Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() en ja je kan je ogen wel dichtdoen en je kan stiekem wel hopen dat anderen het oplossen en/of dat jij er zo min mogelijk last van hebt.. maar ik denk dat juist die mentaliteit bij zoveel mensen er toe geleid heeft dat we nu zo met elkaar leven...
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Sterker nog, ik ben zodanig bevlogen dat ik een groot gedeelte van mijn leven in dienst stel en nog zal stellen van het kweken van meer begrip onder mensen. Daarom wil ik ook rechter en hoogleraar worden, gewoon omdat ik mensen wil corrigeren en onderwijzen. Ze dingen duidelijk maken. Ik overschat mijn rol op het geheel absoluut niet, maar ik sta er helder en pragmatisch tegenover. Ik maak me geen illusie dat ik de wereld kan veranderen, maar ik kan wel doen wat ik kan. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Is het niet gewoon een ontwikkeling die de samenleving vanaf de jaren 60 heeft doorgemaakt? Door het wegvallen van traditionele autoriteiten en de ontzuiling hebben mensen steeds minder het gevoel tot een groep te behoren. Waar toen nog opgekeken werd tegen autoriteiten, er nog heel veel sociale en mentale controle was en het burgermansfatsoen d'r voor zordge dat mensen in het gareel bleven lopen, nu zijn we allemaal opzich staande individuen. Met een grote vrijheid, dat wel. Gelukkig ook eigenlijk, maar helaas weet een groep niet normaal met deze vrijheid om te gaan.
ff in iets andere woorden overgetypt uit een maatschappijleer werkstuk van me.. Alles is opzich wel te verklaren, maar een oplossing vinden is zo moeilijk. Ik wil niet af van m'n vrijheid omdat een aantal anderen gewoon absoluut niet met hun eigen vrijheid om kunnen gaan.... Dat is denk ik sowieso een vrij ernstig probleem, iedereen heeft behoefte aan z'n eigen vrijheid, maar op het moment dat de eigen vrijheid in gevaar komt door gedrag van de ander wordt er om het hardst geroepen om strengere regels e.d. voor deze ander.. Mensen weigeren kritisch naar zichzelf te kijken. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ook ik wil trouwens mijn kleine steentje bijdragen in mijn toekomstige functie als leraar op een basisschool... en ook ik maak mij geen illusies in je eentje een walvis reanimeren is onbegonnen werk... ![]()
||
Citaat:
Ik begrijp je wil, maar ik ben het niet met je eens....naja, niet volledig, maar wat wel zo is is dat jij op de volgens jou beste manier (maarja, we doen het allemaal op de volgens ons beste manier ![]() Maar ik vind het idd van de gekken dat mensen je tegenwoordig raar aankijken wanneer je wat in een prullenbak gooit, of opstaat voor een oud vrouwtje in de bus of de trein...
||
Citaat:
||
Citaat:
Wat je er aan doet? Aanzien in gedragsdragers proberen te veranderen. Kinders vanaf de peuterspeelzaal respect bij brengen, en dan ook echt. Netjes gedrag, fatsoenlijke handelingen etc
|
ik heb geen zin om aan te geven met wat ik het niet of wel eens ben in dit topic maar ik weet wel dat ik nu begrijp waarom de mensen begonnen te zeuren over de jeugd van tegenwoordig want nu word het zlefs zo erg dat een deel ervan zich ook ergert.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mensen d'r juist mee om leren gaan dat ze zich opzich niet echt tov een autoriteit hoeven te verantwoorden (natuurlijk tot op zekere hoogte, tot het wetsovertredingen worden) maar dat ze zich vooral voor de medemens, en daarmee ook voor zichzelf dienen te gedragen. |
![]() |
|
![]() |
dan zorg je dat je er geen deel meer van uitmaakt....
ik vind het grote shit, ik vind de wereld echt niet veel asocialer worden...het is volgens mij altijd al zo geweest. Kan me er niet echt druk om maken.
||
Citaat:
|
![]() |
Je hebt idd gelijk, jah.
Ik was pas geleden met mn ouders, mn broer en vrienden van mn ouders naar de bioscoop geweest. En mn moeder hecht veel waarde aan normen en waarden, dat heeft ze mij en mn broer altijd bijgebracht ook. Maar toen wilde ze (als 1 van de weinigen uit die zaal) dr afval in de prullenbak gooien.. Stond er gewoon geen prullenbak omdat toch niemand daar meer gebruik van maakt tegenwoordig.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Kijk eens in het verkeer; asociale automobilisten, ja want stel je voor dat je 3 seconden moet wachten op een oud vrouwtje met een stroller. Met uitgaan zie je het ook. Eén verkeerde blik en je krijgt een stoeptegel op je kop. Eén verkeerde blik of er staat een groep van 20 man om je heen die je wel even in elkaar gaan slaan. Moet ik verder gaan?
|
Tja, de maatschappij dat ben ik helemaal niet, en ik word zelfs pissig als iemand dat durft te zeggen...Ik ben echt cynisch wat de maatschappij (zoals wij die kennen) betreft. Al wie iets anders beweert is ofwel naïef, of heeft oogkleppen op, of leeft in een droomwereldje, volgens mij.
Het is in een maatschappij als deze dat ik bv. ontelbare keren ben aangereden of bijna aangereden door automobilisten, en die dan NOG zeggen dat je een gevaar op de weg bent en hun middelvinger omhoog steken... Het is ook in een maatschappij als deze dat kinderen worden gepest op school als ze niet het laatste nieuwe (dure) snufje hebben en alle anderen wel... Of dat mensen rechtzaken tegen elkaar aanspannen tegen de sterren op, om er toch maar zoveel mogelijk geld uit te slaan... Of dat oude mensen in een bejaardentehuis worden opgesloten, waar niemand dan nog verder naar omkijkt, en waar die mensen mogen zitten luisteren naar K3 en de M-kids ![]() Of dat mensen op Bush stemmen... Of dat er kernafval op de bodem van de oceaan wordt gedumpt en dan verbaasde blikken als die vaten beginnen lekken... Enzovoort enzovoort *frustraties kwijt nah* Maar nee echt, ik vind het zelfs genoeg reden om (voor mezelf)geen kinderen meer op deze wereld te zetten, hoe graag ik ze eigenlijk ook wil. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
onzin iedereen is de maatschappij. wat een gezeik, dan zorg je dat je daar niet bijhoort. je hoort er allemaal bij..bij de maatschappij dan maar hoe je dat opvat is aan jezelf. of je aso bent en maar blijft zeggen dat je er geen deel van wil uitmaken en op je eentje verder gaat of normaal met andere mensen omgaat en deel uitmaakt van iedereen en dus ook van de aso's
|
![]() |
||
Citaat:
Dat heeft niets met anti om het anti te maken, en het is niet asociaal; integendeel, de huidige maatschappij is asociaal en zelfs anti-sociaal. Dus verwijt me geen aso-gedrag a.u.b. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
het is gewoon al tijden zo, dat was mij opgevallen. Jij bent trouwens ook een enorm intellect... iets tegen asocialen hebben, mensen die hun oordeeltje snel klaar hebben, en overal aanmerkingen op hebben.. en dan als je mijn post verkeerd interpreteerd, mij een asociale hufter noemen, goh, drol
||
Citaat:
met vriendelijke groete de intelectuele drol
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Leraren en medeleerlingen belachelijk maken is iets van alle tijden. Wat betreft het geen respect kunnen opbrengen voor oudere mensen ben ik het niet met je eens. Ik zie vaak mensen, waaronder veel jongeren in de bus of tram opstaan om plaats te maken voor wat oudere mensen (een voorbeeldje maar). En je moet wel een hele foute blik trekken wil je een stoeptegel op je pan krijgen, absolute onzin. Of anders ontgaat mij heel wat. Wat betreft de troep op straat gooien ben ik het wel met je eens. Ik vind het allemaal maar overdreven, zo slecht gaat het echt niet. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Dutroux Donald Duck | 234 | 06-07-2004 20:39 | |
Liefde & Relatie |
Wat vraag je als je niet van uitgaan houdt? Evito | 58 | 10-12-2002 20:44 | |
Films, TV & Radio |
wat is de leukste grappigste beste reclame?? qghp | 47 | 27-11-2002 09:03 | |
Lifestyle |
De maatschappij.. rodina | 47 | 16-11-2002 20:37 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
stelling: egoïsme is een ontkende deugd Rerisen Phoenix | 21 | 07-08-2002 23:01 | |
Lifestyle |
de maatschappij vals licht | 30 | 16-04-2002 18:21 |