Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2003, 18:33
light fighter
light fighter is offline
het is al een oud verhaal drie kwart jaar geleden geschreven niet af maar nu ik het een paar dagen geleden herlas vond ik dat het wel af was. maar er kan verder geschreven worden door mij.

"He Renee! Wees stil of je kunt vertrekken." "Oke, dan ga ik alvast. He Hes ik zie je in de pauze." als Renee de klas uit loopt bedenkt ze dat het geen handig actie was omdat ze zich nu moet melden bij Zoetbier die wil weten hoe het zit. maar dat is van latere zorg. een telefoontje aan Jelle is veel belangrijker. maar dan...
"Renee" Renee schrikt zich wild, ze wil niet geloven dat het Zoetebier is. "Kan ik jou even spreken?" nu weet ze het zeker ze herkent de stem. "Is goed." "loop dan maar even mee naar mijn kamer. Ik wil je wat vragen."
"Het belangrijkste wat mij nu dwars zit weet je zelf denk ik ook wel.." "Wat dan," vraagt Renee in al haar onschuld. "Eigenlijk wil ik wel weten waarom je flauwviel gisteren onder geschiedenis." "Ik weet het niet de warmte denk ik." "Vindt jet het erg als ik je niet geloof?" "Ja," antwoord Renee vol verbazing. "Waarom?" "Omdat ik het zelf maar een vreemd verhaal vind. Alsjeblieft Renee geef eerlijke antwoorden." de verbazing bij Renee word als maar groter.
"Maakt mij niet uit maar hoezo?" Renee heeft nog helemaal niks door ze snapt niet wat Zoetbier bedoelt. "Als jij niet wilt vertellen wat er is dan zal ik wel zeggen wat ik denk, je hebt een eetprobleem." De terleurstelling klinkt door is zijn stem. Renee is woedend. "Hoe kan u dat nou weer weten dan." "Eigenlijk door op te letten en mijn gevoel te volgen. Maar Renee je kunt gaan als het niet wilt vertellen mocht je van gedachten veranderen dan weet je me te vinden."
De bel gaat en Renee heeft Hester gauw ggevonden. "Hes weet je wat Zoetebier me heeft geflikt." "Nee, heeft het te maken met dat je flauw viel toen?" "Ja, die eikel denkt dat ik een eetprobleem heb." 'Wanneer dan?" Hester wil het hele verhaal nu wel eens horen van Renee maar de stukjes vallen steeds meer op zijn plaats. "Zo net, na dat ik de les bij wiskunde uit gegaan was." "Heb je een afspraak gemaakt?" "Nee, wat denk je tuurlijk niet. Ik haat die vent." Hester begint zich aan Renee te irriteren de onschuld, dat ze het zelf niet inziet. "He maar Hes zullen we vanmiddag de stad in gaan?" "Hartsikke leuk maasr vergeet jij niet iets?" "Wat nu weer?" 'Handbal, slimmerd. de Laatste training voor het NK? Misschien?" "Kut hoe kan ik dat nou weer vergeten."
de bel voor het einde van de pauze gaat. "Renee die pauzes moeten langer. Wat heb jij nu bio toch?" "Yep." "Dan zie ik je zo bij je grote vriend,"zegt Hester lachend. Terwijl een anstig gevoel zich meester maakt van Renee. ze twijfelt aan zich zelf, of ze wel of geen eetprobleem heeft.
In een opwelling besluit ze een paar dagen later om toch maar een afspraak te maken. naa de les gaat ze naar hem toe. "Meneer, ik wil toch een afspraak maken." "Dat kan, wanner heb je een tussenuur?" "Vandaag het zesde uur." "dat komt goed uit want dan het ik ook tijd."

het is vrij oud dit is allang niet meer mijn stijl maar ik ben wel benieuwd naar jullie reacties.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2003, 20:14
Ieke
Ieke is offline
Op zich wel een leuk verhaal, maar niet af naar mijn mening. Je hebt aardig wat taalfouten en je mist vaak hoofdletters aan het begin van de zinnen.

De terleurstelling klinkt door is zijn stem.
teleurstelling

De bel gaat en Renee heeft Hester gauw ggevonden
gevonden

"Hartsikke leuk maasr vergeet jij niet iets?"
Hartstikke en maar

Terwijl een anstig gevoel zich meester maakt van Renee.
angstig

naa de les gaat ze naar hem toe.
Na

Veder als mensen tegen elkaar praten kan je beter een enter gebruiken als de ander wat zegt op de opmerking van de een. Bijvoorbeeld:
"Hoe is het met je?"
"Met mij gaat het goed, maar ik ben erg druk op school. Heb jij daar geen last van dan?"
"Ja, zeker, dat profielwerkstuk is een ramp. Daar ben je echt zoveel meer tijd aan kwijt en dan al het gewone werk nog."
"Zeg dat wel."

Dat geeft meer overzicht en het is dan ook duidelijker wie wat zegt. Hier heb ik geen personen gebruikt, maar in jou verhaal is dat natuurlijk wel.
Oud 22-01-2003, 16:59
Vlooienband
Vlooienband is offline
Veel taalfouten, het is een beetje standaard. Zeker niet af.

Ook is schrijven in spreektaal niet verboden, maar geef het dan behoorlijk vorm, zodat het prettig leest.

Niet al te positief, maar toch een reactie.
Oud 22-01-2003, 17:40
Verwijderd
'Vindt je...', die -t moet weg. 'k ga ff aflezen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 17:51
Verwijderd
Citaat:
skatboard schreef:
"He Renee! Wees stil of je kunt vertrekken." "Oke, dan ga ik alvast. He Hes, ik zie je in de pauze", als Renee de klas uit loopt bedenkt ze dat het geen handig actie was, omdat ze zich nu moet melden bij Zoetbier die wil weten hoe het zit. Maar dat is van latere zorg. Een telefoontje aan Jelle is veel belangrijker. Maar dan...
"Renee", Renee schrikt zich wild, ze wil niet geloven dat het Zoetebier is. "Kan ik jou even spreken?" nu weet ze het zeker ze herkent de stem. "Is goed." "Loop dan maar even mee naar mijn kamer. Ik wil je wat vragen."
"Het belangrijkste wat mij nu dwars zit weet je zelf denk ik ook wel.." "Wat dan," vraagt Renee in al haar onschuld. "Eigenlijk wil ik wel weten waarom je flauwviel gisteren onder geschiedenis." "Ik weet het niet de warmte, denk ik." "Vind je het erg als ik je niet geloof?" "Ja," antwoord Renee vol verbazing. "Waarom?" "Omdat ik het zelf maar een vreemd verhaal vind. Alsjeblieft Renee, geef eerlijke antwoorden." De verbazing bij Renee wordt als maar groter.
"Maakt mij niet uit, maar hoezo?" Renee heeft nog helemaal niks door, ze snapt niet wat Zoetbier bedoelt. "Als jij niet wilt vertellen wat er is, dan zal ik wel zeggen wat ik denk, je hebt een eetprobleem." De teleurstelling klinkt door in zijn stem. Renee is woedend. "Hoe kan u dat nou weer weten dan." "Eigenlijk door op te letten en mijn gevoel te volgen. Maar Renee, je kunt gaan als het niet wilt vertellen. Mocht je van gedachten veranderen, dan weet je me te vinden."
De bel gaat en Renee heeft Hester gauw gevonden. "Hes, weet je wat Zoetebier me heeft geflikt?" "Nee, heeft het te maken met dat je flauw viel toen?" "Ja, die eikel denkt dat ik een eetprobleem heb." 'Wanneer dan?" Hester wil het hele verhaal nu wel eens horen van Renee, maar de stukjes vallen steeds meer op zijn plaats. "Zo net, na dat ik de les bij wiskunde uit gegaan was." "Heb je een afspraak gemaakt?" "Nee, wat denk je tuurlijk niet. Ik haat die vent." Hester begint zich aan Renee te irriteren, dat ze het zelf niet inziet. "He, maar Hes zullen we vanmiddag de stad in gaan?" "Hardsikke leuk, maar vergeet jij niet iets?" "Wat nu weer?" 'Handbal, slimmerd. De laatste training voor het NK? Misschien?" "Kut hoe kan ik dat nou weer vergeten."
De bel voor het einde van de pauze gaat. "Renee die pauzes moeten langer. Wat heb jij nu? Bio toch?" "Yep." "Dan zie ik je zo bij je grote vriend," zegt Hester lachend, terwijl een anstig gevoel zich meester maakt van Renee. Zs twijfelt aan zich zelf of ze wel of geen eetprobleem heeft.
In een opwelling besluit ze een paar dagen later om toch maar een afspraak te maken. Na de les gaat ze naar Zoetebier toe. "Meneer, ik wil toch een afspraak maken." "Dat kan, wanner heb je een tussenuur?" "Vandaag het zesde uur." "Dat komt goed uit want dan het ik ook tijd."
Ik heb ff wat taal-/typfoutjes er uitgehaald (misschien niet alles of niet alles goed, sorry dan ). Officieel kun je een nieuwe zin geloof ik niet beginnen met 'maar'...maar ik vind het wel mooier staan hier, geloof ik. 'k vind je schrijfstijl hier idd niet echt heel prettig lezen. 't is ook wat rommelig (ook door de enters, wat ieke al zei) en idd in praattaal geschreven, dat leest niet zo fijn, vind ik. idd wel een beetje standaard en niet af. Ik denk dat het best een aardig verhaal kan worden, misschien kun je het herschrijven? Ik weet ook niet of een docent zo direct tegen een leerling zal zijn over bv. een eetprobleem...?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 18:16
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik weet ook niet of een docent zo direct tegen een leerling zal zijn over bv. een eetprobleem...?
Ik denk van wel. Zeker counselors, zoals Zoetebier, als die iets vermoeden dan zijnn ze heel erg direct. dat was bij mij tenminste zo en daar is het ook op gebaseerd deels, op eigen ervaringen. niet dat ik een eetprobleem heb of zo.

maar voor de rest ben ik het wel met jullie eens maar dit is ook een verhaal uit mijn "begintijd" om het zomaar te zegge toen ik net begon met schrijven en van me afschrijven.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 17:26
Verwijderd
Citaat:
skatboard schreef:
Ik denk van wel. Zeker counselors, zoals Zoetebier, als die iets vermoeden dan zijnn ze heel erg direct. dat was bij mij tenminste zo en daar is het ook op gebaseerd deels, op eigen ervaringen. niet dat ik een eetprobleem heb of zo.
Een docent, denk ik niet, een counselor zou kunnen (komt btw niet duidelijk in het verhaal naar voren dat hij dat is, volgens mij). Ik weet niet zeker of ze over eetproblemen erg direct zijn...ik denk over andere dingen misschien eerder, maar goed, ik weet het ook niet, ik zeg alleen maar wat ik denk ed.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten