, tot dat mn zusje en ik geboren werden. Toen is ze gestopt, en toen we allebei op de middelbare school zaten is ze weer begonnen met parttime werken, op tijdstippen dat mn zusje en ik allebei op school waren.. ze was wel (bijna) altijd thuis als wij uit school kwamen.. nu gaat ze weer steeds meer werken, maar das niet zo erg.. Ik hoef later geen fulltime baan als ik kinderen heb, maar ik ben ook niet van plan om als huisvrouw thuis te gaan zitten.. beetje eerlijk verdelen dus ![]() |
![]() |
|
![]() |
Mijn ouders werken allebei. Mn vader alleen iets meer (werkt ook verder weg, dus is later thuis).. En mn moeder doet het huishouden. Mn vader kan niks. Die kan niet eens zn eigen kleren strijken.
Ikzelf wil later wel een baan. Ik ben erg graag zelfstandig, zodat ik ineens niet in de problemen kom als ik huisvrouwtje ben en mn manlief besluit me te verlaten. Ik kan denk ik ook niet echt voldoening vinden in huishouden.. De emancipatie is nog niet voltooid nee. Er zijn nog plekken waarop vrouwen gigantisch onderdrukt en minderwaardig geacht worden. Terwijl ik juist vind dat vrouwen heel wat meer kunnen dan voor kinderen zorgen en eten koken. Je kwaliteiten hangen af van jezelf, niet van je geslacht.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar m'n moeder is wel ge-emancipeerd. Allebei m'n ouders werken voltijds, ze doen afwisselend de boodschappen, m'n vader kookt meer dan m'n moeder (gelukkig), en als het erop aankomt heeft m'n ma het laatste woord... Ikzelf zou, als ik ooit kinderen heb, het niet erg vinden dat mijn 'man' huisvader zou zijn en ik ga werken... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
(btw, kdenk niet licht over bevallen ofzo hoor... maar me neefjes hebben de het 1e jaar nog bij ons thuisgewoont, en zoveel zijn ze 's nachts nie wakker ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() maar even goed kinderen ![]()
|
Ik denk dat mijn vriend en ik later allebij werken, maar hij tekent en ik fotografeer dus we zullen toch veel thuis werken
![]() Zoveel mogelijk thuis kunnen werken is toch wel ons ideaal. Het moet dus een huis met een attelier en een doka worden. Nog even hard werken dus als we dr ook nog kindertjes bij in willen plaatsen. We willen wel kinderen maar pas als het financieel kan enzow, we willen ze namelijk niet te kort doen doordat we zelf zo'n dure hobby hebben. En mischien word ik ook wle wat anders, maar het zal er toch op neer komen dat we allebij werken, iets dat we van huis uit ook gewend zijn. Mijn ouders werkten allebij en de ijne ook, nooit problemen mee gehad, maar dat komt doordat onze moeders allebij in het onderwijs werkten en dus evenveel vrij waren als ons. Nouja, ik kan dit nu wel zeggen allemaal maar mischien gaat het wle heel anders. Dit is wat we willen, nu nog maar afwachten wat er van komt.
|
![]() |
Mijn paps werkt van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat. Ik zie hem niet zoveel en dat heeft dan ook wel tot een slechtere band tussen ons geleid.
Mijn moeder heeft part-time gewerkt, daarnaast heeft zij voor de opvoeding van haar drie kinderen gezorgd en het huishouden bijgehouden. Nu ik als jongste en laatste het huis bijna verlaat is mijn moeder begonnen met haar studie rechten ![]() Ikzelf wil geen kinderen, ik wil me volledig op mijn carriere gaan richten en niet een gevoel krijgen dat ik anders te weinig tijd aan mijn kinderen zou besteden, wat ik dan ook daadwerkelijk zou doen. |
![]() |
|
Mijn moeder werkt, mijn vader zit thuis en gaat vanaf 1 maart weer werken. Beiden hebben een vrijwel volledige full-timebaan.
Ik wil carriere maken, ik heb er al over zitten denken om bewust kinderloos door het leven te gaan. Kindjes zijn vaak best leuk, maar ik zie het niet zitten om de hele dag met zo'n kind opgescheept te zitten. Op dat moment ben ik te gebonden aan thuis. Daarnaast moet ik er niet aan denken wat er allemaal mis kan gaan, overall-gezien qua moeder-zijn.
|
Geschiedenis : Moeder + Vader : moeder deed alles alleen
Moeder + 3 kinderen zonder vader : moeder deed meest , wij moesten afwassen wassen en koken vanaf 8 jaar Heden Moeder +2 kinderen(min ik dus)+ Vrouw : iedereen doet wat, kinderen proberen er onderuit te komen Toekomst : Ik + Vriendin (heb ik nog niet ,daar niet van) : Ik 4 dagen thuis,1/2 dagen werken("huisvader-achtig" en "mini-baan" zeg maar) ,Vriendin: Zichzelf lekker ontwikkelen in haar carriere en minste huishoudelijk werk doen. verdeling uiteraard met kind erbij Tja tijden veranderen.....net als mensen Laatst gewijzigd op 04-02-2003 om 12:57. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
geloof, hoop, liefde Gerlinda | 126 | 12-05-2009 06:32 | |
Algemene schoolzaken |
[enquête] Ben JIJ zo lief om ---> Joco | 59 | 13-12-2004 14:00 | |