Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2003, 16:30
Verwijderd
STEL dat ik een monitor heb waar ik een BNC cable op aan kan sluiten (bijvoorbeeld deze) en een goede videokaart (Parhelia 128MB). Is het dan zinvol om zo'n BNC kabel te gebruiken?

Waar is het voor? Ik las dat je een betere beeldkwaliteit krijgt ofzo? Hoezo dat
Wat zijn de voordelen tov de D-sub aansluiting?

[edit]
En dan heb ik het wel over resoluties van 1600 x 1200 @ 100Hz, 16bits tot 2048 x 1536 @ 85Hz (hoger kan de videokaart niet volgens de specs), 32bits.
Ik heb het dus niet over 640 x 480 @60Hz, 256 kleuren
[/edit]

Laatst gewijzigd op 05-02-2003 om 16:40.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2003, 17:30
Koen
Koen is offline
Iiyama zegt:

Citaat:
What is the difference between a D-sub and a BNC cable and what benefit will I get from using a BNC?

All Vision Master products are supplied with a 15 pin D-sub cable as standard, but users demanding high resolutions and refresh rates may choose to use a BNC cable. The main difference is that a BNC cable has five inputs, for red, green and blue signals and also horizontal and vertical frequencies whereas a D-sub cable only has one input. The advantage is that a BNC cable can allow a higher bandwidth to travel down the cable, improving the performance of the monitor. The signal is also transmitted cleaner and without cross talk. A BNC cable is normally only beneficial if a very long cable is needed. The longer the cable, the more degraded a signal can become, so it is advisable to use a BNC over a D-sub, or if you require a dual input.
In het geval van een erg lange kabel dus misschien wel raadzaam, anderzins niet écht een verbetering, alhoewel je bij zo'n monitor wel 't beste van 't beste wilt neem ik aan
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 17:32
Koen
Koen is offline
Overigens, ik neem aan dat je dit al wel gelezen hebt? Vooral bij hogere resoluties merk je er dus wat van.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:
In het geval van een erg lange kabel dus misschien wel raadzaam, anderzins niet écht een verbetering, alhoewel je bij zo'n monitor wel 't beste van 't beste wilt neem ik aan
Ik vind het wel fijn om zo'n groot scherm een einde van me af te hebben, en toch mijn computer dichtbij. Een lange(re) kabel zou dan wel handiger zijn

Citaat:
Koen schreef:
Overigens, ik neem aan dat je dit al wel gelezen hebt? Vooral bij hogere resoluties merk je er dus wat van.
Nu wel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten