Ik heb dat ook gehad.
In de zomervakantie van groep 8 op de eerste gebeurde er vanalles, ik zat met mijn eigen problemen opgescheept en wilde er graag over praten maar dat ging nog niet. Mijn oom overleedt, dat bracht ook veel stress en emotie met zich mee, maar ik kon dat helemaal nergens meer kwijt. Ik propte alles op, begon op de gekste momenten te janken en toen ik op een avondje alleen thuis was ging ik rustig op mijn kamer liggen nadenken over hoe het verder zou gaan zonder mij. 't Was allemaal vrij serieus, hoe ik het me herinner dan.. Ik had een grote fles drank mee naar boven genomen en een pakje sterke pijstillers maar wilde voor mezelf nog even weten of het verstandig was..
Ik lag wat na te denken en ineens kwam eigenlijk alles op me af, wat er gebeurt was dus. Voor ik het wist was ik mezelf niet meer en dacht ik na over alles wat er gebeurt was en alles wat er zou gebeuren zonder mij... Het duurde naar mijn gevoel heel lang, ik voelde me ook echt helemaal los van mezelf.. Toen ik weer 'bijkwam' voelde ik me heel opgelaten, ik had vrijwel alles op kunnen bergen buiten mezelf en dat was wel een opluchting.. Toen ik de fles vodka zag liggen en het pakje pijnstillers schoot er iets door me heen, niet echt een emotie, meer een gevoel. Ik heb alles weer netjes terug gezet en heb het nog eens geprobeert te bereiken, omdat het al met al vrij fijn voelde.. confronterend, maar erg prettig.. Lukte me niet...
Goed, ik weet niet zeker of dat uittreden was of dat ik toen mijn STPD begon te ontwikkelen, ik denk de eerste omdat ik de laatste toch wel anders ervaar...
|