het is al een oud verhaal drie kwart jaar geleden geschreven niet af maar nu ik het een paar dagen geleden herlas vond ik dat het wel af was. maar er kan verder geschreven worden door mij.
"He Renee! Wees stil of je kunt vertrekken." "Oke, dan ga ik alvast. He Hes ik zie je in de pauze." als Renee de klas uit loopt bedenkt ze dat het geen handig actie was omdat ze zich nu moet melden bij Zoetbier die wil weten hoe het zit. maar dat is van latere zorg. een telefoontje aan Jelle is veel belangrijker. maar dan...
"Renee" Renee schrikt zich wild, ze wil niet geloven dat het Zoetebier is. "Kan ik jou even spreken?" nu weet ze het zeker ze herkent de stem. "Is goed." "loop dan maar even mee naar mijn kamer. Ik wil je wat vragen."
"Het belangrijkste wat mij nu dwars zit weet je zelf denk ik ook wel.." "Wat dan," vraagt Renee in al haar onschuld. "Eigenlijk wil ik wel weten waarom je flauwviel gisteren onder geschiedenis." "Ik weet het niet de warmte denk ik." "Vindt jet het erg als ik je niet geloof?" "Ja," antwoord Renee vol verbazing. "Waarom?" "Omdat ik het zelf maar een vreemd verhaal vind. Alsjeblieft Renee geef eerlijke antwoorden." de verbazing bij Renee word als maar groter.
"Maakt mij niet uit maar hoezo?" Renee heeft nog helemaal niks door ze snapt niet wat Zoetbier bedoelt. "Als jij niet wilt vertellen wat er is dan zal ik wel zeggen wat ik denk, je hebt een eetprobleem." De terleurstelling klinkt door is zijn stem. Renee is woedend. "Hoe kan u dat nou weer weten dan." "Eigenlijk door op te letten en mijn gevoel te volgen. Maar Renee je kunt gaan als het niet wilt vertellen mocht je van gedachten veranderen dan weet je me te vinden."
De bel gaat en Renee heeft Hester gauw ggevonden. "Hes weet je wat Zoetebier me heeft geflikt." "Nee, heeft het te maken met dat je flauw viel toen?" "Ja, die eikel denkt dat ik een eetprobleem heb." 'Wanneer dan?" Hester wil het hele verhaal nu wel eens horen van Renee maar de stukjes vallen steeds meer op zijn plaats. "Zo net, na dat ik de les bij wiskunde uit gegaan was." "Heb je een afspraak gemaakt?" "Nee, wat denk je tuurlijk niet. Ik haat die vent." Hester begint zich aan Renee te irriteren de onschuld, dat ze het zelf niet inziet. "He maar Hes zullen we vanmiddag de stad in gaan?" "Hartsikke leuk maasr vergeet jij niet iets?" "Wat nu weer?" 'Handbal, slimmerd. de Laatste training voor het NK? Misschien?" "Kut hoe kan ik dat nou weer vergeten."
de bel voor het einde van de pauze gaat. "Renee die pauzes moeten langer. Wat heb jij nu bio toch?" "Yep." "Dan zie ik je zo bij je grote vriend,"zegt Hester lachend. Terwijl een anstig gevoel zich meester maakt van Renee. ze twijfelt aan zich zelf, of ze wel of geen eetprobleem heeft.
In een opwelling besluit ze een paar dagen later om toch maar een afspraak te maken. naa de les gaat ze naar hem toe. "Meneer, ik wil toch een afspraak maken." "Dat kan, wanner heb je een tussenuur?" "Vandaag het zesde uur." "dat komt goed uit want dan het ik ook tijd."
het is vrij oud dit is allang niet meer mijn stijl maar ik ben wel benieuwd naar jullie reacties.
|