Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2002, 08:55
Rareman2
Rareman2 is offline
Ik moet voor school een betoog houden over een bepaald onderwerp. Ik heb als onderwerp gekozen: de prijs van cd's. Ik vind zelf namelijk dat de prijs van cd's veel te hoog is. Die kan een heel stuk omlaag, omdat de productie echt niet zoveel kost. En dan roepen die platenmaatschappijen wel dat de prijs omhoog moet, omdat er teveel van internet wordt gedownload maar als ze de prijs omlaag zouden doen zouden meer mensen cd's gaan kopen ipv het te downloaden.
Wat vinden jullie: is de prijs te hoog of vinden jullie hem goed zoals die nu is?

Oud 02-04-2002, 10:37
mausi
mausi is offline
veeeeeeeeeeeeeeeeels te hoog!!!

Voor een singletje betaal je 15 (gulden)piek terwijl je voor een gewone cd 45 piek (=ook te duur) betaald, voor 10x zoveel liedjes...
Oud 02-04-2002, 10:42
Mik-mother
Mik-mother is offline
Zekers veeeeeel te duur! Ik koop inderdaad nauwelijks cd's meer omdat ze zo duur zijn. Ik download nu veel, maar als ze cd's wat goedkoper zouden maken, zou ik weer cd's kopen, want die kun je tenminste meenemen op vakantie!
Oud 02-04-2002, 10:43
Kat
Kat is offline
Ja, te duur! ik brand ze meestal gewoon, want ik ga echt geen 45 piek neerleggen voor een of andere cd die ik na een paar weken toch niet meer draai.
Oud 02-04-2002, 10:57
Verwijderd
zelfde verhaal, als die hierboven

en daar komt nog bij dat veel "goedverkochte" zangers/bands enz.. naar mijn mening al geld genoeg hebben. Die kunnen best wat minder verdienen.
Oud 02-04-2002, 11:00
Rareman2
Rareman2 is offline
Citaat:
marianne22 schreef:
zelfde verhaal, als die hierboven

en daar komt nog bij dat veel "goedverkochte" zangers/bands enz.. naar mijn mening al geld genoeg hebben. Die kunnen best wat minder verdienen.
Volgens mij gaat het meeste van de winst naar de platenmaatschappijen en niet naar de zanger/band. Die verdienen er dus niet miljoenen mee of zo (denk ik).

Oud 02-04-2002, 11:07
tacidvs
tacidvs is offline
Ik koop alleen van dingen die mijn steun verdienen, net beginnende bandjes e.d.
Oud 02-04-2002, 11:52
Predator
Predator is offline
Cd's zijn idd asociaal duur. Maar ik vraag me wel af of goedkoper maken wel echts iets helpt. Via internet is de muziek gratis te downloaden. Het fundamentele is dat mensen nooit voor iets zullen betalen dat ze ook gratis kunnen krijgen.
Oud 02-04-2002, 12:53
Lateralus
Lateralus is offline
normaal gesproken koop ik alleen CD's als ze minder dan 30 gulden kosten, dan kom je al gauw uit bij de meer undergroundbands.
tenzij het een CD is van een hele goeie band, dan koop ik em wel,(zoals de nieuwe van deftones die binnenkort wel eens uit gaat komen)
Oud 02-04-2002, 16:46
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
ZzZzJaNtAlZzZzkiE is offline
ja ik vin seedees ook te duur...worden steeds duurder..dus koop ik niet meer zo heel veel seedees meer ..maar ach....wat doe je r aan
Oud 02-04-2002, 16:49
1860fan
1860fan is offline
wat zitten jullie nou te zeuren, die band vinden toch leuk? dan moet je ze toch ook een beetje blijven motiveren.. verder kunnen ze idd wel het bedrag wat minder maken.. maar dat mp3 gekloot is anders ook wel overdreven.. zo gaat de muziek echt naar beneden.
Oud 02-04-2002, 17:02
autodropje
autodropje is offline
School --> Moderne talen

(tis toch een betoog voor Nederlands?)

Regels voor berichten