Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2003, 14:29
Isa
Isa is offline
Ik ben het hier fel mee oneens. Verzorging moet van de staat zijn en mag niet zoals in Amerika worden gegeven door private geldbeluste ondernemingen. Zodat alleen de rijken medische zorg krijgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2003, 15:07
Verwijderd
En wat denk je hier dan van: speciale zorg voor mensen die dat willen betalen en wat nu niet vergoed/behandeld wordt?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 15:19
Isa
Isa is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
En wat denk je hier dan van: speciale zorg voor mensen die dat willen betalen en wat nu niet vergoed/behandeld wordt?
als je maar genoeg betaalt word alles behandeld.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 16:06
a little vague
a little vague is offline
Citaat:
Ik ben het hier fel mee oneens. Verzorging moet van de staat zijn en mag niet zoals in Amerika worden gegeven door private geldbeluste ondernemingen. Zodat alleen de rijken medische zorg krijgen.
Zoalng iedereen voor een basispakket verzekerd blijft (en verzekeraars mensen verplicht moeten aannemen) speelt geld voor de 'belangrijke' zaken geen rol. Voor extra uitgebreide zorg (bijvoorbeeld de orthodontist, plastische chirurgie, liposuctie en weet ik veel wat nog meer) zul je echter moeten blijven betalen.

Binnen dit systeem is het best mogelijk wat meer concurrentie toe te staan. Anders krijgen we een zorgstelsel als de Britse National Health Service, en dat wil je niet. Of nog erger, het Canadese zorgstelsel, waar IC-bedden op de gang zijn gezet wegens plaatsgebrek.

Voordat je echter kunt overgaan op een nieuw zorgstelsel moeten de wachttijden worden weggewerkt. Als je een nieuw zorgstelsel invoert moeten de artsen en verplegers daaraan gewend raken. Ze moeten leren efficient te werken binnen het nieuwe stelsel. Dit kost tijd en zal de wachtlijsten doen groeien. Om deze niet uit de pan te laten rijzen moeten de wachtlijsten binnen het huidige zorgstelsel worden weggewerkt voordat je aan een nieuw stelsel begint.

Dit is echter heel moeilijk.
Oud 08-02-2003, 16:21
DEChengst
DEChengst is offline
Voor, maar dan ook lekker alles zelf betalen.
Oud 08-02-2003, 16:33
Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik denk dat ze in NL eerst de gezondheidszorg eens te goei moeten doen regelen, en daarna pas aan bepaalde takken meer ruimte geven.
Oud 08-02-2003, 17:57
Anne
Anne is offline
Als de gezondheidszorg inclusief wachtlijsten en bureaucratie eerst eens goed, heel goed verbeterd worden, wil ik er nog wel eens over nadenken, maar voorlopig helemaal niet.
Oud 08-02-2003, 17:58
Evito
Evito is offline
Nee. Private zorg is geen zorg maar pure fellatio.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten