Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2003, 20:20
Verwijderd
Mensen,

Ik had laatst al een post gezet over het feit dat ik een P.O. moest maken voor KCV. Nu mochten wij echter niet meer kiezen, maar hebben wij een tragedie toegewezen gekregen.

Degene die ik heb gekregen is 'De Perzen' van Aischulos. Ik heb nu wel een vertaling gevonden, maar die is echt onleesbaar wat betreft het woordgebruik.

Zou iemand mij toevallig in het kort de belagrijkste dingen uit het verhaal kunnen vertellen? Of misschien kunnen vertellen wie de volgende personen zijn:
- Het koor van oude raadsheren
- Atossa
- De bode
- De schim van Dareios
- Xerxes

Ik zou u heel dankbaar zijn,
In blijde verwachting verblijf ik.

Laatst gewijzigd op 18-05-2015 om 10:05.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2003, 16:12
Verwijderd
Beste mensen,

REAGEER A.U.B.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 18:58
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
aaron schreef:
- Het koor van oude raadsheren
- Atossa
- De bode
- De schim van Dareios
- Xerxes
Koor is gewoon groep oude mannen (gewoon zoals bij elke tragedi)

De bode is degene die komt vertellen dat Xerxes verloren heeft, hij wilde geloof ik Athene overwinnen, maar omdat hij over het water een brug had gemaakt, waren de goden 'boos' dus die werkten hem tegen.

Dareios is de vader van Xerxes. Die is dood, en de moeder van Xerxes 'roept hem op' en praat met hem, dat kan natuurlijk in de oudheid, doden kunnen verschijnen...

Xerxes is de 'hoofdpersoon'. Hij wil (net als zijn vader) een groot rijk hebben en wil proberen Athene te overwinnen. Zijn leger is veeeeel groter dan dat van Athene, maar doordat hij de goden niet aan zijn kant heeft, verliest hij en gaan er veel maten van hem dood.
Reageren

Regels voor berichten