Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2003, 11:10
Bob_de_bouwer
Bob_de_bouwer is offline
spijbel je wel eens en zo ja hoe vaak?

ikzelf mis per week toch al gauw zo'n 10 lesuren. Maar wordt niet echt moielijk over gedaan omdat ik gemiddeld een 7,5 op mijn rapport sta
Oud 18-03-2003, 11:45
sportbabe
sportbabe is offline
Eigenlijk nooit.. Toevallig vanmiddag, maar dat komt doordat ik 3 tussenuren heb voor een uur anw. Dat doe ik dus niet.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 12:25
Uch
Uch is offline
Ik ben toevallig vorige week donderdag een uur biologie "vergeten". Het was het 8e uur die dag. Maar veel "vergeten" doe ik overigens niet.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 12:31
m@rie
m@rie is offline
Als ik bijvoorbeeld 3 uur moet wachten op 1 lesuurtje ga ik wel naar huis. Ik spijbel verder eigenlijk alleen als ik een onbelangrijk uur heb en dat is niet vaak het geval...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 12:32
lct
lct is offline
Eigenlijk nooit. Als ik veel tussenuren heb voor 1 uurtje, lukt het me altijd om te regelen dat ik dan niet hoeft te komen....
Oud 18-03-2003, 12:33
SuperSanne
SuperSanne is offline
ik durf het niet...
Oud 18-03-2003, 12:45
F!DO D!DO
F!DO D!DO is offline
Haha je durft(!) niet?

Kom op zeg..een beetje creativiteit en een heeel klein beetje lef is nodig:

Zorg dat je altijd minstens 5 redenen hebt, en nog belangrijker, zorg voor mensen die dat kunnen bevestigen.

Briefjes zijn DE sleutel! Ga een paar uur flink oefenen op de handtekening van je pa of ma en je zal zien dat het kan.
Zorg wel voor verschillende redenen...anders gaan ze nog dingen vermoeden...

Het grootste deel van de spijbelaars wordt niet gepakt! De mensen die wegblijven zonder voorzorgsmaatregelen zijn vaak het eerst de lul.

De school heeft het ontzettend druk..en gaan niet alle handtekeningen en ziekmeldingen controleren.

Ook erg handig..als je te laat was..meestal moet je dan de volgende dag eerder komen toch? Ga gewoon tijdens je eerste les afmelden en zeg dat het uur ervoor uitviel..als ze dit controleren ben je trouwens wel zuur...

Groet! GA NAAR JE LESSEN WANT SCHOOL IS BELANGRIJK!
Oud 18-03-2003, 12:49
LangBaard
LangBaard is offline
spijbel al 2 jaar zonder problemen en haal nog relaxte cijfers...af en toe een week niet naar school en die weken die ik wel ga relaxt uitslapen en ja ik schrijf me eigen briefies, me eigen klote handschrift maar werkt perfect..maar ja relaxt toch
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 15:47
Isabel
Isabel is offline
Ik doe het af en toe...
Ben vorig jaar van school getrapd door dat ik 3 maanden niet ben geweest...
Doe het nu wat minder, alleen als ik echt geen zin meer heb...
Liefs Isa
Oud 18-03-2003, 15:57
Verwijderd
Neh, ik spijbel niet. Dus 0.0 uur per week.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 16:10
LoeLoe
LoeLoe is offline
Ik mag 20% per 8 weken missen..dus zeg maar 2 volle weken

En daar maak ik best wel gebruik van om het zo maar eens uit te drukken
Oud 18-03-2003, 16:40
Balance
Balance is offline
Citaat:
F!DO D!DO schreef op 18-03-2003 @ 13:45:
Haha je durft(!) niet?

Kom op zeg..een beetje creativiteit en een heeel klein beetje lef is nodig:

Zorg dat je altijd minstens 5 redenen hebt, en nog belangrijker, zorg voor mensen die dat kunnen bevestigen.

Briefjes zijn DE sleutel! Ga een paar uur flink oefenen op de handtekening van je pa of ma en je zal zien dat het kan.
Zorg wel voor verschillende redenen...anders gaan ze nog dingen vermoeden...

Het grootste deel van de spijbelaars wordt niet gepakt! De mensen die wegblijven zonder voorzorgsmaatregelen zijn vaak het eerst de lul.

De school heeft het ontzettend druk..en gaan niet alle handtekeningen en ziekmeldingen controleren.

Ook erg handig..als je te laat was..meestal moet je dan de volgende dag eerder komen toch? Ga gewoon tijdens je eerste les afmelden en zeg dat het uur ervoor uitviel..als ze dit controleren ben je trouwens wel zuur...

stoere jongen ben jij

Oud 18-03-2003, 16:47
Suziewafel
Suziewafel is offline
Ik heb gewoon nog nooit gespijbeld! Niet omdat ik het niet durf hoor, maar zie niet in waarom ik het zou doen. Bedoel, wat ga je nou doen als je een uurtje spijbelt? Ik zou niets nuttigs weten.
Oud 18-03-2003, 16:47
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ook nog nooit gespijbeld maar heb ook niet echt de behoefte daaraan.
Oud 18-03-2003, 16:50
fakie01
fakie01 is offline
noem mijzelf professioneel spijbelaar, ben er vaak niet, soms is er wat gezeik, maarja...., daar lul je dan wel uit.
maar er zijn mensen bij mij op school die hele dagen niet komen, das wel beetje ziek.....
Oud 18-03-2003, 16:58
love is life
love is life is offline
ik heb vandaag nog gespijbeld omdat ik geen zin had om te wcahten op een uur frans en als je de keuze hebt tussen je lief zien en een uur frans dan is de keuze rap gemaakt ik heb dit maar twee keer gedaan spijbelen een keer een hele dag en een keer (vandaag dus) een uurtje maar ben ni van plan om dit geregeld te doen want als ouders erachter komen dan ben ik in de problemen ...
Oud 18-03-2003, 17:34
wissie
wissie is offline
Ik spijbel soms
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 17:48
angel_girl
angel_girl is offline
zo vaak
Oud 18-03-2003, 17:51
Sirenie
Sirenie is offline
Nooit. Ik zou het wel durven hoor, ik kan veel maken op school, maar ik heb er gewoon geen behoefte aan.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 19:22
ssjpan
ssjpan is offline
Nou niet veel iets van 3 uur per maand zo gemiddeld.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 19:32
Briseïs
Briseïs is offline
Heel heel heeeeeeel af en toe. Als ik op school zit en echt geen zin meer heb doe ik net alsof ik ziek ben, en m'n moeder gelooft me meestal wel . En idd als ik drie tussenuren heb en daarna een heel nutteloos vak heb ik zoiets van... En vorige week vrijdag had ik de vorige avond een optreden gehad dus erg laat thuis enzo, kreeg wel het eerste uur vrij vanwege het optreden en had daarna een tussenuur, maar het derde uur hadden we engels (en wij doen helemaal niks met engels en ben er ook nog ns goed in dus ja) en als ik niet naar engels zou gaan had ik ook nog de pauze vrij... Dus toen ben ik maar gewoon niet gegaan. Niet dat iemand er ooit achterkomt, en als ze dat wel doen: mn leraren geven er niet om omdat ik toch wel goeie cijfers haal en mn ouders zijn allang blij dat ik mn broertje niet ben (doet voor de 2e keer de 2e havo/vwo, blijft waarschijnlijk volgens jaar weer zitten of gaat naar de mavo terwijl ie makkelijk vwo kan en spijbelt regelmatig hele dagen). Dus...
Oud 18-03-2003, 20:14
Verwijderd
normaal niet, maar soms dan heb ik echt geen zin en dan sla ik het laatste uur ofzo ff over.
Ze schrijven toch bijna nooit mee op als je er niet bent, en als ze je opbellen kan je je er wel met de slechtste smoes uitlullen.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 20:29
Verwijderd
redelijk veel.. ben sinds afgelopen donderdag niet meer op school geweest. en als ik ga ga ik maar halve dagen..

gem spijbel ik dan toch wel ongeveer 20 uur per week.. veel ja, maar het is niet alleen maar omdat ik geen zin heb
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 23:26
Sithan
Sithan is offline
Best vaak gedaan op de middelbare school...werd nooit aandacht aan besteed omdat onze school een chaos qua absentiecontrole was...en als ik dan gepakt werd, was t voor een uur dak wel aanwezig was
Oud 19-03-2003, 06:09
ZHAzha
ZHAzha is offline
zo af en toe
Oud 19-03-2003, 07:10
load_harmony
load_harmony is offline
uhmm.. ik denk dat ik ongeveer 2 uur per week spijbel. Soms spijbel ik 4 weken niet, en dan ga ik weer een hele middag niet. Ik heb toevallig gisteren 5 uur gespijbeld. (of te wel.. maar anar een les geweest)
Oud 19-03-2003, 08:07
F!DO D!DO
F!DO D!DO is offline
Citaat:
linda85 schreef op 18-03-2003 @ 17:40:
stoere jongen ben jij

Oh ja? Spijbelen vind ik niet stoer, maar het is soms erg handig, vandaar de tips he...
Oud 19-03-2003, 15:32
#6 is offline
Ik spijbel bijna nooit..soms 's ochtends vroeg een uurtje als ik echt geen zin heb om weeer vroeg op te staan...ze merken het bij mij nooit...bij ons mist er soms wel de helft. En als je je moet melden kun je altijd zeggen dat je dat uurtje op een andere uur had gevolgd
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 19:19
Verwijderd
Citaat:
F!DO D!DO schreef op 18-03-2003 @ 13:45:
Haha je durft(!) niet?

Als iemand iets niet durft hoef je haar/hem nog niet uit te lachen...

...Zorg dat je altijd minstens 5 redenen hebt, en nog belangrijker, zorg voor mensen die dat kunnen bevestigen...

...Briefjes zijn DE sleutel! Ga een paar uur flink oefenen op de handtekening van je pa of ma en je zal zien dat het kan....

NIET kan..., btw...
Uren oefenen op een handtekening is nutteloos... kun je net zo goed meteen wegblijven... en dan die uurtjes straf op school uitzitten...

oh nee?

... les is leuk ... ! (...)
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 19:36
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Bob_de_bouwer schreef:

ikzelf mis per week toch al gauw zo'n 10 lesuren. Maar wordt niet echt moielijk over gedaan omdat ik gemiddeld een 7,5 op mijn rapport sta
En je hebt nooit gezeik met de leerplicht gekregen?
Oud 19-03-2003, 19:51
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik spijbelde vroeger nooit, pas dit jaar is het 'fout' gegaan. ik spijbel elke dag minsten een uur, en het komt steeds vaker voor dat ik hele dagen oversla, omdat ik gewoon geen zin heb in al dat saaie gezeik.Probleem is wel dat ik nogal veel onvoldoendes heb, omdat ik dit jaar ook nog niks aan huiswerk heb gemaakt (en dan bedoel ik ook echt NIKS!) en ik dus waarschijnlijk van school afmoet. ach ja...
Oud 20-03-2003, 12:10
F!DO D!DO
F!DO D!DO is offline
Citaat:
Kris schreef op 19-03-2003 @ 20:19:
... les is leuk ... ! (...)
Als iemand iets niet durft hoef je haar/hem nog niet uit te lachen...

-ik lach omdat ik het feit dat ze het niet durft grappig vind..niet om haar uit te lachen..

NIET kan..., btw...
Uren oefenen op een handtekening is nutteloos... kun je net zo goed meteen wegblijven... en dan die uurtjes straf op school uitzitten...

- Ja inderdaad, want straf is leuk! Uren gaat t je niet kosten hoor..hooguit 1, en daar heb je dan nog het hele jaar profijt van.

oh nee?

-nee, ik zat op een school met 1200 leerlingen..daar hebben ze wel wat beters te doen dan het controleren van briefjes...

Enne..kritiek leveren is erg makkelijk..misschien moet je zelf wat handige tips van de hand doen..
Oud 20-03-2003, 16:56
Balance
Balance is offline
Citaat:
F!DO D!DO schreef op 19-03-2003 @ 09:07:
Oh ja? Spijbelen vind ik niet stoer, maar het is soms erg handig, vandaar de tips he...
Ik zei het ook niet om het feit dat je spijbelt, dat moet je helemaal zelf weten. Ik zei het om de manier waarop je tegen SuperSanne zei dat ze het niet durft en hoe ze het dan wel moet doen. 't kwam vrij patserig over zeg maar (hoewel het niks is om over te patsen).

Overigens, om aan te geven hoe erg onze school is:

Ze hebben een keer de ouders van een vriendin van mij opgebeld om te vragen of ze idd ziek was de week daarvoor, aangezien de handtekening met een andere kleur pen was geschreven als de datum van 't ziek zijn... (op 't absentiebriefje)
Die ouders zijn trouwens ook een keer opgebeld, omdat diezelfde vriendin al 10 minuten niet in de lessen was. Bleek ze in de mediatheek te zitten werken. Heeft de locatieleider dus aan d'r ouders vertelt dat ze waarschijnlijk op dat moment aan het spijbelen was...
Oud 20-03-2003, 17:35
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
spijbelen, kom op. Ik spijbel zon beetje de helf van mn lessen. Je moet alleen bij de goeie lessen spijbel, dus niet als je les hebt van je coordinator. Sommige leraren schrijven de absenten niet eens op, daar kun je makkelijk wegbliven zonder problemen. Maar bv mn mentor, die houdt het altijd bij dus dan word het moelijk
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 19:00
F!DO D!DO
F!DO D!DO is offline
Citaat:
linda85 schreef op 20-03-2003 @ 17:56:
Ik zei het ook niet om het feit dat je spijbelt, dat moet je helemaal zelf weten. Ik zei het om de manier waarop je tegen SuperSanne zei dat ze het niet durft en hoe ze het dan wel moet doen. 't kwam vrij patserig over zeg maar (hoewel het niks is om over te patsen).

Overigens, om aan te geven hoe erg onze school is:

Ze hebben een keer de ouders van een vriendin van mij opgebeld om te vragen of ze idd ziek was de week daarvoor, aangezien de handtekening met een andere kleur pen was geschreven als de datum van 't ziek zijn... (op 't absentiebriefje)
Die ouders zijn trouwens ook een keer opgebeld, omdat diezelfde vriendin al 10 minuten niet in de lessen was. Bleek ze in de mediatheek te zitten werken. Heeft de locatieleider dus aan d'r ouders vertelt dat ze waarschijnlijk op dat moment aan het spijbelen was...
Okee ik pas de volgende keer wel op dat ik geen zinnen met haha begin...

enne dat met die handtekening?..das natuurlijk niet zo handig om het met 2 versch. pennen te doen..

Nog een tip: Fouten van de school..je kan er makkelijk gebruik van maken..een verkeerde roosterwijziging? leraar even niet op tijd? vraag niet hoe het kan..maar profiteer ervan!
Zorg natuurlijk altijd voor een heel goed verhaal..en breng dit ook goed..als je niet uit je woorden komt kun je het wel vergeten.

GruB Gott!
Oud 20-03-2003, 19:04
FastDuck
FastDuck is offline
wij hebben zoon fucking streng beleid op school dat die lui al op tilt slaan als ze merken dat je dr nie bent.
maar neemt nie weg datk geregeld weg ben... en mn punten dalen met de minuut dat wel.
Oud 20-03-2003, 19:12
F!DO D!DO
F!DO D!DO is offline
ja je hebt ook scholen waarbij 1 gemist uur meteen als een hele dag gerekent wordt..dat zuigt..

Ik ben gelukkig van dat gezeik af..ik kan me nu gewoon zelf ziekmelden..bovendien komen me gemiste dagen op mn rapport te staan..kan ik het mooi bijhouden..
Oud 21-03-2003, 12:57
hajo
hajo is offline
spijbelen wat is dat? Ik mis weleens een les omdat ik iets beters te doen heb, of omdat de leraar toch niks uitlegd dat ik nog niet wist. Dus van de 28 volg ik er per week gemmideld 7. Maar wel altijd op school hoor. En ze doen niet moeilijk, want heb al mavo en havo diploma, en mijn cijfers zijn goed, dus... maar eigenlijk is het geen spijbelen...
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten