Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2003, 19:16
framboosje
framboosje is offline
ik zit nogal met een dilemma... 'k zal het eens uitleggen...

mijn beste vriend T. is verliefd op R.
R. is niet verliefd op T., normaal mocht ik dat niet weten, maar S. een vriendin van R. heeft het mij vertelt... ik heb belooft te zwijgen....

nu is het zo dat T. enorm verliefd is (volgens mij is het meer dan verliefdheid) op R. en hij wil echt alles voor haar doen en zo... hij vraagt mij steeds om raad en koopt kleine kadootjes voor haar en zo...

nu, R. weet niet dat T. verliefd is op haar en dat mag ik ook niet zeggen van T.

nu weet ik dus totaal niet meer wat te doen... ik wil T. wel raad geven en zo, maar ik vind het enorm moeilijk omdat ik weet dat het toch niets zal veranderen aan het feit dat R. niet verliefd is op hem... en R. heeft ook totaal niet door dat T. verliefd is op haar...

pffffff... ik weet het echt niet meer...

moet ik T. vertellen dat R. verliefd is op iemand anders? of moet ik gewoon doen alsof mijn neus bloed en hem niks vertellen? ik wil echt niet dat hij gekwets wordt, maar hem zo zien verlangen naar iemand die niet hetzelfde wil vind ik ook pijnlijk om te zien...

(hopelijk verstaan jullie het een beetje)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2003, 20:59
igfy
igfy is offline
hmmm... ik denk niet dat je het T. letterlijk moet zeggen... je kan hem er natuurlijk wel op voorbereiden dat het misschien niet wederzijds is... en verder kun je denk ik niet zoveel doen...
Oud 02-02-2003, 21:01
Thomas
Thomas is offline
Waarheid zeggen..
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 21:26
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Niets zeggen.

Het veranderd niets, hij wordt hoe dan ook gekwetst. Er is trouwens altijd nog de mogelijkheid dat R., als ze erachter komt dat T. op haar verliefd is, ook iets voor hem gaat voelen. Maar je moet sowieso niets zeggen, want aan de brenger van slecht nieuws blijft altijd een beetje van het slechte nieuws plakken.

Je kan hem er natuurlijk wel op voorbereiden dat hij misschien niet succesvol zal zijn.
Oud 02-02-2003, 23:52
Sano
Sano is offline
Hmmmm....
Vraag aan T of R wel verliefd op em is, hij zal antwoorden dat ie et niet weet. Zeg dan dat hij het moet vragen zodat hij tenminste zekerheid heeft.
T is hoogstwaarschijnlijk iets te verlegen daarvoor omdat hij het anders al eerder gevraagd had denk ik, dus het vereist wel enige omlul vaardigheden. Dit is de enige manier volgens mij waardoor je niet hoeft te liegen en geen beloftes hoeft te breken.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 00:19
Verwijderd
lekker ingewikkeld met al die letters
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 01:26
ABrules
ABrules is offline
geloof mij maar, hier wil jij buiten blijven... ze moeten het zelf uitvinden, als jij je er mee bemoeit dan kan dat verkeerd opgepakt worden...
Oud 03-02-2003, 09:42
Sano
Sano is offline
Citaat:
ABrules schreef:
geloof mij maar, hier wil jij buiten blijven... ze moeten het zelf uitvinden, als jij je er mee bemoeit dan kan dat verkeerd opgepakt worden...
Dat was ook mijn eerste reactie maar ze zit er volgens mij al middenin...
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 13:12
honey
honey is offline
Het lijkt me totaal niet fijn om in jou positie te staan. Maar ik zou hem via een omweg te duidelijk maken dat R. misschien wel helemaal niet verliefd op hem is. En hem vragen, of hij idd wel weet of R. verliefd op hem is en dan vragen waarom hij dat denkt.
Als R. zelf een beetje koeltjes tegen T. reageert zou je kunnen zeggen dat ze misschien niet meer in T. ziet dan vrienden (zijn ze dat?!?!)

T. wordt toch gekwets. Wat je ook doet. Je hebt alleen de keus om hem nog langer te laten lijden en dat de klap alleen maar harder zou zijn, of dat je het hem toch probeert duidelijk te maken.

suc6 ermee!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 17:33
vrijgezel16d
vrijgezel16d is offline
ik zou het eerlijk vertellen, stel dat hij er later achter komt dat jij dat al die tijd hebt geweten. dan zal ie vast kwaad worden.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 19:09
Silverchoice
Silverchoice is offline
Als je T er een beetje op voorbereid dat het wel eens niet wederzijds kan zijn (bijvoorbeeld door eerst een te vragen hoe hij het zelf ziet), zal hij echt niet boos op je worden als R het hem vertelt.

Verder kun je beter nix zeggen denk ik. Ik denk dat T het uiteindelijk ook liever van R hoort dan van jou; in dat laatste geval is het voor hem nog steeds niet helemaal afgerond en kan hij er verder ook nix mee.
Succes!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 20:05
snoopy
snoopy is offline
wooow. Moeilijk. Ik zou misschien 's met r. gaan praten... al heb ik geen idee wat daar uit zou moeten komen, aangezien ze niet verliefd is op t....
Oud 04-02-2003, 22:10
ABrules
ABrules is offline
Citaat:
Sano schreef:
Dat was ook mijn eerste reactie maar ze zit er volgens mij al middenin...
zoals ik het nu zie... weten allebei die mensen dus niets van elkaar... dus gewoon erbuiten blijven lijkt me gewoon wel ... tja... logisch...
Reageren

Regels voor berichten