Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Nou ik schrok wel van je verhaal hoor! Maar zoals jadie al zei, als je zelf zegt dat je eigenlijk niet dood wilt, dat wil je dat echt niet, en zul je hulp moeten zoeken. Ik weet niet precies langs welke weg dat allemaal moet gaan, maar je kunt beginnen met door naar je huisarts te gaan.. en anders gelijk naar een instelling. Maar als je hulp wilt krijgen, dan zul je wel van je verslaving, of in ieder geval moeten stoppen met het gebruiken van drugs... Het zal wel moeilijk worden, als ik je verhaal zo lees, maar als je het echt wilt, en ook dat laat je wel merken, zou ik als ik jou was, zo snel mogelijk hulp gaan zoeken!
succes ermee!! groetjes hopefully... ps. volgens mij staan op deze site wel ergens adressen van instanties waar je hulp kunt zoeken... |
![]() |
|||
Citaat:
Verander het dan. Zoals Jadie al zei, zoek hulp, blijf niet stil zitten.. Nu wil je helemaal niet dood, hou dat gevoel, zorg dat je de wil om te blijven leven houd.. Ook al is je leven kut (geweest), jij bent het ongetwijfeld waard om een fijn, goed leven te krijgen, ièder mens heeft daar recht op.. Vecht ervoor, geef niet op..! [edit] Ja, dit is heel makkelijk gezegd, ws zal het irl niet zo makkelijk zijn.. Maar het is 't proberen waard. ![]() Citaat:
|
Verwijderd
|
Hmm ik snap dat je door al die gebeurtenissen het niet meer ziet zitten, maar het is al een goed 'begin' dat je niet dood WILT, en dat je uitkijkt op een goed en rustig leven.. Zoek hulp, een psycholoog, praatpersoon, iemand waarbij je je hart kunt luchten en die je kan helpen je leven weer op de rails te krijgen. Bij veel mensen is dit heel moeilijk, omdat de wil en de inzet van die persoon zelf nodig is, en bij veel mensen is die er niet, maar bij jou duidelijk wel dus die 'basis' heb je. Ik wens je heel veel sterkte. Kus & knuf
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat doen mensen IRL nooit! Iets wat ik nog kwijt wil... Luister nu naar muziek van Jesus Christ Superstar... en Judas death zou zo mooi zijn als ik eraf spring... zucht wat een mooie gedachten... Laat mij maar dromen. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het forum is niet voor zelfmoord aankondigingen, laat dat even duidelijk zijn. Je mag best over je problemen ed posten, maar met dit soort dingen sleep je mensen alleen maar mee en dat is niet de bedoeling. Ik vind het niet echt 'sociaal' om je topic te sluiten, dat zal ik op dit moment dus ook nog niet doen. Maar misschien wil je hier wel aan denken.
Bel een instantie (zie hiervoor bv. het announcement) en/of iemand die je vertrouwt en zoek samen naar een oplossing, iets dat zm en drugs niet zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Denk ajb goed na voordat je allerlei acties gaat ondernemen.. Offtopic: Mag dit?
||
Citaat:
Begrijp me nie verkeerd maar als je nu stoned bent kun je goed je gevoel typen... Je nickname zegt genoeg lijkt mij...Je hebt hulp nodig en snel ook! Is er niet iemand met wie je goed kan praten?Je ouders vallen af denk ik omdat je vaak ruzie met ze hebt... Ook heb je weinig tot geen vrienden duzz das ook geen optie...Is er een vertrouwenspersoon bij je op school?Misschien kan die je helpen... Ik weet dat praten moeilijk is maar je moet het iig proberen! Je kan zo idd niet verder! Je wil niet dood duz probeer ook niet iets te ondernemen wat lijkt op datgene wat je wil doen.... Het is logisch dat je moeilijk contact maakt maar moelijk is niet onmogelijk....Probeer het duz zo veel mogelijk... ga er ook weer niet mee onderdoor....Denk niet van IK MOET want je moet helemaal nix!Ik snap heel goed dat je meer vrienden wilt maar daar moet je zelf aan meewerken. Iemand kan niet aan je neus zien dat je contact wilt... Wat bedoel je met dat je dat verdrongen hebt? Ik kan je moeilijk verbieden te stoppen met drugs en als dat je pijn wegneemt is het goed (klinkt stom maar dan voel je niet meer zo bedoel ik dat) Je moet toch echt met iemand praten...dat is de enige manier om je pijn weg te nemen...Voor altijd... Drugs neemt je pijn ff weg maar praten helpt je hele leven lang... Zoals je zelf al noemt.....de stemmen die je hoort...zet muziek op als dat helpt ( ik heb daar verder helemaal geen ervaring mee) ga van mijn part in jezelf praten maar zorg dat je ze niet meer hoord (als dat kan).... meer kan ik niet zeggen behalve dat ik t heel naar voor je vind en je veel sterte toewens...
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
zoek hulp..
ja sorry maar je kan nu wel zeggen dat je leven zo kut is maar doe dr dan ook wat aan.. je kan nu best zelfmoord plegen, maar je zal nooit geweten hebben, of je het gered zou hebben, als je gewoon wat langer gewacht zou hebben, en je leven veranderde. als ik jou was zou ik toch wel met een psygoloog gaan praten, zo snel mogelijk. dit zijn teveel problemen om zelf uti te komen.. je krijgt die stemmen echt niet zomaar.. zo gaat het alleen maar slechter.. probeer je leven te veranderen zodat het weer wel de moeite waard word.. en hou vol.. nu gaat het slecht, maar ooit gaat het weer beter.. dan ben je heel blij dat je het niet gedaan heb |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En spring niet van een gebouw af. Dat is niet zo fijn voor de mensen die je van de stoep mogen schrapen. 2. ER IS NIETS ROMANTISCH OF GEWELDIG AAN DOODGAAN. Nogmaals het dringende verzoek aan jou om hulp te zoeken. |
![]() |
||
Citaat:
nou verder... blueeyzz03 had een hele goede replay gegeven lijkt mij, ben ik het eigenlijk wel mee eens, dat niet alles vanzelf komt, dat je er zelf dingen voor moet ondernemen (als dit erg hard klinkt, bedoel ik dat zeker niet zo, ik heb met open mond je verhaal zitten lezen, je hebt echt veel meegemaakt zeg!!) maar goed, heb verder niks aan het verhaal van blueeyz03 toe te voegen! heel veel sterkte hiermee, en zoals iedereen al zegt, je hebt hulp nodig, je kan ook naar een vertrouwenspersoon op school gaan, dan kan je het tenminste aan iemand kwijt (en, als het niet helpt, is dat jammer, niet geschoten is altijd mis!) heel veel suc-6 hiermee! xxxxxxxx en knuf! wendy
Laatst gewijzigd op 21-03-2003 om 15:16. |
![]() |
|
![]() |
Nou needs-help,
jij hebt in ieder geval dringend hulp nodig, als je dat maar weet. Dan gaat er eçht een wereld voor je open, als je die eenmaal ondergaan bent (believe me). Kijk tot die tijd niet alleen naar de slechte dingen, maar accepteer ook van jezelf dat je ze hebt en leer ermee omgaan. Kijk verder ook veel naar de mooie dingen en doe niets waar je geen zin in hebt, daar moeten ze dan maar even begrip voor opbrengen. Ik hoop verder dat het snel weer wat beter met je gaat en ik wens je veel sterkte.
|
Heey.
Ik heb het gevoel dat je jezelf wil bewijzen. Dat je eigenlijk geen zelfmoord wil plegen, aan de andere kant wel, maar dat je het ergens ook wel wil doen (behalve omdat je je zo kut voelt) omdat je dan kan bewijzen dat het niet alleen een schreeuw om aandacht is, maar dat je het serieus meent. Maar wat heb je er aan dat anderen je geloven, maar dat je dan dood bent?? Ik snap dat het moeilijk iz, maar mayb moet je er iz met iemand over gaan praten. Op msn ofzow, als je nie veel mensen kent. Ik denk dat je moet stoppen met die drugs, want die zorgen alleen maar voor meerdere problemen, ik snap wel dat het makkelijker lijkt te gaan dan, maar dat iz niet zo, je moet niet met die illusie blijven leven dat drugs je leven makkelijker maakt, want uiteindelijk kan het best zijn dat je indd zelfmoord gaat plegen, terwijl het leven heel veel mooie dingen bezit (ja, klinkt nu wel errug lief en leuk en flower-power allemaal, maar iz gewoon zo). Maar daar kun je dus alleen achter komen als je stopt met drugs en drank enzow. Want je vergeet je problemen wel, maar alle leuke dingen ook (alz dit n btje zwart-wit over komt, iz da nie de bedoeling). Je moet egt niet zelfmoord plegen, dat lost nix op. Ik vin trouwens wel dat ieder1 n btje bot reageerd. Mayb wil je idd wel aandacht, maar wie wil dat nou niet??!!! Ik snap t wel, maar je moet gewoon vol houden, praat met iemand die je kan helpen, desnoods je ouders. Leg mensen uit dat je gelukkig wil zijn, dr zijn vast wel ergens mensen te vinden die je willen helpen. Ik wou ook nog ff zeggen dat je niet moet proberen om zoveel pillen in te nemen, want je denkt mischien wel dat je er dood aan kan gaan, maar je kan ook voor je rest van je leven in een rolstoel eindigen! Mensen denken daar niet bij na, maar als je bijvoorbeeld van een dak springt kun je ook voor je rest van je leven verlamd raken. Andere mensen weten niet wat je dan wil, en waarschijnlijk laten ze je gewoon leven, terwijl het best es kan zijn dat je leven dan nog meer klote iz!! Bovendien is een alcohol vergiftiging ook niet al te best voor je gezondheid. Mensen denken soms dat ze alleen dood of levend kunnen zijn, maar wat als je van binnen dood bent, maar van buiten nog half levend bent! Je moet niet denken dat de dood het ergste, of misschien zelfs het meest opluchtende iz. Ik ben zelf 16 en ik snap niet dat mensen zo jong al 'zo'n klote leven kunnen hebben naar hun gevoel. Ik kan nu wel gaan zeggen dat het altijd erger kan, maar daar heb je nie veel aan. Ik kan wel zeggen dat het altijd beter kan worden, en ik denk dat je je best moet doen om daar voor te zorgen en denk er duz cker niet over om ergens van af te springen, ik bedoel, je bent ng maar 15. Volgens de gemiddelde leeftijd kun je nog 65 jaar rondlopen. Dit klinkt misschien wel beangstigend als je je leven zo laat, maar als je er wat aan gaat doen (therapie ofzow, stoppen met drank en drugs, zoiets) dan is t zonde om zoveel jaren weg te gooien. Denk er es over na, ik weet nie of je in reincarnatie gelooft, om in hemel en hel, maar het is niet bewezen, dus voor 100% cker weet je t niet. Wat als je egt voor eeuwig dood bent. Misschien is dood wel erger dan leven, dat weet je niet en ik zal het ook maar niet uit prober. He ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat je dr nog es over na denkt. Als je wil mag je me wel toevoegen op msn: babysmurfsara@hotmail.com . Maar denk niet dat het leven zinloos is. Probeer er zelf wat aan te doen, want de enige die hier wat aan kan doen ben jij zelf! Anderen kunnen je wel helpen, maar jij moet de 1e stap zetten! Ik wens je heel veel sterkte en succes! Liefs van Sara.
|
![]() |
je zoekt nou je uitvlucht in de drugs ed, en volgens mij heb je zelf ook wel door dat je hiermee niet verder komt (en zeker niet als je doel een stabiel leven is). misschien is het tijd om daar eens mee te stoppen. Je moet door de zure appel heenbijten, zeggen ze dan heh, alles wat je hebt verdrongen boven laten komen, bla bla bla, daar moet je doorheen, om weer gewoon te functineren. (anders loop je telkens rond met vanalles snap je?).
Dit moet je zelf, je kan hulp zoeken. ik ben blij dat je inziet dat zzlefmoord niet de oplossign is, en waarschijnlijk kan je meer aan als je denkt! blijf dus proberen... ![]() liefs
||
Citaat:
|
Psychotisch word je van de zooi die je inneemt. Er zijn genoeg andere dingen die je in kunt nemen om de pijn, dat ik denk ik meer enorme wanhoop en verwarring noem in dit geval, te verzachten.
Ten eerste heb jij echt een goeie psych nodig, die jou kan helpen, waar je mee kan praten. Wat jij meegemaakt hebt, kun je niet alleen verwerken, je kan het willen, maar je kunt het niet alleen. Je hebt liefde, zorg nodig, dat heeft ieder mens nodig. Ik heb misschien wel iets voor je, dat misschien handig voor je zou zijn ![]() Dat is : deze link. Het zijn hulpverleners, die met je willen praten via internet, het kan helemaal anoniem, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Ik heb er ook onwijs veel aan, ondanks dat ik bij een psych loop ![]() ![]() Heel veel sterkte en liefs Eendje
Laatst gewijzigd op 23-03-2003 om 10:33. |
![]() |
|
Trouwens, heb je vaker last van waanbeelden en geloof je er daadwerkelijk in dat je jezelf van kant moet maken door iets in je hoofd? Of is het meer, dat je dat denkt?
Zijn die stemmen er echt of zijn het gedachtes van je?
|
Gwehe, omdat je het tot jezelf verplicht bent de hoop niet op te geven. :/
En, voor een hoop van u geldt: jullie zitten in de pubertijd, dan is het heel logisch dat je zo onzeker als de pest bent over 't leven. 't is een fase, 't waait wel weer over...dat wil zeggen; 't heeft maar over te waaien.
||
Citaat:
Als je al zegt dat je helemaal niet dood wil.. dan moet je ook niet die richting op kijken... probeer idd de zon in je leven te gaan zoeken, hoe moeilijk dat op dit moment ook lijkt..
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Sorry. Mail me dan maar eens op idmind@icqmail.com Ik geloof niet dat je daar spijt van zal krijgen....
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
|
Wat kan niet waar zijn..
dat ie dit topic heeft vergeten of dat ie zelfmoord gepleegd heeft? Een vriend van me heeft ook een keer bijna op de reling van een flat gestaan om te springen. Die jongen had toen binnen veel te korte tijd zijn Oma verloren en zijn ouders gingen scheiden etc. Hij wil nu echt niet meer aan die periode denken, misschien denk de NEEDS-HELP er ook zo over. |
![]() |
|
eerlijk gezegt denk ik dat dit een toppic is om een reactie uit te lokken. Maar ik weet het niet zeker. 90%
Toch zou ik het risico niet willen nemen voor die 10%.... De lezers van dit toppic kunnen in elk geval zien dat er zelfs mensen zijn die je niet kent en die onvoorwaardelijk om je geven. Is dat niet geweldig mooi???
||
Citaat:
... natuurlijk KAN het wel waar zijn... maar...... mja, je begrijpt wel wat ik bedoel denk...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Leven met een kwartje in je buik? Anno 1986 | 23 | 22-07-2004 14:19 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] ... Verwijderd | 18 | 30-01-2004 16:16 | |
Verhalen & Gedichten |
mijn verhaal over het korte leven van een jong meisje Verwijderd | 15 | 17-05-2003 22:55 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Nihilistisch denken. Waarom? Krastain | 1 | 21-08-2002 20:17 | |
Psychologie |
waarom/waarvoor leef jij? PiNoW | 83 | 18-05-2002 14:50 |